Gå til innhold

Tøyd livmorhals..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tøyde legen livmorhalsen min (er det det samme som stripping?), hadde 1-2 cm åpning. Og begynte og blød en del. Hvor mye blør man etter dette? Det har stoppet litt opp nå, men kommer fortsatt litt. Er 6 timer siden nå.

Dere som har vært gjennom dette før, hvor lenge etter dette startet fødselen?

Hadde noen tak i ryggen etterpå, men synes det har blitt mindre igjen. Tror ikke denne babyen vil ut, før fødselen blir satt igang jeg, og det er fortsatt 5 dager til... puhh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riene mine kom 4 timer etterå, men da hadde jeg 4 cm åpning når han begynte å tøye da.. når riene begynte var det nesten fulkl åpning..

Skrevet

Vil ikke ta motet fra deg,men det er dessverre ikke garantert at fødselen starter selv om man har åpning + er strippet...

Jeg hadde 4cm og ble tøyd av jordmor 3 dager over termin. Blødde litt den første dagen. Hadde en del murringer, men ingen rier. En uke senere fikk jeg komme til føden på kontroll. Hadde da 7cm uten å merke noe. De tok derfor vannet og ungen var ute 2,5 time senere. I ettertid har flere jordmødre sagt at det er sjelden en går så lenge med stor åpning. Så det går nok fortere med deg! Men bruk ventetiden til å slappe av. Er uansett ikke så vanvittigt lenge til du har nurket i armene dine.

Håper du er i gang snart! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...