Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg var på kontroll i går, og jordmor skremte livet av meg med å si at jeg kunne få et utslitt hjerte og hjertesvikt med den høye hvilepulsen min!! Ligger stort sett på 100. Er jo både ekkelt, og skremmende med så høy puls, men jeg går nå med dødsangst i tillegg og det gjør jo ikke pulsen bedre! Hva ligger deres på?? Hilsen livredd
snartmammapåny Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 min er 62 eller 72...litt vanskelig å tyde skriften til legen... Jm har nok rett i at d tar på hjertet å ha så hay puls i lengden, men du kommer nok ikke til å dø med en gang, så ta det med ro!! Kom hun med noe råd om hva du kunne gjøre for å få lavere puls?? Dårlig gjort å skremme deg på den måten... Når man er gravid er jo ikke d rette tiden å begynne noe stort treningsprogram, men en lett spasertur kan få kroppen din i bere form og da vil også hvilepulsen din gå ned. Etterhvert når babyen kommer ut vil jo du gå en del trilleturer å d hjelper jo og:) Hør med lege/jm om hva du kan gjøre for å få en mer normal hvilepuls på lang sikt:) Lykke til:)
Mrs. Bouquet Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 126 hos legen, har blitt henvist videre
trenger å være anonym nå Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Hadde 92 jeg visst...... Har bestandig ligget mellom 60- 70. Så sunes det var høyt..... Legen sjekket 2 ganger for å være sikker, men sa ikke noe mere om det.
MammaDilla Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 hmm.. har 21 slag på 15 sek.. det skulle bli.... 84.. Men jeg vet faktisk ikke hva jeg har til vanlig, så kan igrunn ikke si om pulsen min er vanlig eller ikke.
Denise:-) Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 det var ubetenksomt av jordmoren din å si det hun sa. Jeg har selv hatt høy puls i dette svangerskapet og i det forrige. Hvilepulsen svinger fra 100 til 140. Jeg er blitt undersøkt av hjertespesialist, og han sa at noen reagerer sånn på svangerskapshormonene. Han tor ultralyd av hjertet mitt også, og det er helt fint, normale klaffer og tykkelse på hjertet, så hjertesvikt er nok ikke helt realistisk å tro man kan få i vår unge alder. Men viss jeg var deg ville jeg gått til legen og kanskje han kunne henvist deg til spesialist, for sikkerhets skyld. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 HVordan leser dere av hvilepulsen? Er det det som står etter "/" ?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Takker for gode, og noen beroligende svar:-) Jeg har bestilt time til fastlegen, for å snakke med han, om ikke annet...Dette var vondt å gå rundt å tenke på, og jeg synes det var temmelig rått av JM å skremme meg sånn. Blir jo så redd for å dø ifra ungene mine!! Du måler hvilepulsen ved å regne hvor mange hjerteslag du har på 15 sek. og gange det tallet med 4. Da har du anntall slag i minuttet. Blodtrykket har ikke noe med puls å gjøre ( noen tror undertrykket er pulsen, men det er det altså ikke).
Trippelkvadruppel Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 Det blir ikke helt riktig å kalle det vi tar til legen/jordmor for hvilepuls. Mange får jo høyere puls bare av tanken på å måle pulsen! Mange andre aspekter spiller også inn. Om man nettopp har gått/sprunget, vært stresset, spist/drukket osv. Den aller mest riktige hvilepulsen får man nok i sengen etter en god søvn, mål når dere våkner om morgenen. Når jeg har ligget og slappet av en stund der har jeg rundt 55 i puls, det har jeg nok sjelden eller aldri i løpet av dagen. Så ikke fortvil dere som synes dere ligger høyt. Som hovedinnlegger skriver, så blir man jo vettskremt av å høre sånn av JM da, og det hjelper vel heller ikke på pulsen!? Jaja, ha en rolig og hvilende helg da damer, så skal dere se pulsen går ned ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå