Gå til innhold

Twilight Zone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her idag da? Fredag og greier... herlig følelse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ikke du helg for flere dager siden, da?

Fredagsfrokosten lekte søndagsfrokost i Casa Sponge i morges, vi sto opp til vanlig tid (0630), men pappa-svampen er hjemme, så lillesvampen var helt ustyrlig lykkelig. Vi feiret med pannekaker med lønnesirup og latte, dro på jobb en time etter skjema og fikk generelt en strålende start på helga!

Skrevet

det hørtes ubeskrivelig herlig ut :) joda, jeg har tatt helg for et par dager siden, men kaping-pappa jobber jo, og fredagskveld er jo fredagskveld uansett... skal kose oss med taco og quesedillas til kveldsmiddag, ta et bad sammen med kaping-jenta, og bare ha det fredagskveld-herlig! Kaping-pappaen jobber imorra også, men bare 9-14 og det er jo ingenting. Søndag skal vi ha familiemiddag med mormor, morfar, tante og oldemor, deilig helstekt lammelår med fløtegratinerte poteter og rødvinssaus... mmmmm.....

Skrevet

Hei jenter:) Ser dere tar dere helg, det har jeg også gjort gitt. Min stakkar samboer derimot skal jobbe 2 ganger 12 timer i helgen, det blir det ikke mye helg av...

Skrevet

stakkar... det hørtes overhodet ikke koselig ut... mer sånn som det var mens kaping-mannen jobba som kokk... vi får krysse fingre for at det dukker opp en litt mer familievennlig jobb etter hvert :)

Skrevet

Ja, de selger lamme lår på coop'en her også (sånn apropos orddeling), så har vurdert det til fredagsmiddag i kveld. Må jo kose oss litt ekstra når vi har husets herre (yeah, right!, som han ville sagt selv) hjemme. Pappa-svampen drar tilbake til jobb i morgen tidlig, så da blir LT og jeg med til Bodø, skal se om vi finner vinterdress og -sko til ham og flate støvletter til meg. Og litt kafé med venninner blir det kanskje også på meg, spesielt hvis det går som jeg mistenker og LT blir bortført av sin mormor for å se på dyrene på gårdene eller noe. Søndag skal vi bare ha mamma-og-sønn-dag hjemme, gleder meg allerede!

Skrevet

Erk, jeg var borti enter og da ble det posting etter to ord og en smiley. Det var ikke meningen:)

Ka-ping: det er nok hakket bedre enn kokkejobben. Han har jo seks dager fri mellom øktene, gode kvelds- og nattetillegg og grei oversikt over hvordan skiftene blir de neste månedene.

Skrevet

det er sant :) tenkte mest på akkuat helga jeg. Tror han kommer til å få mye mer tid med mini enn det kaping-mannen gjorde i starten. Du er vel godt i gang med redebygginga du som har bare drøye to mnd igjen?

Skrevet

Helg ja, dagene går jo i surr her. En veldig misfornøyd sønn levert i bhg idag, men fri mandag og torsdag holder for meg. Blir sliiiten av å aktivisere en 4 åring..

Så idag irriterer jeg meg over min frekke nabo som vasker klær på min vaskedag i kjelleren, makan til frekk dame. Fortsetter selv om hun er blitt jort klar over feilen!

I morgen skal vi på Barnas Hus i Bergen, kle oss ut i fantastiske teater kostymer. Det liker både sønnen min og jeg :-) Kanskje jeg får gått på "lønningspils" med jobben i morgen kveld?? Søndag er det raspeballer til middag hos mormor, har gledet meg leeeenge til det. Pappaen her i gården er i Oslo på skole.. as always.

Skrevet

Redebygging? Nei, egentlig ikke. Jeg har vaska klutene og deler av klærne. Eller er vogna og senga på plass, men ingenting av 'tilbehøret'. Har ennå masse igjen og dette er det jeg kommer på:

-Snylte klær hos niese

-Snylte klær hos venninnes baby som jeg skal være fadder på.

-Snylte penger hos mor til en eller annen pose til vogna som tåler fuktige Stavanger og råkalde Lillehammer

-KJøpe sengtøy og dyne slik at babyen slipper å sove rett på madrassen

-Finne et helseteppe jeg/vi liker. Dvs det ska være jentete, men ikke babyrosa og det skal være mykt.

Ellers er det sikkert flere ting som jeg ikke kommer på nå...

Skrevet

Høres ut som vi er mange "utradisjonelle" familier, det er kanskje det som er den nye tradisjonen, da?

Dumme damen som stjeler din vaskedag - sånt går jo ikke an?

Skrevet

Hvis du tør å vente med noe av dette til november så hjelper jeg MER eller gjerne til :D

Skrevet

Ja vi er kanskje ikke HELT tradisjonelle her heller - kaping-mannen er alenepappa tre dager i uka mens kaping er i Trondheim på jobb. Men når jeg først flytter hit for godt så blir vi jo skremmende kjedelige da :) hehe..

Skrevet

"Skremmende kjedelige" er ikke akkurat ord jeg tenker i forbindelse med deg, snuppa...

Skrevet

Vi fungerer egentig best som tradisjonelle.. jeg har vært i jobb hvor jeg har bodd vekke i 3 og 4 døgn om gangen, han studerer nå.. Vi har nesten aldri bodd sammen sånn som "vanlige". Da vi gjorde det gikk det ikke så bra.. Så det skal jaggu meg bli en utfordring å bo sammen fra jul av og få en baby til. Hjelp!

Skrevet

fungerer best som Utradisjonelle skulle det stå!

Er virkelig i Twilight Zone, synest det er litt kjedelig med alle som jubler over ul timene (litt frekt av meg..) Men har lksom ikke begynt åpakke bagen enda..

Skrevet

Gubben og jeg har det best sammen når vi ikke bor sammen 24/7, gjør vi det må vi i alle fall ha såpass forskjellig arbeids- og døgnrytme at vi begge får litt alenetid. Nå ukependler han, er borte fra lørdag morgen til onsdag eller torsdag, og det fungerer skremmende bra! Så rekker vi å savne hverandre (himmelsk herlig å se hverandre igjen) og å oppleve nok til at vi har noe å snakke om... Sikkert fordi vi er vant til å ha selvstendige liv, symbiose fungerer dårlig! Så baby2 blir en utfordring her også, gitt, men det har jo gått bra med én og en sommer i lykkelig familie-stil, så det går vel...

Skrevet

nei det er faktisk en veldig ny og utfordrende situasjon for oss også. I starten da vi ble sammen, jobbet han som kokk med håpløse arbeidstider og enormt med overtid, mens jeg studerte og jobba som servitør ved siden av. Så ble jeg gravid, og da lillejenta var 5mnd flytta vi til Tyskland for at jeg skulle studere der et halvår. Så kom vi tilbake, gubben begynte på attføring pga knebetennelser, og jeg gjorde ferdig hovedfaget. Så kom plutselig denne flyttinga, ny jobb for gubben, pendling på meg... og nå til jul så blir det plutselig kaping-mamma i permisjon med baby, kaping-jenta i barnehage og kaping-pappa i 8-16-jobb.... joda, det blir endringer ja! Spennende, men jeg må innrømme at jeg liker tanken på å et "ekte" familieliv jeg :) Føler vi har gjort nok pendlig, studier, helgejobbing osv.

Skrevet

Jeg tør vente ja, men det er mest det at jeg ikke gidder stresse:)

Skrevet

Så lenge man er innstilt på at det skal fungere gjør det nok det. Men deilig med egentid og tid til å bare ta hensyn til egne valg (og barnas..). Men, jeg er MYE alene om dageneog blir småsprø av det og. Kan bli for mye av det gode..

Skrevet

Huff, høres så voksent ut! Lurer skikkelig på hvordan livet blir etter lilleKnøttets ankomst, den viktigste forskjellen er at denne gangen har jeg lappen. Sist bodde jeg i Gokk uten kollektivtransport eller sertifikat, ikke videre lystig situasjon! Nå ser jeg for meg dager med LT i barnehage og meg med stålkontroll på livet som tobarnsmor, alltid velpleid og med et strøkent hus og lykkelig hund og...

...og tydeligvis sterke psykofarmasøytiske midler innen rekkevidde...

Skrevet

vi får tipse hverandre om medikamenter tror jeg.. hehe... gruer litt til akkruat den egentlig, og er overhodet ikke i tvil om at jeg skal ha 10mnd permisjon og ikke 12... men jeg hadde ikke permisjon forrige gang så jeg må innrømme at jeg gleder meg til å være hjemme litt denne gangen. Kanskje fylle frysern med bakevarer og ha et fint og pent hus? Eller gjøre det jeg virkelig vil - sy gardiner og vesker, og bruke mer tid på maling :) Lurer litt på når jeg skal rekke å male bildene til ungene sine rom i høst... huff...

Skrevet

Permisjon ser jeg egentlig fram til, håper og tror at LT har lært meg opp såpass at ting går enklere med den lille som er på vei nå. Utrolig, egentlig, at man tør å få barn første gangen, nå har jeg jo masse erfaring om hva som funket (til slutt) og er litt mer forberedt, første gang klarte jeg vel ikke å se forbi fødselen til det faktum at jeg faktisk skulle få ta med meg er forsvarsløst barn hjem etterpå!

Men det ble nå folk av ham også:)

Skrevet

Når er det dere har termin?? Jeg har 4.januar og jeg vet at du ka-ping har 8.januar. Men dere andre her??

Går i kjelleren en tur og håper jeg treffer naboen så jeg kan kjefte litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...