Gå til innhold

måtte krype til korset i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så sinnsykt hard i magen i flere dager, har vært så hardt at jeg måtte på do, men det kom ingenting for det var så hardt.

Så i går krøp jeg til korset og tok to avføringspiller. Og det var helt fantastisk. Men er et noen som vet at det er farlig å gjøre det? Dette er ingen vane altså... Men jeg orket ikke å få rundt med magen full og helt hard. Tok en som het duolax.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. det er akkurat derfor de er lagd! de skal ikke brukes for ofte, men har du orstoppelse.. så må det vel nesten være greit. les pakningsvedlegget! tror det er først når du er fødeklar du ikke skal ta dem pga risiko for styrtfødsel

Skrevet

Mener du dulcolax ? Den er ikke skadelig for fosteret, men man bør uansett ikke bruke det lenge av gangen !

Skrevet

dulcolax brukte jeg ca en uke. Satte fart på systemet... Nå går det av seg selv (enn så leng..)

Ble anbefalt den av legen min

Skrevet

Puh...godt å høre at den ikke er skadelig... Nei, bruker den IKKE til vanlig, men var utrolig glad for å ha det i huse, for en lettelse i dag morges sier jeg bare.... Jeg fikk helt sånn noia når jeg ikke fikk gått på do, men måtte så innmari. En fantastisk god start på dagen, tro det eller ei, på do..hahaha :)

Ja, dulcolax var det kanskje den het...hehehe...:) Iallefall noe i den duren.

Skrevet

Skulle det skje igjen kan du heller prøve laktulose, flytende som blandes i f.eks juice eller saft. Det fåes reseptfritt på apoteket, og er ikke farlig å ta i svangerskapet. Det er ikke et avføringsmiddel, men stimulerer tarmen til å jobbe. Jeg har brukt det selv, og på datteren min, fungerer som bare juling. Andre tips hvis du merker at magen begynner å bli hard, er å spise en del frukt, blant annet svisker, det er et klassisk tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...