Mor til 2 gutter- og en i mage Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 Hei, 1) jeg har skrevet tidligere om sønnen min som helt siden han var 3 mnd har hatt hyppige avføringer. Mellom 7-10 ganger. Noen dager er verre enn andre. Han har eksem på et bittelille område på det ene håndleddet helt siden fødselen, jeg vet ikke om det heter atopisk eksem. Ellers dukker det opp noen tørre merker på beina hans hvis jeg glemmer å smøre han etter dusj. Med disse hyppige avføringene har han kastet opp relativt ofte, 2 ganger i uka er fortsatt vanlig. Han er 16 mnd nå og har fortsatt dager der han bæsjer opptil 10 ganger. Er meget plaget med sår rumpe da og klarer såvidt å gå normalt. Jeg har tatt med han til fastlegen min som mener at det er tidlig å henvise gutten til en barnespesialist, fordi det er vanskelig å finne noe på så små barn. Jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke orker å skifte bleie på han 10 ganger om dagen, føler ikke at jeg gjør noe annet enn å vaske og smøre han hele tiden. Men hun er ikke villig til å gjøre noe mere enda. Skal jeg mase på henne? Og vet dere om det er mulig å teste en som er 16 mnd. gammel gutt for allergi. Det kan jo være noen problemer med fordøyelsesystemet hans også. Han har som regel surtluktende avføring. Helsestasjonen sa at det kunne være pga tenner, men jeg har vanskelig for å forstå at det kan vare i nesten 16 mnd. Han har fått NAN melk fram til 12 mnd og nå drikker han H-melk. Må også føye til at gutten er ganske mager men blir ansett som normalvektig likevel på helsestasjonen. Han er 16 mnd, veier 10,5 kg og er 84 cm. 2) Mitt andre problem som sikkert har en sammenheng med det første er at han liker ikke å spise mat, jeg må fortsatt mose maten hans for at han skal svelge i seg noe. Mistanke om at han har mandler siden han ikke klarer å svelge grovmoset/store biter av maten i tillegg til melkeallergi.Han har jo flere tenner nå men mat som krever tygging spiser han ikke, og tvinger jeg han en dag så kaster han opp rett etterpå..noen som kjenner seg igjen eller vet hva det kan være? Jeg håper at jeg får noen raske svar takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6491771-mandler-i-halsen-og-melkeintoleranse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert 5.gangs Skrevet 30. september 2006 #2 Del Skrevet 30. september 2006 Heisann. Det du beskriver her høres for oss veldig kjent ut. Vår sønn hadde også alltid en surt luktende avføring og gjerne opptil 10 skift om dagen. Vi fikk time hos spesialist, men han greide ikke å finne noe. Han har grått hver dag i flere timer fra han var 5 mnd. gammel. Han var skikkelig sinna. De har utelukket ting som søliaki osv, men det er visst litt vanskelig å teste for melk. Han anbefalte melkefri kost, noe som fungerte veldig bra. Det eneste aberet da ble at det er fryktelig mye mat som inneholder melkepulver eller myse. Men det var virkelig verdt det når han ble bedre. Da vår sønn var 2 1/2 år så var han 84 cm høy og veide 10.250. Nå er han 3 år, og i sommer startet vi med noen piller som han skal ha i maten om den inneholder melk. Han har vokst mye og lagt på seg så. Pillene heter enzym aid og skal ha en positiv virkning for folk med melkeintoleranse. Han har nå ca 1 bleie om dagen og har blitt en mye blidere gutt. Vi anbefaler det på det sterkeste, og det er ikke registrert bivirkninger på det. Du kan godt få adressen til stedet vi bestiller ifra så kan du prøve selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6491771-mandler-i-halsen-og-melkeintoleranse/#findComment-6510698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia mor til 4 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Del Skrevet 2. oktober 2006 Mas på legen din! Det er ikke for tidlig å bli allergi testet. To av jentene mine ble testet bare noen uker gamle. I mange tilfeller slår det ikke ut på testen, men en barnelege kan såpass mye om symptomene at de kan si ja eller nei til allergi utfra hva du beskriver. Få og time til en øre-nese-hals spesialist for å få sjekket halsen hans. Ikke sikkert det er falsk mandel/mandel, kan være han er trang i halsen og, men greit å vite om det kan rettes opp. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6491771-mandler-i-halsen-og-melkeintoleranse/#findComment-6535340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå