Madamina Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 Gutten vår spiser gjerne kl 05:30 om natten, og selv om han våkner kl 07:30 er han ikke sulten men ligger der og pludrer til jeg gir han mat 09:30. Rart at han ikke er sulten.... Nå strekker han måltidene med 4 timer og da er hele rutinen borte. Så hjelp meg hvordan jeg bør prøve å finne nye rutiner: Jeg har ikke lyst å amme kl 22 om kvelden, for da blir jeg så låst. Ammer heller på natten til fordel for at jeg kan gå på kino eller ta et glass med en venninne på kvelden. Så Gina Ford rutiner passer meg ikke helt. Tenkte å begynne å legge han kl 19 i stedet for 20 da han er så trøtt på kvelden og sover så lite om dagen. Regner med å kjøre 5 måltid en stund. Hva med kl 18, 15, 12, 09 og 04:30? Sånn ca. Kan jeg risikere at han begynner å våkne for dagen kl 05 etterhvert da? Jeg kan også gjerne amme kl 04, 08 .... Hva anbefaler dere og hva gjør dere? Kan han glemme å si fra at han er sulten hvis jeg alltid gir han mat før han sier fra selv? Han veier bare 6400gr og er 4 mnd 2 oktober. Men han trives, er veldig blid, babler gjerne 2 timer i strekk og er lengre en gj.snittet. Gulper etter måltidene gjøre han også og har mange våte bleier. Når kan han sove 19-07/08? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494616-hvordan-b%C3%B8r-jeg-strukturere-m%C3%A5ltidene-gutt-4mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snull Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg har litt samme "problem" som deg. Hvis hun spier 05.30, vil hun ikke ha mat igjen før 9.30....hun har en soveperiode fra ca 9 til 12, og denne er det jo bare blitt rot med i det siste etter at hun har begynt å drøye måltidene til kun hver fjerde time! Jeg har ikke gjort den store "hodebryen" med å få dette til å gå opp, men har latt snuppa spise når hun har vært sulten. Men tar selvfølgelig også imot råd og tips hvis noen vil dele ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494616-hvordan-b%C3%B8r-jeg-strukturere-m%C3%A5ltidene-gutt-4mnd/#findComment-6497152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruYirdaki Skrevet 1. oktober 2006 #3 Del Skrevet 1. oktober 2006 Selvregulering er vel det som gjelder! Og i forhold til det å "sove natta gjennom" er det mye miisforståelser ute å går. Mange har helt urealistiske forhåpninger i forhold til søvn. Å "sove natten gjennom" betyr egentlig 5 timer sammenhengende søvn. Og dessuten er jo brystet mye mer en bare mat. Trøst, kos, avspping, "soevmedisin" osv...Gutten min spiser oftere om natten for eksempel første natt på et nytt sted. Mange foreldre sier at så snart det ser ut som at man har fått en rytme, så forandrer det seg. Ikke så mye å gjøre med, så prøv heller å ikke stresse med det, men bare kos dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494616-hvordan-b%C3%B8r-jeg-strukturere-m%C3%A5ltidene-gutt-4mnd/#findComment-6513624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå