Gå til innhold

Fryktelige rygg/mage smerter.. Trenger noen beroligende ord..

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er jeg bare redd... Har fått fryktelige ryggsmerter i korsgryggen - og har nesten konstant vondt nede i magen. Ofte kjenner jeg det begynner i ryggen og fortsetter rundt. Men stort sett merker jeg smertene foran hele tiden, relativt svakt.. Har hatt dette i over 1 uke egentlig. Kan dette være vanlig??

Jeg hopper en del på trening, og det er mye stress i jobben om dagen. Jeg tror jeg er utrolig dårlig til å lytte på kroppen min. Så nå ligger jeg på et hotellrom (er ute på reise med jobben) og bare gråter. Har også tatt meg 1 røyk i dag, og det gjør meg bare enda mere lei meg.. Føler at alt er ødelagt, og går bare og venter på at dette skal gå galt. Ikke er jeg så kvalm heller (er 8+2), og jeg har inntrykk fra dere som har SA at det er et dårlig tegn om man ikke har så mange symptomer... Ringte legen og de sa at det bare var vanlig og at jeg jeg måtte ta evnt ultralyd privat hvis jeg lurte på noe mer.. Jeg blir gal i hodet av dette her..

Fortsetter under...

Hei!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men alt er sikkert helt i orden. Jeg har vel termin samtidig som deg, og jeg har ikke mange symptomer. kvalme igår, men ikke så mye idag. i forrige svangerskap hadde jeg symptomer i en uke, så var det over. Vel, hodepine hadde jeg hver dag i 6 uker etter jobb. Men om du er så usikker, ville jeg tatt en privat ul eller ringt og snakket med lege og hørt om han eller hun kan hjelpe. Tror nok alt er i skjønneste orden. Lykke til.

Såvidt jeg har skjønt, så tåler de små endel, så jeg tror ikke du har ødelagt alt som du sier! Men det er sikkert lurt å ta det litt mer med ro fremover? Selv om det kan være litt vanskelig, så må man bare tvinge seg til det tror jeg.

Har ellers hørt at det er vanlig med menslignende smerter i magen i perioder når man er gravid, og at man kan kjenne litt stikking fordi livmora utvider seg. Det kan ikke være det du kjenner i magen? Krysser fingre for deg!! :)

Heisann!

Jeg har hatt det ganske likt som deg, mye vondt i korsryggen og en god del sterke magesmerter. Uten om det har jeg ikke hatt noen graviditetssymptomer. Jeg er 9+0 og var til legen for første gang i går. Da ble jeg sykemeldt med beskjed om å ta det veeeldig med ro. Han var 90% sikker nå, men hvis smertene ikke bedret seg i løpet av de to ukene jeg er sykemeldt så kunne han garantere bekkenløsning.

Mitt råd til deg er å ta en prat med lege/ jordmor. Jeg sier ikke at du også kanskje har fått bekkenløsning, men tar du en prat med lege/jordmor kan de sikkert fortelle deg hva grunnen kan være til at du har vondt. Det er ikke kjekt å ha sterke smerter over lang tid, og de blir somregel ikke bedre av at du bekymrer deg.

Håper alt står bra til med deg. :-)

Hei. det kan høres ut som bekkenløsning desverre :S Håper for din del det ikke er det, det er VONDT! det kan jeg skrive under på... så å si hele dagen ligger jeg på gulvet med et par puter under bena... da er det ikke såå vondt hvertfall...

Er selv 9+1, fikk bekkenløsning i uke 6...

Hei!

jeg har også veldig murring i ryggen og nederst i magen. har termin 26.mai. Det er mye likt menssmerter egentlig. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynligvis bare var livmoren som vokste, at det var ingenting å bekymre seg over. Og at det kom til å gå over dersom det var livmoren "sin skyld" Men ta en tlf til legen eller jordmor. De er der for å svare på spørsmål vi lurer på.

Annonse

endelig noen som har det på samme måten som jeg...

har termin 17 mai, og er 2 mdn på vei i morgen:)

er såå plaget med korsryggen, fysioterapauten sa at det var bekkenet som var skikkelig ømt.. BUHU... Lurer på hvordan det skal bli senere, når jeg blir tung...

Håper ikke det er bekkenløsning, har vært på ul og alt ser fint ut med den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...