Gå til innhold

Dere som har brukt Pergotime..

Anbefalte innlegg

-vennligst svar meg på en ting: Tok dere blodprøver i forbindelse med dette?? Jeg skal starte med Pergotime pga sannsynlig manglende EL pga PCO. Min gyn nevnte ikke det med blodprøver, men andre jeg har snakket med har tatt dette på bestemte dager i syklusen. Hva er deres erfaring?? Skal starte opp på søndag og har skyhøye forventninger...:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6486798-dere-som-har-brukt-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke tatt noen blodprøver verken før etter etter pergokuren. Fikk liksom bare resepten i hånda og et lykke til! og beskjed om å ta en enkel kur og deretter to doble. Funket ikke det skulle jeg komme tilbake til gyn for utredning.

Så enkelt var det liksom.... Det er veldig forskjellig rutine på gyn har jeg merket, for mange her inne har oppfølging underveis i kuren.

Jeg har IKM i neste uke, så jeg venter spent.

Når du tar pergo for første gang skal du ta blodprøver rundt dag 23 for å se om du har hatt el og dermed om du har hatt effekt av medisinen. Hvis ikke må man vurdere videre undersøkelser bl.a for å se om du har åpne egg ledere før man så vurderer om du ved en evt neste kur skal får en dobbelt kur. Regner med at det foreligger en sædprøve også før du startet på kuren.

Lykke til framover og krysser fingrene for at dette er første og siste kuren du trenger :)

Klem

Annonse

Jeg tok ingen blodprøver underveis i kurene. Hadde ikke EL på egenhånd, så jeg syntes jo det var veldig rart at jeg ikke skulle ta blodprøver på dag 23 for å se om pergo hjalp.....

Dersom jeg hadde hatt EL selv, men blitt satt på pergo for å forsterke EL kunne jeg forstått at man ikke behøver å ta blodprøver.

Men nå ble jeg jo gravid til slutt:)

Ønsker deg masselykke til!

Jeg har tatt blodprøve de 2 første kurene mine på dag 23. Etter det trenger jeg ikke... Fikk bekreftet el første gangen og er ganske sikker på at jeg fikk det andre gangen òg. Har ikke fått svar på blodprøvene fra den enda....

Det er jo spennende å få det bekreftet da, for det er jo ikke alle som merker om man har el, og da må man jo ta blodprøve for å se om pergo gir oss el...

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...