Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg synes at så lenge gutten min får mat nok så får det vel være det samme om jeg ammer eller pumper og gir på flaske, men hver gang vi er hos helsesøsteren maser hun om vi trener på puppen. Jeg er så lei av at alle andre (les; hs) skal vite hva som er riktigst for meg og lillegutten min. Hvordan i alle dager kan det være til babyen og morens beste å tvinge seg gjennom mange timer slit og tårer hver dag for å amme når ungen legger på seg og er frisk. Blir så irritert over bedrevitende folk som har så mange meninger uten å ta menneskelige hensyn.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 det er nok helt sikkert gode grunner til at du pumper og gir flaske! Kjempeflott at du gjør dette selv om du ikke ammer, han får jo morsmelk som jo er det viktigste:) hev deg over helsesøster og kos deg sammen med gutten din:)
Expat Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Ammepresset er ganske sterkt i Norge, det er riktig, mye pga man har lært hvor bra det kan være for barnet. Derfor pusher de og vi strever. Noen ganger er det for hardt og mme er derfor bedre for mor og barn. Men den første måneden er ofte kjempehard. Jeg selv var innlagt en uke med barselsfeber og dobbeltsidig brystbetennelse. Kjempa meg igjennom, og kom mirakuløst ut på andre siden fullammende. Legene trodde det knapt. Og jeg ammet etterpå uproblematisk til 15mnd uten problemer. Men fydda så knallhardt det var den første måneden. Psysisk og fysisk.
Expat Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Å, så du pumper og gir mm på flaske? Sorry den forsto jeg ikke i farten... Vel, da kan hs ta rennefart... Synes du det er enklere sier det noe om det å legge til gutten. (Vanligvis er det mer praktisk å gi fra puppen, det er derfor hs maser, for å gjøre det enklere for deg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå