Gå til innhold

Alenemødre-egoister? (JA)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det holder med Hege, bare så det er sagt..

Du har ikke såret meg! Det skal litt mer enn som så til for å klare å "såre" meg. Det som irriterer meg her er at du starter ett innlegg pga meg, du uttaler deg om mitt liv på en helt idiotisk måte. Nå har det seg slik at de fleste mennesker har noen spøkelser i skapet.. Og jeg håper at du ikke er så dum at du ikke forsto utifra det andre innlegget, som gjorde at du startet denne "diskusjonen", at jeg har det utrolig vanskelig med meg selv fordi jeg var så dum å stole på han? Du må vite det at vi var sammen lenge.. Og han har alltid vært en bajass, til en viss grad! Jeg visste hva jeg gikk til, for å si det sånn.. Så jeg leker ikke skinnhellig her, langt i fra!

Jeg skulle ønske at det ikke var sånn.. Men sånn har det blitt! Og jeg klarer meg kjempe bra!! Jeg har min egen leilighet, jeg har helt grei økonomi, jeg har en fantastisk familie.. Og ja, jeg har kontakt med hans familie også!

Fortsetter under...

OH my god. Selve overskriften var bare et trekkplaster for å få oppmerksomhet, og det gikk jo bra. Jeg kaller ikke deg egoist. Jeg må jo hele tiden skrive at det første innlegget var ment for de som velger å beholde *****¨selvom de blir alene og ikke klarer å stå på egne bein, Da mener jeg ikke sånne som deg! Men 16++ som har hatt en one-night stand, bor hjemme og ikke helt skjønner hva det å få barn dreier seg om*****. Neste gang skal jeg være mer konkret! Dette skulle på ingen måte være et krangle innlegg, bitchy eller hva dere vil finne på å kalle det. Dette handler liksom ikke om dere mødre men BARNA. Men uansett, jeg gir meg. Jeg blir med på neste oslomøte, vi finner nok tonen. Er ikke trangsynt i det hele tatt:)Hehe, huff. Synd at dere klikker sånn.

Nå har jeg ikke hørt om så mange 16 åringer her inne som har hatt one-night-stand og valgt å beholde.. De fleste jentene her inne er faktisk gifte, samboere, under utdannelse eller med nokså bra jobber! Det er en gjeng flotte jenter her inne!

Jeg klikker ikke, men jeg har min fulle rett til å svare deg. Der du glemte anonymknappen så var du litt småfrekk i kjeften, du må skjønne selv at da reagerer "hissigproppen"? Og kjære deg, all ære til deg som har så bra som du har det! Jeg sitter ofte her å fantaserer om å leve livet til mange av jentene her inne! Men på den andre siden.. Jeg kan ikke klage! Jeg har det godt!

Ja, jeg har hatt det tøft gjennom svangerskapet - til tider! Ja, jeg har hatt det vondt pga eksen.. Ja, jeg er bitter for alle tårene! Men jeg har en prinsesse i magen, en liten jente som trenger meg 100%!

Jeg var naiv, det er jeg den første til å innrømme.. Det er også derfor jeg skrev at jeg har vanskelig for å tro på han nå, for som jeg sa; Man kan ikke lære en gammel hun å sitte!

ja herregud. orker ikke skrive så mye men,

min brestemor og bestefar ble sammen når de var 16. de fikk 3 jenter tidlig, og er fortsatt sammen(og seksuelt aktive, som jeg desverre fikk

overhøre her om dagen) og lukkelige.

mens min mor var litt eldre da hun giftet seg med min pappa som behandlet henne som en dritt i mange år mens de hadde meg og min bror, helt til mamma gikk fra han...

vet ikke hva dere fikk ut av dette,er veldig trøtt, men poenget er at alder har ingenting med saken å gjøre!

ikke om man er enslig heller. bedre det enn en far som ikke er snill.

Annonse

Usj...denne ble for dum da!!!

For det første: hvorfor legger du den ut her?? Kunne like godt lagt den ut på skravlesiden....mange alenemødre der også....for ikke å snakke om at du kunne lagt den ut på snart alenemor....!!! Eller du kunne droppet å legge den ut i det hele tatt - i og med at innholdet virker helt teit....

Mye er egoistisk her i verden....noen synes det er egoistisk å ta abort...andre synes det er egoistisk i det hele tatt å få barn (når man kan adoptere andre barn som trenger foreldre) osv osv.... Jeg har selv tatt abort som 16 åring, men av andre grunner enn hva du beskriver. Ville aldri tatt abort bare fordi ikke barnefaren stiller opp! Det ser jeg faktisk på som egoistisk!!!!

Jeg tilhører ikke alenemødregruppa....er 24 år og venter nr 2 med samme barnefar. Har full forståelse for de som velger å beholde et barn, til tross for at de da kommer til å bli alene med barnet. Synes de er tøffe jeg - ikke egoistiske!!!!!

Ingen har heller ingen garanti for at sitt forhold til barnefaren holder bestandig, heller ikke du - har du tenkt på det?

jeg er faktisk litt enig med hun som startet her, men jeg mener ikke at å være alenemor er ille, MEN hvis du VET at helt fra begynnelsen så har ikke ungen og kommer aldri til å ha en far, da er man litt ego hvis man ikke vurderer barnets beste, det er min mening, ser fremdeles ikke ned på de som tar avgjørelsen ved å være alene for det.

