Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om jeg mister kontantstøtte om jeg bruker svart dagmamma. Fant endelig en vi kan stole på, men hun jobber KUN svart! Vet at jeg mister skattefrie penger, men hva med kontant støtte? Skal jeg søke på den eller kommer den automatisk siden vi ikke har fått barnehageplass? Og hvor mye får man egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6486864-kontantst%C3%B8tte-med-svart-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

KS må du søke om, dersom du ønsker å motta den, (og har et barn mellom 1 og 3 år som ingen barnehage mottar statstøtte for).

Det finnes jo folk som "ikke ville hatt KS om man slengte den etter dem". De søker antakelig ikke.

KS er på 3.300 pr måned f.o.m. måneden etter den måneden barnet fyller ett år.

Om du mister KS dersom du bruker svart dagmamma?

Poenget er vel at dagmammaen ikke jobber svart lenger (hun skattelegges og ilegges tilleggskatt) dersom det oppgis/oppdages at hun jobber svart.

Så lenge ingen vet at hun passer ditt barn og mottar betaling svart, er det vanskelig å gjøre noe med at du og hennes andre kunder mottar kontantstøtte. Dette er det viktigste argumentet MOT kontantstøtteordningen.

• 2 uker senere...

Så sant, så sant. Vanligvisk ikke noe problem om du ikke får en jobb som medfører at noen driver å sjekker fortiden din.

Var da en eller annen svenske som ble kastet etter 10 dager i regjeringen bl.a. fordi hun hadde betalt barnepiken svart? Jaja, hun hadde jo også latt være å betale tv-lisens og begått andre små-synder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...