Gå til innhold

3 eller 4 hjul... Nytt eller bruk?

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et tema som er tatt opp tidligere, men siden jeg har vært borte så lenge, og ikke orker å lese meg bakover så får dere bare bære over med meg...

Lurer på dette med utstyr... ALT dette vi trenger til våre søte små...

Hvem har kjøpt brukt/nytt?

Og når det gjelder vorgner... 3 eller 4 hjul?

Noen som har noen vognmodeller å anbefale?

Vi har ikke kjøpt noe utstyr enda, og er sikkert litt sene.

Har vært å titta litt men det er jo så SINNSYKT mye å velge mellom. -Både i modeller og pris.

Kronene ruller fort når man må kjøpe alt av utstyr...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6489627-3-eller-4-hjul-nytt-eller-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva behovet ditt/deres er da.

Vi har gått for simo kombi, en 4-hjuling. Vognen kommer godt anbefalt, men den er ganske tung og stor. Vi vurderte aldri 3-hjuling, men det er fordi vi, via venner, har erfart at de er ustabile:)

Oki, takk for svar. Litt greit å høre hva andre har kjøpt/kan anbefale!

Har tenkt en del på dette med stabilitet, ja. Våre skjønne små kommer jo på en årstid det gjerne er glatt ute og da er det dumt med en vogn man ikke føler seg trygg med. Eneste er, som du sier, at trehjulingene gjerne er mer "handy" og lettere å frakte med seg i bil etc. Har dere kjøpt nytt?

En vogn koster jo fra 5000 ,- og oppover (de fleste ligger vel på 6-7000 ,-). Vi trenger vogn, bilstol, bæresele, brystpumpe, klær, stellebord, tepper, skinnpose, stellebag... You name it.

Er ikke måte på hvor mye som må i hus og jeg blir frustrert ved tanken på hva alt dette faktisk vil koste...

Skal vel egentlig ikke klage, vi er jo alle i samme båt...

Annonse

Takk for tips!

Den vognen du snakker om, må man vel bytte overstell på når babien ikke skal ligge i bag mer? Er det en fast eller løs bag? Det jeg har lagt litt merke til ved 3hjulingene, er at det ikke er så stor oppbevaringsplass under?!? Tar jeg feil?

Jaja... Får nå se hva det blir til.

Jeg har en simo kombi 4-hjul. og så har sambueren min kjøpt en sportsvogn, som jeg ikke har fått sett enda. eneste jeg vet er at den er 3-hjul. SÅ vi har litt av begge deler med andre ord. det samme med resten av tingene til barnet, har fått litt brukt, kjøpt litt og lånt litt..Syns det er greit eg...

Vi har en Brio Duo, er veldig grei for da er det eget sete til babyen blir større.. Det er en romslig og god vogn, med 4 hjul. Har egentlig aldri vendt meg til vogner med 3 hjul, dessuten har jeg hørt en del fra andre at de er ustabile.. Vi kjøpte den brukt for 500, hadde vi ikke fått den så billig, hadde vi nok kjøpt en annen. Hadde egentlig veldig lyst på Emmaljunga sin, de er utrolig fine synes jeg.. Ellers er det jo salg på Simo-vognene nå da i de fleste babybutikker, fjordårets modell. Tror det ligger en link på høyre siden her inne...

Kjøpt Simo duo vogn tel frøkna som nu e to år.. og den skal vi bruk tel ny babyen også... Vi kjøpt ny vogn førr vi vesst at vi vil ha fleire enn en onge og da e det jo greit å ha ei vogn som bærre vi har slete på syns nu vi... Vil ikke kjøpt 3 hjulsvogn førr at æ syns de verka ustabil... men det e nå du må vurder sjøl... e jo mange som har det å....

Vi va heldi sist og fikk voksipose hos svigersan... innskudd i barnevogna fra føreldran mine...

Arva stellebord, bilstol, bæresæle, bæremeis, dyne, seng, babykurv, masse masse klea... etc.

Kjøpt nye madrassa, vippestol, bleiebøtte og ammepute (sånn sakkosækk variant, den e super)...

Denne gangen har vi jo alt fra sist og har ikke nån akkutte behov... har kjøpt en liten kjøredress og et heimreise sett som e nøytralt sia vi ikke veit om det e gutt eller jente vi får...

har kjøpt en simo duo (4 hjul) hadde simo kombi sist og alltid vært super fornøyd med den. ville bare ha en litt større bag nå siden babyen kommer i desember og det kan fort bli trangt med voksi. kjøpte vognen ny for 5000kr på salg.

kjøpt ny seng og ny stellekommode. og svigerforeldrene har kjøpt ny vippestol.

Kjøpte acta graco m base (bilsete) brukt for 750kr. (var brukt i 7mnd)

også kjøpte vi bære sele brukt for 150kr. sånn baby bjørn.

bryst pumpe har jeg ikke kjøpt enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...