Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Jeg er i ulønnet permisjon etter fødselspermisjon og er nå gravid igjen. Jeg er også flyvertinne. Hvordan går det med deg? Kunne du jobbe 4 uker og så gå i svangerskapspermisjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494438-tvillingen-er-du-der/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvillingen Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Jeg var i en litt annen situasjon. Jeg skulle tibake i jobb og fant ut at jeg var gravid igjen leke før jeg skulle på kurs for å begynne å fly igjen. Mannen min skulle ha 3 mnd pappaperm, mens jeg jobbet. Jeg kontaktet trygdekontoret og spurte om hva jeg hadde krav på. I utgangspunktet ville far miste sin rett til permisjon dersom mor går rett over i ny periode med utbetalte svangerskapspenger (går på bakken med en gang). Men, dersom jeg jobbet minimum 1 dag hadde jeg krav på mine svangerskapspenger og far fikk samtidig sin pappaperm som planlagt. Har du vært hjemme lenger enn vanlig permisjon uten lønn? Har du en dato du skulle begynt å jobbe igjen? Normalt skal man ha vært i arbeid i 6 måneder for å ha rett til ny vanlig svangerskapspermisjon "lønnet". "Arbeid" kan også være annen svangerskapspermisjon eller at du mottar svangerskapspenger. Så desom det blir registrert på din arbeidsplass at du skulle begynt å arbeide igjen og du har dette registrert i 6 mnd har du rett til lønn i ny svangerskapspermisjon. Min erfaring er at arbeidsgiver ikke har full oversikt over alle muligheter og rettigheter man har i vår type jobb, hvor vi ofte mottar svangerskapspenger fra tidlig i svangerskapet. For å sikre meg har jeg hatt 10 dager bakketjeneste/kontorjobb. Ring ditt trygdekontor og spør der for å få alt 100 % riktig. Et tips er å notere navnet på den du snakker med, for man får ofte så mange svar, og da er det greit å vite hvem som sa hva. Når du vet hva du har krav på, sjekker du med arbeidsgiver og ser om de er "enige". Lykke til, bare spør om det er noe du lurer på!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494438-tvillingen-er-du-der/#findComment-6498154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå