Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jeg er gravid i 7 månde . Jeg gleder meg ikke, jeg gruer meg. Tenker på det ansvaret som ligger foran meg og føler meg kvalt.HAr bare en klump i magen som blir mer og mer gjeldende. Skjønner det ikke, i begynnelsen så kunne jeg ikke vente til jeg fikk mage osv... Men nå... Er så trist på grunn av dette, tenk om jeg ikke klarer å bli ordentlig glad i ungen, men holder den litt på avstand? Hadde jeg aldri klart å tilgi meg selv for.. Må innrømme at det har vært kjempe mange ting som stresset meg max ( penge mangel og en he**** Jæ***** sviger familie) , kan det være etter virkning av dette , selv om dette er så og si ordnet? Og er det noen andre som føler det slik , pliiis si det, føler meg forferdelig.. -vintermusa-
linneagudmundson Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Hej vintermusa! Jag vet hur du känner. Hade sånn i början av graviditeten när jag var osäker på hur fan det skulle gå ihop ekonomiskt och om jag överhuvudtaget ville vara med pappan till barnet osv, men jag fick medisiner och började gå till en psykolog och nu är jag också i 7e och känner mig mycket bättre. Jag är övertygad om att pengaproblem och slem svigerfamilj har påverkat dig, det är så självklart. om man hade en miljon på banken skulle man kunna be alla att dra åt helvete och man skulle klara alltihop utmärkt, men nu har man ju inte det och då hamnar man i helt andra situationer. och bara beroendet av pappan gör nog att man tvivlar väldigt mycket på sin förmåga att ta hand om sitt bran. jag vet egentligen inte vad jag ska säga. jag förstår att du inte gleder dig och det låter helt normalt om du nu har och har haft problem. du får gärna berätta om svigerfamiljen om du vill. det vore nog bra om du pratar med barnmorskan din, gör en lista på allt hon kan berätta om mammapengar och mammagrupper och depresionsgrupper. det att du gladde dig så i början låter iallafall bra, för det var ju innan du "upptäckte" svårigheterna, så på det sättet så var det nog dina riktigaste känslor. dessutom tror jag att du kommer bli en superbra mamma! det brukar folk bli om de inte har haft det sådär jättelätt hela livet. jag har hört att man också får en övernaturlig extra-energi när den väl är född, så oroa dig inte för det, din kropp kommer göra allt helt automatiskt och förr eller senare kommer du att ha glömt hur du kände dig medan du var gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå