*Lissi* Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Tenkte jejg ville skrive min fødselshistorie også. Selv om det er noen mnd. siden. Tiden flyr jo så fort! Hadde termin 25. februar, men var sikker på at gullet kom til å komme før termin. Begge jentene mine hadde det, og etter mine utrekninger var terminen 18. februar. Vel, den dagen reiste jentene mine på vinterferie til faren sin. Jeg og sambo hadde invitert svigers på pinnekjøtt og riskrem. Var i kjempe form, og ikke hadde slimproppen gått. Enda noen dager igjen tenkte jeg. La oss kl.02.00 om natten, og satte mobilen på ringing. Skulle nemlig se skiskyting dagen etter kl.10.00. Våknet nøyaktig kl.07.00. Vart liggende, og skjønte ikke helt hvorfor jeg hadde våknet. Etter en stund kjente jeg noen velkjente tak i magen. Rullet meg ut av sengen, og vraltet inn på badet. Var blod på papiret når jeg tørket meg, så da viste jeg at ting var igang. Vart kjempe glad! Forrige fødsel tok 1 time 45 minutt (men det var nesten 7 år siden) så var spent på hvor lang tid denne fødselen kom til å ta. Hoppet i dusjen, for riene var ikke spesielt vonde. Hadde tenkt å vente med å vekke sambo, men riene vart fort mye vondere. Vekket han, og han var forbausende rolig. Kledde seg, og gikk for å spise frokost. Selv pakket jeg resten av det jeg skulle ha med meg. 07.40 ringte jeg føden, og 10 minutt senere var vi på vei. Skikkelig vondt å sitte i bilen med rier. Klemte fingrene til sambo skikkelig:-) 08.20 var vi fremme. Gikk opp på føden, og begynte å bli skikkelig sliten. Riene kom tett og de var vonde! Fikk kledd av meg og jm undersøkte meg. Var ganske redd for at hun kom til å si kun 4 cm åpning... Heldigvis var det kun igjen en liten kant. Fikk lov til å press når jeg følte for det. Bestemte meg for å presse med en gang:-) Heldigvis gikk vannet da, og da kom pressriene. Jm kviskret til studenten som var med at hun skulle gå og ringe. Skjønte fostervannet var missfarget, så pustet godt inn oksygenen jeg fikk. Var ikke mangen pressene som skulle til før jeg kjente hode, og var sikker på at jeg skulle dø! Ville helst klappe sammen beina og be om ks! På neste ri kom gutten vår. "Se hva du har fått", var det første sambo sa. Så ned og der lå gutten vår på magen. Fikk han opp på brystet, og det var helt utrolig! Han var 3470g 50cm og 35cm rundt hodet. Sambo sliter enda med vondt i fingrene, men det var absolutt verdt det mener han:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6489919-slik-kom-gutten-v%C3%A5r-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå