Gå til innhold

Noen som vet?

Kira81

Anbefalte innlegg

Får baby dette semesteret(en dag på overtid i dag faktisk:), og har meldt meg opp i et fulltidsstudie på universitet, altså 30 studiepoeng dette semester og 30 neste. Jeg hadde tenkt å gjennomføre studiet uten å ta permisjon. For det har ingenting å si på fødselstipendet om man tar permisjon eller ikke? Det får man uansett så lenge man har opptjent rett på det? Problemet er at jeg tror at ett fulltidsstudie kan bli litt mye, og har egentlig bare behov for 40 av studiepoengene, altså 20 dette semester og 20 neste. Men hva gjør jeg med de resterende 20 poengene? Bare lar jeg være å ta eksamen i dem, eller må jeg søke permisjon på dem? Er meldt opp til eksamen i dem, men har altså ikke planer om å ta eksamene. Vil det føre til vanskeligheter med utbetaling av fødselstipend når jeg ikke tar eksamen i dem og heller ikke søker permisjon?

Hjelp..

Fortsetter under...

Du kan trekke deg fra eksamen, men vet ikkje hvilke følger dette har for utbelating av fødselsstipend. Du kan også la være og ta eksamen. Men da vill du bli regstrert med 20 studiepoeng som ikke er godkjent. Man kan ha opptil 60- har man mer en dette mister man retten til fremtidig stipend/lån. Så det kommer vel ann på om du har lenge igjen av utanningen din, slik att det er sjangse for att du stryker i 40stp. til. Huff, jeg er så veldig flink til å forklare ser jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...