Gå til innhold

Sent ute?

PetuniA *HøygraviD*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg igjen 111 dager av svangerskapet,og vi har ikke begynt å kjøpe inn NOE enda.. Er det bare meg? Eller sitter alle andre med alt klart på dette tidspunktet...

Veit ikke egentlig hva jeg skal kjøpe inn heller,så.... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn fra før, så du har noe utstyr da?

Skrevet

Nopes.... Ingenting. Har fått en barnestol og ett stellebord,men begge deler er veldig slitt og stygt,så har vel store planer om å kjøpe nytt av det... Og har bestilt vugge...Thats it...

Skrevet

Egentlig så har du jo fremdeles god tid til å shoppe, men det som kan være greit er å fordele innkjøpene over flere lønninger hvis dere ikke har veldig romslig økonomi:-)

Hvis du er usikker på hva du trenger, så legg ut en tråd så er vi mange som kan svare deg:-)

Skrevet

Jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg trenger. Vi har vel råd til det meste,Svigers skulle absolutt betale vugga og foreldrene mine skulle absolutt kjøpe barnevogna,så der er vel de største summene borte (i alle fall etter det jeg har fått med meg).

Klær har vi fått litt av her og der,men jeg synes ikke gamle barneklær fra 90 tallet er noe å kle ungen min inn i,de lukter skikkelig loft selv om de er vaska. Så trenger vel alt der. Men jeg hadde fått for meg at str. 54 var den minste,og så viser det seg at venninna min sin unge brukte str. 50,og at det var for stort... Så er i litt panikk her,vet ikke om noe,så ingenting blir gjort.

Skrevet

KOmme rlitt an på når på året babyen blir født, men du trenger tøy til årstiden. Kommer h*n på vinteren ville jeg anbefalt litt ull kanskje, det isolerer og puster godt. Ellers, så kan det hende du trenger en vognpose(Mye å velge, mye pent, ulike priser), kanskje et lammeskinn, du MÅ ha gulpekluter (gaskluter eller flanell er kjekke), du trenger en babydyne til vuggen, kanskje en babydyne til vogn? Ellers, når det gjelder tøy så er dte lurt å ikke kjøpe for smått, jeg vet ikke om mange babyer som smetter inn i str 50, de jeg vet om har vært mellom 51 og 55cm lang:-) Du trenger kanskje en vogndress til babyen, luer, sokker, strømpebukser, myke sparkebukser. Men du kommer til å få massevis av tøy når babyen kommer så kjøp ikke så mye:-) Du trenger kanskje en babymonitor, en bilstol kanskje, sengetøy, noen helsetepper. Kanskje en brystpumpe, ikke alle trenger dette men du vet aldri. Hvis du vil amme, vil jeg anskaffet meg en brystvorteklrem(purelan) på apoteket så har du:-) Uff, hva mere da....kan skrive mer hvis jeg husker

Skrevet

Det kan hende du trenger en ammepute (noen liker det), badebalje hvis du ikke har badekar. Tisselaken er lurt:-) Ellers, så er det en del småpjask som babytermometer, babyneglsaks, baby q-tips, myke håndklær til bebisen kanskje:-)

Når jeg gikk gravid med snuppa mener jeg at det lå en utstyrsliste her inne på barnimagen, men jeg finner den ikke igjen. Men jeg tror babyshop har en liste liggende ute på internet

Skrevet

Syns ikke du er sent ute ennå.

Da vi fikk første hadde vi ikke en gang somlet oss til å kjøpe vogn før fødsel... Det gikk greit det også, men vil ikke anbefale det...

Da jeg fikk 4. hadde jeg alt utstyr, men hadde gitt bort alt babytøy etter nr3. Kjøpte noen bodyer, en sparkebukse, og tenkte at resten får jeg sikkert i barselgaver... De første dagene svøpte jeg bare den lille i tepper, men så hang det plutselig to store poser barnetøy str 50 og 56 på døra, en nabo hadde fått høre at vi ikke hadde overflod av babytøy selv om det var fjerde barn:-)

Jeg har forresten fått små babyer og vært glad for å ha en del i str50, men kjenner mange som må gå rett på 56.

Lykke til!

Skrevet

Ser i alle fall ut til at jeg må en tur på shopping :P Er jo supergøy å handle babyting,men har liksom holdt tilbake med det meste,fordi jeg da ikke vet. Jeg har sett litt på nett og sånn,nosterbarn har visst masse ull,men er kanskje ikke så lurt å kjøpe babyull over nett,da man ikke får kjent på stoffet først?

føler meg SUPER fersk i det her,og mannen min er værre. Han kommer med sånne kommentarer: "hvordan skal jeg vite det a? Jeg har da aldri sett en sånn unge før"

Har sett en sånn liste i en babybok jeg har,men det er bare hva slags klær den trenger på sykehuset. Men hadde vært perfekt med en sånn liste liggende her ett sted og.

Skrevet

Noen myke tøybleier er gunstig å legge under pompen når man skifter bleie, de kokevaskes etter at de er blitt tilsølt. Gas-kluter er også fine å koke. Kjøp mange tøybleier/gaskluter så du har til å fylle en hel maskin, da blir de ikke misfarget av å kjøres sammen med andre ting og tang!

Ellers så må du ha bilstol, kan anbefale den typen som har fastmontert feste inni bilen, og så klikker du selve setet med babyen oppi, nedi dette festet. Tror denne finnes i flere merker. Bilstol MÅ du kjøpe før du føder, må frakte babyen hjem i den! Kan anbefale å prøve ut åssen bilstolen monteres FØR dere skal hjem fra barsel og babyen sitter oppi og illskriker...

Når det gjelder utstyr på badet så trenger du sinkholdig salve til sår stump og babyolje til badevannet. Resten er ikke nødvendigheter...

Mulig du må ha noe til å stelle navlestumpen med, men det får du beskjed om på sykehusene. Tror praksisen er endret i den senere tid..

Du er slett ikke sent ute ville jeg sagt. Ingen grunn til panikk før det nærmer seg jul ihvertfall.. Men det er litt artig med disse små klærne, forbereder en litt på hvor liten denne nye vil være!

Skrevet

sånn,helt sett bortifra at alle de lille klærne også har forskjellig størrelse,så jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe :P

Skrevet

En baby som ikke er for tidlige født vil normalt bruke str 50 eller 56. Men det er mange som aldri bruker str 50.

Jeg ville i hvertfall kjøpt tøy i str 56 og så heller se til babyen kommer. På sykehuset som jeg skal føde på har de tøy til babyen de første dagene så jeg trenger kun et hentesett pluss at jeg kommer sikkert til å ta med et deilig teppe jeg har kjøpt på nøstebarn, pluss kanskje noe annet småpjask, får se:-)

Du kan jo evt la mannen/samboeren din kjøpe noe pent tøy til babyen mens du er på sykehuset og når dere vet hvor lang bayen er kan du evt kjøpe tøy i str 50. Uansett, så er dette en str som ikke blir brukt lenge før de vokser ut av den:-)

Når vi fikk snuppa fikk pappa'en "æren" av å kjøpe noe pent tøy til gullet som vi skulle ha de første dagene og det syntes han var kjempe kjekt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...