Gå til innhold

Eks som også venter barn. Forbannet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra min eks som jeg har felles barn med ifra før...... Han og samboeren hans venter barn i desmber, 2 mnd før jeg får lille jenta (?) mi....... Saken er det at jeg ikke har fortalt ham det. Og hvorfor skulle jeg?? Men den vordende storesøster har jeg jo så klart sagt det til. Og nå fikk jeg iallfall huden full fordi jeg hadde "hermet" etter de. Fikk beskjed om at jeg var misunnelig på dem, og at jeg derfor hadde valgt å bli gravid for å hevne meg på min eks.... Jeg ble helt stum jeg... Visste ikke hva jeg skulle si for noe. Eksen min er 35 år gammel, 9 år eldre enn meg. Men vil påstå at han oppfører seg som om han var 14!!

Ikke nok med det, men han mente at det var helt uforståelig at jeg kunne sette et barn til til verden når jeg hverken har jobb eller eget hus. Høh.... Har fast jobb jeg på regnskapskontor, sambo har fast jobb. Og huset står innflyttningsklart om 2 uker. Og hva som om vi ikke hadde kjøpt hus? Barnet ville vel få det like fint om vi hadde fortsatt å leid dette huset som er på 170 kvadratmeter?? Store søster trives da som bare det. Avsluttet samtalen med å fortelle meg det at han hadde vært og besøkt en andre eksen min. "Bare til orientering" sa han. Hva pokker er det som foregår, og hva er det han egentlig vil for noe??

Blir forbannet nå altså, bel slutt mellom han og meg for 5 år siden, han har vel for pokker ikke noe med hva sklags jobb, hus og når og med hvem jeg skal ha barn med??? Eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm....tror en viss eks ikke er helt over deg...høres iallefall sånn ut spør du meg. Ikke noe av det han sier er noe du bør vurdere å ta inn over deg iallefall! Høres ut som ord fra en desperat mann...

Skrevet

Nei det har han ikke noe med... herlighet for en opførsel!

Men en ting.. han ringer deg å sier at de skal ha barn om kort stund, han forteller det til deg fordi du ikke vet det så hvordan kan han si at du hermer etter dem med din graviditet da når du ikke engang visste om at de skal ha barn? virka litt rart at han sa det..bare det viser jo at han er litt lost--

Han har tydlighvis hengt seg opp i ettelerannet ved deg som han ikke kommer over.. tror du ikke? siden han kommenterer alt i negativ retning selv om det ikke er negativt.. kanskej du bør forklare han at du ikke syntes det er så okei..spør om han hadde likt at eksen til dama hans hadde ringt henne å rakka ned på henne å barnet i magen osv..tror ikke han hadde likt det så særlig..

Desuten trenger han ikke ringe deg å fortelle at de skal ha barn,det er sånn han kunne nevt i farta når han fks skulle hente dattera si el..

Skrevet

Nei, han har absolutt ikke noe med deg og gjøre i det hele tatt synes eg! Borsett fra den kontakten dere har pga felles barn. Det er ikke hans sak og vurdere din situasjon og ha meninger om når du burde få barn. Bare det at han "tror" at du hermet etter dem, er jo bare latterlig, sier mye om han som tror at noen faktisk velger å få barn på et slikt grunnlag. Synes du skal (rolig, ikke sint) forklare ham hvordan situasjonen er og at du ikke har hermet. Visst han fortsetter, er det bare et tegn på at han er umoden og ikke vil forstå slik eg ser det, og da er det ikke noe å gjøre med. Spør ham hvorfor han er så opptatt av deg og ditt liv, det angår da ikke ham?

Skjønner absolutt at du blir forbannet! Som sagt er det ikke hans oppgave og vurdere din situasjon og visst du og sambo mener dere er klare for å få barn, så er dere det. Eksen din må da forstå at dere er voksne mennesker som kan ta slike avgjørelser uten hans innblanding?

Stå på!

Skrevet

må bare nevne at jeg antok at elste dattera di er datter av deg og han..men hvis ikke dere har felles barn bør du be han dra til H! hehe:)

Skrevet

Hei hei!

Først må jeg få si at jeg føler med deg i ett sånt kaos som dette...Det er ikke noe gøy nei! Har opplevd noenlunde det samme i dette svangerskapet, men det var ikke lenge han orket å holde på. Jeg har to store barn med han fra et tidligere forhold, et forhold som alltid har vært turbulent pga hans oppførsel og holdninger. Etter flere år tok jeg til mot og begynte på nytt med mine to søte små, og angrer ikke en dag! Dette resulterte i at jeg traff "mannen i mitt liv" og vi venter nå et lite gull til neste år. Jeg fikk beskjed av min eks i april om at han og damen ventet liten nå i september (den er nå kommet til verden) og gratulerte de selvfølgelig med det, men tonen var ikke den samme hos han når han for noen uker siden fikk vite at det kommer en her også. Eksen min har alltid prøvd å ha en finger med i spillet og lagt kjepper i hjulet mitt gang på gang. Unner ikke min værste fiende å ha en sånn eks nei!!! Han har forsøkt på alle måter å smiske seg innpå meg etter at jeg fikk ny mann, og hver gang jeg har gitt respons (av negativ måte selvfølgelig) så har han funnet på et eller annet dumt, og som regel har det gått ut over ungene!! Jeg lærte meg for mange år siden å ikke bry meg om hva han sa og snu ryggen til hele situasjonen. Det er ikke alltid like enkelt, men eneste som hjelper når de begynner!

Vel dette ble litt langt, men jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og råder deg til å ikke bry deg med han mer. Hva du gjør og med hvem er IKKE hans sak nei, og la det ikke gå inn på deg alt han sier. Du vet selv hva som er sannheten, og ikke la hans påfunn komme i veien for at du skal ha det bra!

Det du kommer lengst med er faktisk taushet...Dere har en plikt å kommunisere om ting ang datteren deres, men der stopper det! Det er ingenting annet han har krav på å vite eller rett på å blande seg inn i!

NYT RESTEN AV SVANGERSKAPET MED DINE KJÆRE :-) :-)

Mange klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...