Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Er det lurt å kjøpe pumpe på forhånd/ etter fødsel? hva slags pumpe anbefales/ ikke. barnas hus har tilbud på sin avent håndpumpe, noen med erfaring? Når begynte dere å pumpe dere, slik at barnet kan venne seg til flaske innimellom?vil gjerne ha masse tips. ønsker å kunne gå på kino / gå ut å spise middag i ammeperioden selv om barnet våkent. har hørt at det er viktig å starte tidlig, slik at barnet ikke blir så avhengig av pupp at det ikke tar noe annet. hvor ofte holder dere det vedlike med flasken? er det nok med 1 gang i uka/ hver 14 dag? tenkte at far kunne få gi litt å få oppleve ekstra nærkontakt, men ønsker ikke å gi erstatning så lenge jeg har melk.
Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Jeg brukte en liten elektrisk pumpe og var kjempefonøyd. Husker ikke merke, gav den bort etter barn nr5, (kjøpt på apoteket for 13 år siden, ikke sikkert samme type selges lenger en gang:-). Har ikke prøvd håndpumpe, men har flere venner som ikke har vært fornøyd med det... De første fikk ikke flaske, men med nr 4 pumpet jeg meg og gav flaske ca en gang i uka. Tror jeg begynte med det når den lille var ca 1 mnd gammel. (Da måtte jeg i gang med minibuss-lappen). Det fungerte greit. Har ellers brukt pumpe for å få morsmelk til å blande den første grøtblandingen med. (Dessuten er det greit å ha pumpe hvis en får brystbetennelse. Pumper da det vonde brystet tomt før barnet våkner, er sulten og får suge enda mer på det vonde brystet. Må få tømt skikkelig. Det har i hvert fall hjulpet for meg.) Syns vel ikke pumpe er det viktigste å ha i hus før fødsel, men hvis du er rimelig sikker på at du kommer til å få bruk for den, er det jo greit med det som er gjort:-)
mammantil2+1 Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg kjøpte Medela sin elektriske brystpumpe når vi fikk snuppa, den var bare helt super! SKal bruke den denne gangen også:-)
mamsen å lillegutt Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 hei jeg har avent håndpumpe, og er storfornøyd med den. jeg kjøpte denn før jeg fikk barn nr 1 for 2 år siden.
Denise:-) Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Har avent pumpe, og er veldig fornøyd! skal bruke den til mitt tredje barn snart:-)
selfangerkjerringa Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Jeg brukte avent håndpumpe til førstemann, som ble født for snart 2 1/2 år siden. Jeg pumpet for å få melk til pappa'n skulle gi flaske (både så han skulle få mulighet til å gi mat, men og for å gi meg selv større fleksibilitet pga studiene), til å blande den første grøten, og rett og slett for å få tømt brystet når det var så sprengt at det var risiko for betennelse. Har aldri fått til den håndmelkinga... Vi startet ganske tidlig å lære henne flaske, rundt 1mnd tror jeg.
Iris9 Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg og har denne og er fornøyd med den. De fleste jeg kjenner syntes det var best med elektrisk og det er jo veldig behagelig å slippe å pumpe selv da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå