Gå til innhold

Bobaloos med Mia i magen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja, vi har ei skjønn tollerjente på 1,5 år vi :o) hun er også veldig glad i å kose med magen!!!! hun hører ikke på den tror jeg men ;-)

er veldig spent på hvordan hun blir som storesøster altså, hun har jo blitt litt bortskjemt i og med at hun er "førstebarnet" ;-) men jeg tror nok at det går veldig bra, hun er bare kjempe snill!!!

Jeg er også veldig spent på hvordan det går med hunden og baby, Pebbles er ganske bortskjemt hun også, men hun er veldig snill så jeg tror nok at hun bare får en liten periode hvor hun blir litt furten fordi hun ikke får oppmerksomhet. Men tenkte jeg skulle melde oss på et hundekurs etter at Mia har kommet for da kan hun ha det litt gøy med andre hunder og får brukt hodet litt. Tollere er en fantastisk hunderase - kunne ikke tenkt meg noen annen rase!

De er fantastiske ja...... vi hadde egentlig planer om å skaffe oss en til vi- men så blir det menneske valp i steden ;-) sikkert lurt med hundekurs da..... her hvor vi bor er det masse hunder, så Ronja får lekt med andre så og si hver dag, men det hadde kanskje vært lurt med et kurs forde- fått litt "kvalitetstid" sammen ;-) fikk forresten et annet tips av en venninne- å alltid hilse på hunden først når man kommer inn hjemme- før babyen altså, hun hadde en SKIKKELIG sær og bortskjemt hund, men så lenge de gjorde det var den fornøyd:o)

hvor har du kjøpt Pebbles?

Det hørtes lurt ut! Tror det er viktig å ikke glemme hunden når babyen kommer. Hunden er jo familiens "yngstebaby". Vi hentet Pebbles i Stavanger, men vil vel ikke akkurat anbefale det, da minst tre av seks i kullet hennes har epilepsi, inkludert hunden vår. Det er helt utrolig at hun i det hele tatt lever i dag for det har vært nære på et par ganger. Men nå har hun det veldig bra og epilepsien er mye mer under kontroll. Oppdretteren hadde tenkt til å fortsette å avle på foreldrene hennes, men vi meldte ham til raserådet så han får ikke noen godkjente kull på foreldrene. Hvor fikk du Ronja fra?

Annonse

oj, er det sant?? huff og huff, noen oppdrettere er ikke vel bevarte altså.... :( virkelig godt dere meldte han da!!!!

Vi fikk Ronja fra Elverum vi, ikke noen stor og kjent kennel, men bare en vanlig familie med hunnog hann :o) når vi kom å henta henne stod hun og gravde i blomsterbedet til naboen :-D

hvordan er gemyttet på Pebbles da? Ronja er egentlig veldig rolig til å være toller hun, har heller ikke så mye jaktinstinkt! nabotollerjenta er helt annerledes......

Pebbles er også veldig rolig til å være toller, men hun bruker en del medisiner som gjør henne litt roligere. Men hun var ganske rolig før epilepsien også, og det syns jeg egentlig er ganske deilig. Mange tollere som er ganske "gale". Pebbles "toller" litt når vi er ved ender, men hadde noen avfyrt et skudd hadde hun pilt avgårde med halen mellom beina, så noen jakthund blir hun aldri. Bare en kjempekoselig og rampete familiehund!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...