Gå til innhold

Ingen mai baby allikevel

Just be

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg det bekreftet.. har mistet.. :/

Men slapp utskraping for det var så tidlig..

nå vil jeg bare prøve på nytt.. har lest masse her inne om hva tid jeg bør begynne.. 2-3 mnd.. men må jeg vente så lenge?

Jeg vil helst begynne nå...

Kan noen også forklare meg hva til EL er? er det midt i syklusen?

og er første dag av syklus den dagen mensen begynner?

Fortsetter under...

Å det var trist. Men siden du hadde så vondt i går fryktet jeg at du mistet. Jeg hadde også termin i slutten av Mai og mistet for 1 uke siden. Legen min sa at det bare var å prøve igjen med en gang siden jeg ikke hadde hatt utskraping. Så vi får bare stå på.!!! Er litt usikker på hva du mener med spørsmålet ditt? EL er eggeløsning.

Då får eg bare prøva igjen.. Men e redde d skjer igjen..

Vett dåkke grunnen te at d skjer?

Legen eg va hos va så frekke og uhøflige at eg følte meg bare domme når eg va hos hu.. så eg sporte hu ikkje om någe, ville bare komma meg hjem fortast mulig..

lure på om der e någe eg kunne gjort annerledes sånn at d kunne vært unngått..

Meinte ka ti EL e i syklusen ja.. :)

Kor lenge vare den?

Bare sånn eg vett ka ti me må prøva og prøva og prøva.. :)

Hei !

EL kommer ca 14 dager før forventet mens.

Men etter en MA/SA kan den komme tidligere. Så her gjelder det å stå på så egget ikke får sneket seg ned :-)

Med hcg i blodet er kroppen ekstra mottagelig for en ny graviditet, så det er vel bare å stå på om du er psykisk klar for det :-)

En SA/ MA oppstår oftest fordi det er en feilutvikling med fosteret ( feks kromosomfeil) slik at det ikke er istand til å utvikle seg videre. Kroppen rydder derfor opp.

Det kan også være problemer som feks lite blødgjennomstrømming i livmor, defekt morkake mm.

Det viktige er at dette som regel ikke kan forebygges - men må bare skje...

Har man flere aborter, kan man prøve ulike medikamenter ( eks blødfortynnende) men med tanke på at hvert 4. svangerskap ender i MA/SA..... så skjønner du vel oddsene :-)

Som regen skjer det heldigvis så tidlig at man ikke skjønner at man har vært gravid.

I etterkant av MA/SA vil det ta litt tid før hcg hormonet ( det som gravitestene slår ut på) går ut av kroppen, og man kan få positive tester en stund etter Sa/MA.

Egget lever i 24 timer - så det er viktig at det er noen sædceller der inne til å fange dte opp - men sædceller kan i beste fall leve opp til 6 døgn, slik at man har litt slingringsmonn. Har lest at det er lurt å ha sex annen hver dag rundt eggløsning. gjerne fra dag 8 - 9 etter første mensdag.

Lykke til med prøvinga da :-)

D va masse nyttige informasjon :)

Tusen takk!

Slutta endelig og blø idag så nå ska me prøva igjen!!

Me har hatt lyst t det lenge så me orke ikkje å venta, d blir jo mer stress nesten me å begynna på p-piller igjen for 2-3 måneder..

off nej.. å kondom e uaktuelt .. hehe..

Endeli nå har eg forstått litt mer av syklusen.. hmm.. håbe d går godt denne gangen hvis eg e heldige! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...