krepsefrøken Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Hei, jeg bare lurer på hva som skjer når man får time til overtidsvurdering på Føden? Har termin i dag, men det er kjemperolig i magen. Jeg har hatt mange uker med kynnere og maserier, men nå er det liksom stoppet helt opp. Kan virke som om nurket har det så behagelig og greit at hun/han vil bli der inne. Legen sier jeg skal få time til overtidsvurdering over neste helg....sukk.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg lurer også.. Men det varierer kanskje fra sted til sted hvilken praksis som følges? På Haukeland i Bergen kommer man normalt til overtidsvirdering 12 dager etter termin og så sa jordmora at de begynner igangsetting uansett 14 dager over. Men så leste jeg et sted at dersom ingenting medisinsk tilsier det, setter de ikke igang før etter tre uker!!!
Gjest Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Hvis jeg ikke føder innen 14 dager nøyaktig etter ULtermin. Det er på en søndag men det har visst ingenting å si. Da finner de en dato i løpet av den nærmeste uken for igangsetting av fødsel..Hvis jeg har forstått riktig da Dette er hvertfall praksis i Telemark..
Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 PS! For jeg har hørt at det ikke er bra for hverken mor el barn å gå mer enn 3 uker over UL termin....?
mamma`n til petter&ada Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 jeg har vert på overtidsvurdering i dag.da fikk jeg ctg + ultralyd....ser alt bra ut,gjør dem bare det først.Innvendig kontroll vil de helst unngå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå