Gå til innhold

Desember: DILEMMA..HJELP ALLE SAMMEN

Anbefalte innlegg

Hei hei

som de fleste veit fikk eg ny jobb på fredag. 64% nattevakt stilling.

Dette e ein prosjekt stilling så d e uvisst kor lenge eg faktisk har jobb. men d e jo uansett bedre enn ingen jobb og en an positiv ting e jo at eg får mer tid sammen m snuppa mi..

Har bare gått å venta på kontrakt og den kom i posten idag..

Men så ringer de fra en annen plass eg va på intervju for 2 uker siden, og tilbyr meg en 100% FAST stilling på dag...

Ka gjør eg no då?ha jo egentlig sagt ja tilnattevakt stillingen, men endå ikkje skrevet noe kontrakt. vet jo ikkje kor lenge eg evt har denne stillinge her..

100%en e fast og vi trenge virkelig den inntekten..

men no ana eg ikkje ka eg ska gjøre.. please hjelp meg alle snille desember mammaer!!! og gjerne så fort som mulig, for eg må bestemme meg innen imåro.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6486332-desember-dilemmahjelp-alle-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Au, typisk at to jobber koliderer da. Litt luksusproblem..

Hva har du egentlig lysst til da? Høres ut på måten du skriver at det er 100% stilling på dag som du egentlig vil ha? Og har du lovet deg til nattevaktstillingen? Er en sånn muntlig avtale bindende? Hvis ikke, tror jeg jeg ville valgt 100%, men jeg kan ikke fordra å jobbe natt, hehe. Hva synes du er mest utfordrende, og hva tror du du vil trives best i?

Ikke lett det der, men bare du som kan bestemme. Skriv en liste over fordeler og ulemper med begge jobbene, kanskje det kan hjelpe deg?

Lykke til iallefall

Klem

Hallo.. ser ut som du har et luksusproblem ja.. men tenkt deg om før du begynner på natt arbeid. jeg jobber natt og liker det ikke.. søker meg over på dag nå.. selv om du har dager fri innimellom nattevaktene er du ikke opplagt til å ta deg av poden.. ville satset på dag vakten.. tenkt da kan du ha ettermiddagen og kvelden med gullet.. bare min mening..

Hei.

Dette er et vanskelig valg som jeg ikke kan hjelpe deg så

mye med :o( skulle gjerne valgt for deg,men spørs om det hadde

blitt det beste...

Mitt råd : Følg (den berømmelige) magefølelsen, og tenk på

deg selv og hva du vil trives best med :o)

Jobbene vokser kanskje ikke på trær...hi-hi

Lykke til!!!! klemz

eg har lovet meg til nattevakten, men på kontrakten står d eg har frist til 3oktober m å bestemme meg.

d e jo helt klart at den mest utfordrende og lærerike jobben e på dag.der vil eg få muligheten til å utvikle meg mye faglig.

vil nok trives i begge stillingene, men på dag blir d som sagt mer utfordring og mer sosialt.

d e turnus arbeid, så jeg vil ha tidligvakter, kveldsvakter og 4.hver helg..

grunnen for at eg ville gå natt va eg tenkteå prøve å ta meg av snuppa sjølom eg jobbet..

men tenkte d kanskje kunne bli ganske tøft ettersom eg ska gå våken natt..

uff, e ganske så vanskelig dette her...

men eg tror nok at d egentlige dilemmaet mitt e at eg allerede har takket ja til en stilling. hadde eg ikkje d tror eg valget ville vert enklere

Annonse

nei de vokser på ingen måte på trær, derfor blir eg jo helt satt ut når eg plutselig har 2 å velge mellom..hehe

så d hadde vert fint om du bare kunne ta valget for meg mumitrollet72;)

d hadde liksom vært d enkleste om nokken bare sa ka eg sku gjøre..

men, livet ska ikkje alltid være enkelt..har vell aldri vert ute for et sånt luksusproblem før.

*gruble gruble*

oi... den er ikke enkel, man føler seg jo litt forpliktet når man har sagt "ja" til en av stillingene, men som mange sier tenk deg grundig gjennom hva DU vil,og hva som på sikt blir best for deg og familien.. Dette er et valg som har konsekvenser på sikt!!!

Og står det i kontrakten at du har frist til 3okt, så har du frist til 3okt... husk det! Ingen forhastete avgjørelser nå Happy!

Uansett lykke til med valget!

Klem

takk willow..føle meg så forvirra no.nesten litt trist og faktisk, for d e så vanskelig dette..

100%en på dag må ha svar imåro, så eg kjenne eg e litt stressa.

Blir nok en natt m masse grublerier dette, men finne nok ut av d tilslutt:)

Så sinnsykt typisk at noe sånt skjer.

Men jeg vil råde deg til å være egoistisk og tenke kun på deg selv.

Hva vil du og hva har du best utnytte av.

De du har lovet deg til som du skal svare på 3. oktober de kan finne en annen om du sier nei.

Husk du skal leve med dette, de kan raskt si deg opp/erstatte deg og etc.

Noe jeg har lært i arbeidlivet er å være egoistisk ikke tenkt på evt. arbeidsgiver det har du ingenting igjen for.

Vær egoistisk.

Hvem av jobbene har du mest lyst på?

Lykke til med valget.

Klem

takk only..d e vanskelig dette

men dersom eg ikkje hadde hatt Hermine hadde eg valgt dag stillingen uten å nøle.

men dersom eg går natt får eg mye mer tid sammen med ho, og eg slippe å levere ho til dagmamma..

dagstillingen innebærer turnusarbeid, så eg vil ha tidligvakter, seinvakter og hver 3.helg.

d vil jo komme fridager innimellom, men eg vil være mer vekke når eg jobba dag enn natt..

hyyyl..blir sprø av heile greiene.hehe, kor masse enklere d e å bare få en ting å si ja eller nei til. aldri opplevd dette her før eg

Annonse

JAAAAA...hihi

d ble 64%natt på meg.. ringte å snakka m arbeidsgiver om problemet mitt. fikk då beskjed om at nattevakt stillingen sannsynligvis ville bli fast fra april-07, så då va jo d mye bedre..

valgte derfor mer tid m snuppo mi mens ho endå e liten. vi har ikkje råd til at eg går hjemme lengre, så no får eg både jobba og vert meir hjemme m familien:)

gleda meg t å begynne om 1 uke..men blir jo litt rart og etter så mange mnd "fri"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...