Annonse

hahahaha da fikk jeg meg en god latter i dag også *tusen takk, det trengte jeg* Plutselig ikke anonym lenger, er det deg som har laget dritt inne på siden her så lenge da eller? man kan jo begynne å lure...

Synes alenemødre er knalltøffe! Det er ikke bare bare å være mamma! Jeg er selvsagt kjempeglad for at jeg har kjæresten min, men hadde han gått fra meg under graviditeten så hadde jeg ikke tvilt et sekund på om jeg skulle beholde spiren min eller ikke...

Og forresten så synes jeg det er så utrolig STYGT gjort å henge ut enkeltpersoner her inne!!! Det var f*** så mye som mami19 skal få gjennomgå !!! Er jo så utrolig mange av disse dritt-anonym-innleggene som er rettet mot henne!! Hva f*** har hun gjort dere da? Tror dere at hun trenger det nå?? Hun er på overtid jo, og hun er sliten nok som det er!!! Hun er en av de tøffeste og søteste jentene her inne så la nå for guds skyld henne være i fred!!!!!!!!!

hehe, må le av hele greia jeg.. så frekk å tøff i munn på de første innlegga, så glemmer man anonym knappen, så plutselig legger man seg sååå flat..

redd for å miste "ansikt" her inne HI??

Noen av de tingene du skriver er i samme bane som hun anonyme som har herjet her inne i i noen uker nå, vært deg hele tiden kansje?!

Legg deg så flat og unnskyld deg så mye så mange ganger du vil. Men du kommer nok ikke til å bli så vedlig godt tatt imot videre her inne på ung mor og nok helt sikkert ikke på snart alenemor.

Hvis du bare ville starte en diskusjon hadde du skrevet det i innlegget og ikke skrevet noe om din egen personlige mening om det men bedt om andres. Og Du hadde skrevet under med nicket ditt. Det tror nå jeg da.

jeg synes at alle anonyme som vil lage diskusjon eller krangler om noe her inne bør heller få seg en hobby eller hjelpe til på frivillighetssentralen.. hvertfall bruke tiden sin på noe mer fornuftig enn å buse ut med meninger og ytringer som sårer andre.. med eller uten vilje. jeg tror ikke BIM ble til for å være et sted for krangling og såring av andre..men et sted man kan komme for å føle et fellesskap, få hjelp og venner. og BIM har og laget et eget forum- kranglesiden for de som vil lette på lokket. jeg foreslår at alt som er sårende, kranglete og provoserende legges inn der og la alle andre forum være for folk som vil spre glede og erfaring- skape vennskap og en hyggelig tid for alle med mager - og de som prøver.

smil til verden og verden smiler til deg!

Helt enig,Thea.. jævla lættis å starte et sånt innlegg, bare for å provosere... vedder for at denne anonym sitter å gotter seg.. er det en fetish? å se at folk blir provosert? kan nesten virke litt sånn..hun/han/det har jo ikke sagt noe på denne diskusjonen på lenge..

driti ut!!

Er meget fasinert over hvordan tonen til hu som starta innlegget forandra seg etter at hun "glemte" anonym knappen.. ;P

Da va d plutselig ikke meninga å såre eller fornærme noen..

Hvis hun ikke mente det, så hvorfor har hun lagt det ut flere steder da..

OMG!!

du HI. du har kansje litt forklaring og gjøre inne på Snart Alenemor også?? eller trenger du ikke si noe der siden du ikke har avslørt nicket ditt?

du oppfører deg som et tullete liten jentunge.

å skrive sånne ting bare for og starte en diskusjon er ganske så slemt.

gå inn på Snart Alenemor og se hvor mange som ble leiseg og som skriver at dette var det siste de trengte i dag.

det er faktisk en god del.

hvis du snakker med alenemødre så vil de fleste si at pappaen ikke ville beholde barnet eller at han ikke ville ha kontakt i starten.

det er en grunn til at man går gravid i 9 måneder. det er fordi barnet skal bli sterkt nok til og leve her ute, men også for at man skal venne seg til tanken på og bli mor og far.

de aller fleste fedre som sier at de ikke skal ha noe kontakt med barnet og at dette ødleger livet dems også videre. forandrer mening underveis. det tar tid og forstå at man skal bli pappa. spesielt når det i utganskpunkte ikke er planlagt eller ønsket.

mange av jentene inne på Snart Alenemor er mitt i denne prosessen. faren slenger dritt og trusler, mammane føler seg ensomme, forlatte, usikre ogsåvidere.

det er en vond tid de er inne i.

det er somregel mye de må svare for får venner og familie. mye de ikke selv vet hvordan de skal takle. fordi det ikke finnes noen fasit.

det disse jentene trenger er støtte og oppmuntring. hjelp og omsorg. sånn som alle andre som ligger nede.

å det du gjøre er og gå og slenge mer dritt til dem??

akurat som om de ikke har nok fra før

hvordan kan vi forvente at barna våre ikke skal plage værandre når ikke voksene mennesker klare og oppføre seg??

Nå har jeg da født, og ikke er jeg alenemor heller, men fytte katta så irritert jeg blir når jeg leser sånt!

Ska man bare drepe et uskyldig barn fordi barnefar ikke vil stille opp? Hva om barnefar plutselig finner ut underveis i svangerskapet at han ikke gidder da? Noen ganger er det bedre med bare en mamma som elsker deg, enn med en mamma og pappa som bare krangler, og en pappa som er der, men ikke bryr seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...