Gå til innhold

Intim barbering....noen tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tragisk dette her, men jeg saa meg akkurat i speilet og ikke noe pent syn..Vil gjerne bare barbere kantene foer foedselen, men sist gang jeg gjorde det ble det masse rode prikker og det gjorde vondt hele natten (og saa helt ille ut..). Pleier aa bruke bare saape, men er det bedre med barberskum eller fines det noe supermiddel som jeg burde bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid skum, ikke såpe, det kan irritere og tørke ut huden. Balsam til håret har jeg også hørt om, istdenfor skum...(?) Det går an å få sånn antiseptisk vann på apoteket for å unngå prikker, men har ikke prøvd.. Jeg får lett røde prikker hvis jeg ikke barberer ofte nok-virker som huden blir herda.. OBS! Pass på å bruke en skarp høvel :)

Skrevet

dildo-rens skal visst hjelpe mot røde prikker. De har for så vidt også ett eller annet på kondomeriet som er beregnet å ha på etter shaving. Det skal i hvert fall hjelpe mot prikkene. Har ikke testet selv, men fikk tipsa en gang på dildo-party ;)

Skrevet

Jeg bruker vanlig såpe uten problemer. Som regel er bladet sløvt når det blir prikker. Det hjelper også å barbere medhårs.

Skrevet

skarpt barberblad, skum og vann + smør på et tynt lag sårsalve etter barbering.. feks. bruidilin eller bacimycin.. da får du ikke rødeprikker

Skrevet

Men jenter.... ... ser dere noe der nede??

det gjør ikke jeg ihvertfall... så jeg har gitt opp. mannen tok litt når det begynte å bli "dårlig sikt" men nå får ikke han gjort det, siden han ikke er her.

Skrevet

på meg funker balsam bedre enn skum, faktisk. Å så må jeg stå i dusjen ei stund først så huden og håra blir myke/varme(?) Blir ihvertfall mindre irritasjon etterpå om jeg gjør det slik. Det finnes antiseptiske produkter, bl.a kremer, som er beregnet på røde-prikker-etter-barbering. Aner ikke hvor du får kjøpt det, men har lest om det i et blad. Røde prikker kommer vel av at huda blir sår å så kommer det bakterier i? Får det av og til ved voksing/krem(Lurer på om den kremen kanskje var veet sin?)

Skrevet

Bruk litt peelingkrem (eller sånn hanske)

Stå lenge nok i dusjen slik at hårene blir myke

Har du røde prikker, bruk kremen Brulidine fra apoteket

Skrevet

jeg kjøpte et middel på kondomeriet som er beregnet på irritasjon etter barbering.

smør det på etter barbering og la det virke i 2 min...tørke inn.

dette fungerer faktisk kjempe bra.

ellers har man jo alltid voksing...jeg har nettopp vært å fått meg en brasiliansk fordi barberingen blir for vanskelig å gjennomføre;)

det er ganske billig og ikke fullt så smertefullt som mange tror

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...