Gå til innhold

Glad79- jente 10.12.06

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Hvordan går det med deg? Hørte at du var sykmeldt? (en stund siden det, kan hende du er tilbake i jobb igjen for alt det jeg vet:)) Det nærmer seg med stormskritt nå, gleder du deg?

Skal prøve å ta meg en tur på jobben igjen snart, fikk ikke treft deg sist jeg var der. Det er jammen travelt og være hjemme, alltids noe som skjer. Bim.treff (vi kaller oss det selv om vi ikke har bim lengre c",) )barseltreff, helsestasjon og trilletreff. Skal også prøve å hive oss med babysvømming en gang også :)

Vi har det bare bra. Mia Elise plages fremdeles med magen, sverger til minifom,(hjelper til å få lufta ut av tarmene) det hjelper oss veldig. Nå har vi prøvd å slutte med det, og nå er det skriking for alle penga igjen, så Ernst var på apoteket å kjøpte ny flaske i dag. Men det er mye kos også, bare gled deg :)

Skulle bare høre hvordan det gikk :)

Hilsen Merethe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6487213-glad79-jente-101206/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Merethe!!

Koselig å høre fra deg! Går fint her, går på aktiv sykmelding pga at bekkenet trøbbler litt, men litt "skavanker" må man vel regne med når man er gravid:-) Så jeg er på jobb ca 4 timer hver dag og gjør bare lette ting. Kjempegrei ordning- hade kjeda meg fryktelig hvis jeg hadde blitt gående hjemme. Tenker stadig på hvor imponerende utholdende du var på jobb... Det må ha vært tungt på slutten?

Huff, er ikke greit med magetrøbbel, stakkars liten:-( Håper det ordner seg snart! Høres artig ut med litt sosiale aktiviteter med andre nybakte mødre, ellers kan vel permisjonen bli litt stusselig.

Tiden flyr, har bare 10 uker igjen nå:-) Vi gleder oss masse, men kjenner at det er litt skummelt også... Har hele tiden vært så opptatt av graviditeten, men nå begynner det liksom å gå opp for meg at babyen snart kommer ut... Tenker mer på fødselen og drømmer syke fødselsdrømmer og sånn.

Kom innom barnehagen på besøk snart:-) Spennende å se så stor Mia Elise har blitt!

Huffda, kjipt med bekkenløsning. Kjente litt til det jeg også, men så lenge jeg tok det med ro, så gikk det bra :)

Hehe, det var litt tungt på slutten,men det var overkommelig. Men etter jeg gikk ut i permisjon, DA ble jeg sliten da. Tålte nesten ingenting, og da føltes ut som jeg kunne jobbe lengre 3 dager før (da jeg gikk ut) Nå skjønner heller ikke jeg hvordan jeg holdt ut, men jeg gjorde no det....Helt ufattelig at jeg jobba 100% de siste 2 ukene, men tror det hjalp å avspassere en del, slik at jeg jobbet kortere dager. Høres ut som en fin ordning det du har da, viktig å ta det med ro. :)

Hadde en del merkelige drømmer på slutten jeg også, utrolig hvor mange merkelige måter man kan føde på i drømme. Gjengangeren min var at hun kom ut gjennom magen... sukk.

Tiden går fort, du får bare nyte den tiden som er igjen. Husker det gikk så fort, så mange ganger tenker jeg om jeg virkelig har vært gravid.

Skal komme innom snart, får håpe du også er der da :)

Du imponerte med utholdenheten din, ja:-) Ingen av oss andre som er/har vært gravide som har klart å holde ut helt til permisjon. Du var heldig som klarte det- tror månedene blir lange om man blir sittende hjemme.

Går helt fint med bekkenet mitt også så lenge jeg tar det med ro, men det skal ikke så mye til før jeg er helt ødelagt. Veldig varierende, noen dager kjennes det nesten helt fint ut, andre dager har jeg problemer med å gå. Har vært en del sykdom og fravær på jobb i det siste (intet nytt...) og da har jeg følt at jeg må gjøre litt ekstra nytte for meg. De dagene har jeg kjent at jeg i hvert fall ikke er i stand til å gjøre den jobben jeg bruker! Har omtrent ikke klart å stå oppreist etterpå.

Skal nyte tiden fremover, ja:-) Skjønner godt at du av og til lurer på om du virkelig har vært gravid, for det er jo litt uvirkelig! Og tiden går utrolig fort så man rekker nesten ikke å venne seg til tanken før det er over. Er bare drøye 2 mnd til termin- uææ..!!

Snakkes:-)

Du må ikke slite deg ut, skjønner hvordan du tenker, jeg også følte det sånn, men så begynte jeg å tenke at det er ingen som takker meg for at jeg sliter meg ut.... Ha det litt i bakhodet, selv om det er "lenge" til fødselen, så skal du tross alt gjennom det. Jeg fikk ikke noe medalje for at jeg holdt ut så lenge, hvis du skjønner hva jeg mener. Selvfølgelig føltes det godt ut, og føles godt ut nå, at jeg holdt ut/klarte å jobbe så lenge, men noen ganger da jeg var på det mest slitne (hvis det heter det..) så tenkte jeg; - er det verdt det?

Ble litt moralpreken dette, hehe, men vil jo bare det beste for deg :) Jeg tenkte ikke noe på at det tok tid å komme seg etter en fødsel, selv om den var kjapt unnagjort hos meg. Men dette er jo selvfølgelig individuelt :) Hils folket.

snakkes :o)

Jeg skjønner godt hva du mener... Det er ingen som takker deg for å slite deg ut! Men så er det dette berømte "flink pike"- syndromet... Og samvittigheten som kan gnage litt innimellom når man ser at fraværet ditt påfører resten av personalet merarbeid. Men jeg prøver å være litt "egoistisk" og tror jeg klarer å stenge ute den dårlige samvittigheten det meste av tiden.

Men du skal vite at jeg har prata med flere i personalet som har vært imponerte over innsatsen din:-) Så den ble absolutt lagt merke til! Men som du sier; man får ingen medalje for det om...

Kos dere og slapp av det du kan nå i hvert fall:-)

Annonse

Nå ble jeg litt glad:) Føler at jeg gjorde en bra innsats likevel :)

Kjenner til flink pike syndromet ja :) Man vil jo ikke være en belastning bare fordi man er gravid, jeg følte det veldig sånn. Dessuten var nesten som at alle forventet at jeg også skulle bli sykmeldt, BARE fordi de andre ble det, og da ble jeg sånn -ikke f... Men den 20 % sykmeldingen hjalp meg veldig da, utrolig godt å ha den ene dagen å komme seg på :)

Regner med du styrer dette fint selv, ser nå at det siste svaret mitt ble litt veldig "moral"preken, og det var ikke meningen... *rødme*

Har dere begynt å handle inn utstyr og sånt da? tenkt på navn?

Ååååå, det er nesten så jeg savner den tiden litt, savner det å gå gravid, men det blir nok en liten stund til nestemann. Skal kose meg masse med Mia Elise først, og skjemme henne bort veldig. Bare nyte den tiden man har med førstemann, for med nestemann er det litt mer å henge fingrene i :)

Selvfølgelig gjorde du en bra innsats, det håper jeg ikke du har tvilt på:-) Skjønner holdningen din til sykmelding- særlig når man ikke har fast jobb så vil en gjerne vise at man står på!

He he, oppfatta det ikke som noen moralpreken, altså:-) Synes det er greit å bli minnet på å ta det med ro, for det er litt vanskelig i blant...

Tror vi har det meste av utstyr i hus etterhvert:-) Mangler madrass og noe småtteri- ellers er ting under kontroll! Er så utrolig koselig å handle. Må av og til stoppe opp og tenke "trenger vi virkelig dette", for det er litt lett å ta av... Som førstegangs så tror man gjerne at man trenger ALT. Har til og med begynt julehandelen så at jeg slipper å gjøre det som høygravid.

Navnet er ikke helt avklart, men tror vi har bestemt oss:-) Hemmelig enda, da. Største utfordringen er kanskje etternavnet! Hvordan ordnet dere det? Har Mia Elise et eller to etternavn og hvilket kommer evt til slutt?

Tror dere gjør lurt i å nyte tiden med Mia Elise nå, ja:-) Dere er enda unge og trenger ikke å skyndte dere med å få flere barn (spørs hvor mange dere skal ha selvfølgelig...). Viktig å ha tid og overskudd til å kose seg med barna!

Huff, vet alt om handlingen ja. Det har visst seg i etter tid at det jeg trodde vi IKKE hadde bruk for, stemmer, kan være lurt til å vente til etterpå med noe også. Dessuten er det lett å falle i fella med tanke på alle utstyrlistene som du finner på nettet osv, butikkene vet å sko seg på uerfarne førstegangsforeldre.

Kan være greitt å gjøre unna julehandelen nå, du kan jo gå over, og du vet jo heller ikke noe om hvordan formen din er verken før eller etter fødsel osv. MEN en ting er jeg glad for at jeg ikke kjøpte så mye av (enda det klødde noe voldsomt etter å kjøpe) og det er klær! For vi har fått noe sinnsykt med klær i gaver. Å dumme meg tok å vasket alt med en gang, istedet for å vente til gavedrysset roet seg, for det viste seg at nesten alt er i str 62. Ikke noe galt med det, men har ikke peiling på når hun skal få brukt alt før hun vokser ut av det. Hun er sånn som ikke gulper så mye, så det blir heller ikke så mye klesskift løpet av en dag.

Navn ja, ble litt nysgjerring nå. Det blir spennende å høre:) Vi er egentlig ikke enige om etternavn,men hun får Ernst sitt, og slik blir det. Vi har to ganske like navn som ikke går så bra sammens, og ettersom at mitt etternavn er norges 3dje mest brukte el noe sånt, og hans er litt mer sjeldent så ble det sånn. Trist men.. (jeg heter Olsen og han Olaisen da..)

Tenkte kanskje å komme innom jobben på fredag, hvis det passer sånn her :) Kanskje vi snakkes da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...