Gå til innhold

Gult "flass"


Benni-min

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 2mnd har et slags flass i øynebrynene. Har hatt antydninger til det en stund, men nå blir det mer og mer flak med det flasset.Hørte med legen på 6ukers-kontrollen, men da hadde han bare bittelitt gult der. Han sa det var normalt og at det kom som regel når huden strekker seg og legger seg som en beskyttelse der.Skulle ikke klore på det eller noe. Men hva med nå når det er flak der? Hvor lenge blir det der? Kan jeg ta bort flakene? Han virker ikke tørr heller der, så jeg har ikke smurt med noe. Har noen erfaringer med det? Er det det samme som mange små babyer har i hodebunnen? Min sønn har ingenting der, bare i øynebrynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skal gå helt bort da. Hvis det ikke gjør det, kan du gå på apoteket og forklare de det, da får du noe å smøre på. Kjøpte det til andre datteren min da hun var nyfødt, da kom det aldri mer tilbake. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei!

Jeg kjøpte også noe på apoteket da eldstemann var liten. Smurte det på hver gang vi skulle bade og greidde flasset bort med en myk babybørste (fås også kjøpt på apotek). Vaska bort denne olja da han ble bada, og etter noen uker var det borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jenta mi har også hatt gult flass i øyenbrynene, men det har gått bort uten at jeg har gjort noe spesielt med det. Jeg bruker Seba Med ansiktskrem innimellom, kan godt være at den har hjulpet...? Har tenkt at det er huden som forandrer seg, byttes ut eller noe sånt jeg da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...