Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 De ansatte i barnehagen ble etter ferien byttet ut med andre ansatte fra andre avdelinger. Dette ble gjort fordi de ansatte ønsket variasjon (spurte de barna mon tro??!) Vel, uansett. det kan jo være alderen hennes. Hun er 3 år og 8 mnd. Hun leker mest med 3 jenter der. Har merket at hun har blitt frekkere i språket, kommer med idiotiske kommentarer og oppfører seg som en (unnskyld språket men det er eneste dekkende ordet, jeg mener jo ikke at hun er det) drittunge. Det er spesielt når hun kommer hjem fra barnehagen. De ansatte sier at de fleste barna snakker slik (?), men jeg mener at det bør slåes ned på. En ansatt fortalte at jenta mi og ei anna ei (de rotter seg sammen) kan gå til de andre jentene og si f.eks: "jakka di er stygg", "du har stygge sko" etc. slike ting. Jenta mi har alltid vært ei rolig og snill jente og jeg liker slett ikke at hun har forandret seg slik. Hun snakker stygt til oss og hun hører slett ikke etter når vi prøver å forklare at hun ikke må si slike ting og oppføre seg slik. Hun jenten som er mest med har en eldre bror og jeg tror det er hun som har "lært" jenta mi dette. De starter med "språket" sitt med en gang vi leverer henne om morgenen. Nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre? Bør jeg ta det opp med barnehagen? Jeg skal IKKE ha slikt språk og oppførsel hos mine barn. Er det vanlig i en periode dette? Hvordan lære henne at hun ikke må snakke stygt og si stygge ting til andre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6490068-de-har-rokkert-p%C3%A5-de-ansatte-i-barnehagen-og-jenta-har-forandret-seg-eller-er-det-alderen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg jobber selv i bhg og er mor til to jenter. Eldste går i 1 klasse nå og har gått i bhg siden hun var 2 år. Jeg synes hun har forandret seg veldig etter at hun begynte på skolen i sfo. Og da mener jeg språket. Greit at det kommer, men vi som foreldre må være veldig på vakt. Det er liten voksentetthet på sfo og de annsatte kan jo ikke fotfølge dem heller. I bhg jeg jobber i er det enkelte gutter som er veldig saftig i glosene. Sier bla mye "faen" og "for faen" og "hold kjeft" osv. De som sier dette er unger som kriger om oppmerksomheten fra oss voksne. Og når de sier slike stygge ord får de den oppmerksomheten. Når vi er på tomannshånd med disse barna velger jeg å ignorere eller bare si at vi ikke snakker sånn i bhg. Når det er flere barn tilstede som hører det de sier så tar vi den aktuelle ungen bort fra situasjonen. Snakker med han eller hun om at slik snakker vi ikke i bhg osv. Dette ser de andre barna. Jeg hisser meg ikke mye opp når ungene snakker slik, men sier med en rolig stemme at slik og slik er reglene og at slike ord ikke er noe vi aksepterer i bhg, enkelt og greit. Datteren din er i "rette alderen" som vi sier;o) iallefall har jeg erfaring med det. De forandrer seg jo hele tiden på mange måter og på godt og vondt. Utvikler seg. Det er noen stadier de er igjennom. Synes du skal ta det opp med bhg slik at de kan bedre seg og bruke ekstra tid på jenta di og at hun må snakke et annerledes språk enn det som er der nå. Husk at trassalder er veldig fremtredende nå da. Hvor lenge har hun gått i bhg? Ungene har ikke vondt av å bli kjent med nye annsatte. Det er selve bhg og barnegruppa som gjør jenta di trygg og rutinene i bhg. Eller??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6490068-de-har-rokkert-p%C3%A5-de-ansatte-i-barnehagen-og-jenta-har-forandret-seg-eller-er-det-alderen/#findComment-6499526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #3 Del Skrevet 29. september 2006 Takk for svar. Tror egentlig ikke at det er rokkeringen som er problemer, men rett og slett hun jenten som jenta mi leker mest med. Har snakket med en annen mor også. En mor av de andre jenta mi leker mest med. Hun har også nevnt da denne jenten som har et ufint språk. Jeg skal ta det opp med barnehagen på mandag Jenta mi har gått i barnehage i 2,5 år nå og stortrives! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6490068-de-har-rokkert-p%C3%A5-de-ansatte-i-barnehagen-og-jenta-har-forandret-seg-eller-er-det-alderen/#findComment-6501093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå