Gå til innhold

Støttestrømper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det på tide å anskaffe støttestrømper - merkene etter sokkestrikken sitter som støpt i betong rundt anklene når jeg tar av sokkene om kvelden....like før jeg går med lårene rett ned i skoa... Hvor kjøper man støttestrømper, bortsett fra de på flyplassen til 200 spenn?

Takknemlig for input...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikker kjøpt det på apoteket, eller hos en bandasjist. Men hva de koster veit jeg ikke...

Skrevet

Jeg kjøpte mine på apoteket..men koster litt gjør de..godt over hundrelappen for et par..

Skrevet

heisan

fikk beskjed (og penger :)) av min svigermor om at gode støttestrømper koster 350-450 kr, de som er rimeligere, er mer beregnet til bruk på reise når du ikke er gravid, eller at du ikke har så veldig mye vann i kroppen.

kjøpte mine hos noe som heter samarit, ikke sikker på om det er en kjede.

mine hjelper, men kan være litt vanskelig å få de på og av.

Skrevet

De fra flyplassen holder fint for meg (jordmor satte 1 på vann i kroppen nylig) - men om du trenger noen med mer kompresjon har Medicus-Plesner flere typer i Oslo ihvertfall, og de har kanskje info om lignende butikker andre steder?

Wolford (tror jeg det var) har et par som ser ut som vanlige knestrømper - de fås i butikker med stort utvalg av Wolford. De er imidlertid ikke så effektive som flyplass-strømper, men hjelper om man skal ha noe pent på seg, eller blir veldig varm av de andre.

Det beste tipset er å ta på strømper om morgenen, fordi effekten blir best fra morgenen av. Det er ikke så effektivt å ta dem på senere på dag, selv om det fortsatt hjelper på hovne bein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...