Gå til innhold

Kan jeg søke om å få de 6 ukene pappaperm som mannen egentlig skal ha???

Anbefalte innlegg

Min mann blir sjef på jobben og kan da ikke være borte i 6 uker pappaperm pga av ansvaret med ansatte osv, er det god nok grunn til at jeg kan søke om å få de ukene han egentlig har krav på?? litt kjedelig om vi går glipp av 6 uker liksom?

Fortsetter under...

Dere kan jo søke, men jeg tror det er ganske vanskelig å få.

Pappapermen trenger heller ikke være sammenhengende. Han kan ta for eksempel en eller to dager i uka mens du tar resten. Han kan også ta det i mindre bolker, en eller to uker av gangen hvis det er enklere. Juleuka, påskeuka og sånt burde vel i hvertfal være mulig.

Du kan søke, men vil ganske sikkert få avslag!

Jeg undersøkte dette, fordi sambo er fotball spiller og der er det ikke mulig å få til pappa perm..

Det kommer visst noen nye regler rundt dette i 07, men var visst bare ved sykdom og sånn at man kunne få overført fars perm.

Så min kjære må prøve å fordele det på den lille fri tiden de event. får!

Jeg vet ikke, men vi fikk iallefall nærmest beskjed om at d ikke var nødvendig å søke engang, for vi ville få avslag.. De var ikke akkurat hyggelige på trygdekontoret når j snakka m de!

Men vi kommer sikkert til å søke uansett!

Har du snakket med trygdekontoret?

Gi beskjed hvis du får høre no anna da :)

Vi blei anbefalt å søke om at eg kune ta også hans seks uker, og vi fikk anbefalingen av trygdekontoret. Men det ville ikkje eg, for sjølv om vi får nesten ingen pengar når han er heime så synes eg det i likestillingens navn det blir heilt feil.....

Men er de av ei anna meining så berre søk, har de gode argument får de det innvilga. Eg ville likevel tenkt over kva om det var ei kvinne som sat i hans jobb, skulle ho ikkje kunne ta ut fødselspermisjon? Og kva signal sender du innad i familien om hans jobb blir så viktig at det går forran sjølv den nermest pålagte pappapermisjonen, Pass på så du ikkje lagar ris til eigen bak.

Annonse

eg har og søkt om dette.. har ennå ikke fått svar, men snakket me de på trygdekontoret på fredag som var, og de regna med at det skulle gå i boks.. eg søkte på grunnlag av at sambo e i militæret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...