Heihvordetgår Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Jeg har tenkt å kjøpe den jeg og. Lurer litt på hva du legger i det utsagnet.
Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Var nok bare for å si no... Siden vedkomne ikke har kommet med no mer utsagn så var det bare litt hormoner som sa dette her... ;D Har bare hørt posetive ting, selv noe negativt. Men det er bare bagateller...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 sønnen min har klemt seg, den rister i sportvongsdelen naå det kommer en liten dump, den virker løs. den er liten.
Blue Lady Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Ikke jeg som er den anonyme HI her altså. men jeg må faktisk si meg litt enig. Den virker slarkete, særlig i styret. Føler den gir for mye etter når man skal humpe den opp og ned ei trapp, førler at den skal knekke liksom. Den tipper veldig lett bakover om ungen ligger fra deg. jadajada, mange ihugga Comfort-elskere som blir å skrike ut at den ikke gjør det, for det har ikke de opplevd. men den gjør faktisk det, og jeg kjener flere som har samme problemet. Grunnen er at den har vippepunktet nær midten. Altså har du en unge som er liten/kort, som min som er 77 cm så får han ikke den tyngden fremme med beina at han ikke klare rå veie opp for tyngden hodet og overkroppen utgjør. Derfor vipper den bakover, dette er enda lettere at skjer om man er liten selv og har styret på lavt nivå. Er skikkelig skummelt det der, ekkel opplevelse at vogna med ungen sovende i tipper bakover. han blir livredd! Har bare skjedd to ganger, fordi jeg nå alltid setter vogna inntill en vegg slik at dette ikke kan skje. Men utrolig dumt er de tuansett. En annen ting er at du kan være uheldig å få en vogn der hjulene knepper, og du kan være så uheldig å bo i en by der jeg kan mere om vogner enn de på babyutstyrsbutikken. De hadde aldri hørt om at hjulene på denne vogna kneppet, og aaaante ikke hvordan de skulle fikse det. Måtte ta saken i egne hender og opplyse dem om at eikene på hjulet er løs, lett og ordne med en eikestrammer, men utrolig irriterende, for problemet komme tilbake. Håndbremsa er heller ikke optimal. Man kan være heldig å få en vogn der dette ikke er noe problem da. Men når vi fikk vogna så tok bremsen på hjulet. Bremsen er en slags lær-reim som går rundt hjulet inni. Det lot seg ikke gjøre å stramme eller slakke den med de skrutingene. Det skjedde ikke noe når vi skrudde på de. Det vi måtte gjøre var å vente på at lær-reima ble litt slitt da tar den ikke. Men om vi bruker bremsen begynner den og ta igjen. Dessuten tar blemsa mere på det ene hjulet enn det andre. En annen liten filleting engentlig.. men i "hjørnene" på kalesjen stikekr det ut fliker, som liksom flagrer... Måtte kjøpe borrelås og feste på, for når jeg gjorde det ble den mye lunere. En subjektiv ting: De lommene på kalesjen og ringeklokken er stygge. Ellers knepper kalesjen fælt, jada, vet at mange vogner har slike kalesjer, men like irriterende fordet. Det følger ikke med stormtrekk, og det orginale regntrekket er upraktisk, stort og dyrt. Man kan kjøpe universaltrekk fra Brio eler Simo, men de er alt for store og flagrer opp til ballonger i vind. Den er relativt tung, 15 kg... OK, positive ting... full liggestillig, hodepute, seler, regulerbart forbrett, 90 graders sittestilling, det er lett og låse framhjulet, fungerer bra på snø og dårlig føre, glidelås på kurven under (fordi om du har ungen vendt mot deg er kurven litt vanskelig og komme til i.Godt styre og holde i. Følger med stygge skinnting til å ha utenpå det myke om du skulle foretrrekke det. man kan glide av en del av kalesjen når det er varmt og sol, da kan man regulere den alle veier. Fotbøylen kan taes av, men dog ikke stilles på noen måte. Titteluke i kalesjen. Kan feste dreamibag eller bilsete på understellet. Sittedelen er lett og snu og vogna blir forholdsvis liten sammenlagt om man tar av forhjulet. Det var mitt bidrag!!
mammmamia ** Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Jeg er neeesten 100% enig med Blue Lady, synes vogna er en møkkavogn, synes den både virker billig og ser billig ut..!
Blue Lady Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 *puh* trodde jeg skulle bli lynsjet jeg
<3 + <3 + <3 Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Jeg må også gi min støtte til Blue Lady der......hadde vogna for ett års tid siden, men solgte den.... var en av de uheldige som hadde stooore problemer med knepping i hjul bla...og huff så liten den var i sittedelen..
Gjest Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 Har du den? Virker ikke sånn på måten du svarer på...
Gjest Skrevet 29. september 2006 #13 Skrevet 29. september 2006 Kankje de har forbedret den siden.. Men sånn er det med alle vonger... Noen er fornøyde og andre ikke... Noen er uheldige, andre ikke... Jeg kjøper den nå, selger ikke simo vogna. Blir det mye greier så har jeg kjøpt den billig (3500 med dreamibagen, ny) + at jeg har en annen vogn her...
mammmamia ** Skrevet 29. september 2006 #14 Skrevet 29. september 2006 Jeg har hatt den, men solgte den kjapt som bare rakkern, var ikke bra til vår bruk i det hele tatt..! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #15 Skrevet 29. september 2006 Jeg har hatt denne vognen i ca 1 mnd nå og jeg er veldig fornøyd. Og tips mot knekke lyd på hjula. Jeg holdt på å bli gal av den kneppe lyden på bakhjula, vurderte å selge den, men så fikk jeg tips om å spraye med silikon spray på hjula, på eikene. Funka ikke med en gang, men etter å ha gått litt med den var lyden borte. Har ikke hatt en lyd siden...
<3 + <3 + <3 Skrevet 29. september 2006 #16 Skrevet 29. september 2006 Vi også sprayet, smurte, strammet eiker og sto i - men til ingen nytte........
Blue Lady Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 En liten eikestrammer var eneste som funka her. Kjøpes på sportsbutikker til 60 kr ca..
<3 + <3 + <3 Skrevet 29. september 2006 #18 Skrevet 29. september 2006 Så den funket hos dere? Vi fikk eikestrammer fra Quinny tilsendt (fra John i nederland), men gjorde desverre ingen nytte....hm..... Jaja, vogna er borte for leeeenge siden, så nå er det det samme ;p
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #19 Skrevet 29. september 2006 kan ikke skjønne hvorfor den er best i test, jeg har hatt 2006 modellen. fikk solgt den i dag. men jeg tørte ikke å bruke den mer, fordi sønnen min klemte seg. han hylskrekk.. hvem vogner har dere kjøpt etter den?????
Blue Lady Skrevet 29. september 2006 #20 Skrevet 29. september 2006 ja funket! Du må stramma alle på hvert hjul og vær nøye! det skal funke... vis ikke så koster et nytt hjul 220 kr ca
Blue Lady Skrevet 29. september 2006 #21 Skrevet 29. september 2006 hehehe, paradokset er at jeg fortsatt bruker den orker ikke åselge enda.. har en til som skal selges, så skal legge de ut samtidig, så skal jeg kjøpe ny vogn, men har ikke funnet den optimale enda.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #22 Skrevet 29. september 2006 jeg kjøpte one tree hill i dag, og er super fornøyd
milva76 Skrevet 30. september 2006 #23 Skrevet 30. september 2006 Var det akkurat samme vogna som ble best i test? mente det var den med fast, vippende forhjul, jeg. Den som ikke heter Comfort. Kanskje det var noen ting som var annerledes på den?
milva76 Skrevet 30. september 2006 #24 Skrevet 30. september 2006 Det vaAR 2003-modellen av Quinny 3 XL Freestyle som ble best i test. Den slo Teutonia Y2K System pga mye lavere pris. Den modellen er ikke lik 2006-modellen.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 30. september 2006 #25 Skrevet 30. september 2006 Er helt enig med Blue Lady, det er den verste drittvogna jeg noensinne har hatt. Kjøpte den i mai 2005. Det var kneppelyd i hjula, vogna tippet bakover når vesla skulle sove osv. Fikk solgt den fort som f... Har Quinny freestyle 3 xl nå, og den er KJEMPEBRA, selv om det er en mye enklere modell, så er jeg veldig fornøyd med den i forhold. Framhjulet kan ikke svinge helt rundt, det vippes fra side til side... Bra, enkel vogn. Bare så synd at den ikke er på markedet lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå