Gå til innhold

Jenta mi på 6 mnd nekter å legge seg om kvelden..Trenger RÅÅÅD FORT. Flest mulig svar ønske rjeg

Anbefalte innlegg

Tidligere kunne hun sovne i 19.30-20.30 tiden og sove til dagen etterpå ( jeg nattammet i tillegg, men hun sov videre etter ammingen).

Nå nekter hun å legge seg om kvelden. BLir pangtrøtt i femtiden, og vil på en måte "starte natta" klokka fem. Men det funker jo ikke, så jeg har prøvd å holdehenne til 18.30 tiden. Og la henne da. Men så våkner hun 19.30 og nekter å legge seg igjen. FIkk akkurat lagt henne nå etter mye og men.

Og hun nekter å ligge for seg selv, sliter til og med å få henne til å sove - på denne tiden, med samsoving. Jeg måtte holde bena hennes fast, fordi hun sprellet og rullet som et uvær konstant.

Hjelp...

Jeg er så sliten.

Tips til hva jeg kan gjøre?

Hvis jeg legger henne i sprinkelsenga, så krabber hun og ruller i sidene bare, og skriker seg ihjel til hun begynner å hoste - så det orker jeg ikke. Men nå er det vanskelig å amme henne i søvn til og med, med samsoving.

Slitenn...

Fortsetter under...

Hei!

Når sover jenta di på dagen?Hvis hun er trøtt tidlig på kvelden,kanskje du kan prøve å få henne til å ta en liten blund i tre-fire tida,sånn at hun ikke er stuptrøtt når klokka er fem?Hvor mange timer pleier hun å sove om natta?Hvis hun sover10 timer ,skjønner jeg at hun bør legge seg senere,men hvis hun pleier å sove 12-13t om natta,kanskje det er greit at hun legger seg fem?Har du faste leggerutiner,det har iallefall hjulpet her,jenta vår er også 6 mnd,og vi slet veldig med mye av det samme som deg.En annen ting:har du prøvd å la henne sove i nattpose?Har hørt mange syns det hjelper når barna sover urolig.Jenta vår sovner i egen seng,men ikke etter at hun har rullet fram og tilbake i 20 min,lekt litt osv.det er akkurat som om hun må slite seg ut litt...Har ikke så mange råd,men masse sympati:-)Håper virkelig at det ordner seg for dere,det er så slitsomt å måtte bruke så mye tid på det her hver kveld!

En liten p.s.:Hun har vel ikke tenner på gang?Jenta vår har akkurat fått 3.tanna si,og noen netter sov hun så dårlig,så vi prøvde å gi henne en paracet stikkpille,og da sov hun mye bedre.Å heve hodeenden på senga hjelper visst også når de har tenner på vei.

Lykke til! Prøv å få litt avlastning!Dette ordner seg nok skal du se:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...