Gå til innhold

Oktober: Kan jeg få klage litt, trenger litt trøst


Nicita73

Anbefalte innlegg

Fra i natt har jeg hatt masse vondt og kynnere, disse har tatt seg mer og mer opp, nå har jeg i tillegg sterke menssmerter. Magen knyter seg så innimellom, ser helt skjev ut, lillegutt sparker skikkelig fra seg noen ganger så jeg skvetter himmelhøyt.

I tillegg har jeg en samboer som har messe på jobb nå, og omtrent ikke er hjemme, og når han er hjemme så har han hodet fylt med så mye, at jeg prøver ikke å belaste han med dette. Så da går jeg her da, gråter en skvett og syntes alt er fryktelig tungt.

Flere som føler at de trenger litt ekstra medlidenhet og forståelse om dagen?

Jeg har vært så lite krevende under hele svangerskapet, ikke vært hormonell engang, så derfor syntes jeg nå ekstra synd på meg selv når sambo "overser" mine følelser fullstendig, snufs.

Phu, dette var godt å få ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Nicita.

 

Sitter her selv med de fysiske plagene du nevner, ikke mye koselige. Samtidig som en nå håper at det hele er igang. Men neida, ikke denne gangen heller.

 

Min samboer er også mye ute, ser ham nesten ikke. Han spør om morgenen når unga og han er på tur av døren: hvordan er formen? Han spør på en slik måte at det ikke åpner for å forklare hvordan det er. Så jeg sier bare, joda, har vært vært bedre. Jeg er kommet meg på føttene idag også.

 

Det blir til at man da går rundt å "luller" seg ned psykisk sett. Tårene triller, og en kjenner seg så alene i hele verden.

Skjønner godt hvordan du har det. Men en får trøste seg med at nå er fødselen faktisk ganske snart over. Da blir det veldig mye bedre. Uansett hvor lite påvirket man tror man er av graviditeten, er man virkelig påvirket. Derfor går også dagsformen veldig opp og ned. Kanskje spesielt nå på slutten.

 

Du får herved min medfølelse og forståelse. Og en god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trøster*

Jeg går også med sterke rier, og var på sykehuset i natt og fikk konstatert 2 cm åpning... Men riene kom ikke tett nok til at fødselen er aktivt i gang!

Jeg må bare si at stort sett er samboeren min fantastisk, men jeg tror bare ikke han skjønner hva som skjer her! Vi har en to år gammel sønn fra før som vi ikke ville flytte på i natt før vi var sikre på at det virkelig ble fødsel, så jeg kjørte selv ned på sykehuset! MEN; da jeg skulle ringe hjem for å si at det var falsk alarm, tok han ikke telefonen... Han hadde telefonen på lydløs!!!! Hva gir du meg??? Jeg sa jo at han måtte skru på lyden... Og i dag tidlig dro han på jobb som vanlig, og overlot til meg å levere sønnen vår i barnehagen.... Og det er ikke snakk om å ta seg litt fri eller jobbe hjemme! Jeg vet jeg klager, for det er tross alt ikke alle som har en jobb med mulighet til å hverken ta fri eller ha hjemmekontor, men det har han! Og han har såpass mange reisedøgn i året at det hadde vært litt deilig om han kunne være litt hjemme når han først er i samme fylke som oss....

Og ja; jeg tror kanskje jeg er litt hormonell... Men er ikke det lov nå da? Er det ikke VI som skal stå i fokus nå? Jaja.... Får holde ut, så er det nok glemt når vi holder lille nurket i armene! Ber bare til høyere makter om at det vil bli SNART!!!! Er så vondt å gå med disse maseriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk jenter, det var godt med svar, og at vi er i nogenlunde samme situasjon, noen ganger føler man seg som den eneste i verden som har det vondt.

Men i dag er humøret heldigvis litt lettere, samboer var så god med meg når han kom hjem i går, men han kan jo på ingen måte sette seg inn i det jeg gjennomgår nå, han skjønner nok ikke hvor ille det kan være, men vi får bare stå ut med disse mannfolka, hihi.

Ha en fin helg jenter, så får vi bite tenna sammen. Nå skal jeg snart på kontroll, kanskje han har noen gode nyheter å komme med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shnuppa :) Så bra han var der for deg i går da, det høres bra ut :) De mannfolka er jo ikke de som ser ting av seg selv, det får vi nesten bare godta. Merkelig hvor glad vi er i de uansett, hehe... Venter spent på å høre hvordan det gikk på kontroll i dag, vi har jo en avtale om å møtes påføden i løpet av helga ;) Kremt, tror ikke jeg kan holde den denne helga men (jeg vil jeg vil jeg vil)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, ting kan jo skje så fort...vi går for denne helga vi:)

Alt gikk bra på kontrollen, han ligger langt ned i bekkenet, men det er jo vanskelig for en stakkar lege å si når det eventuelt kan skje,fikk bare beskjed om å ta kontakt med føden om jeg bare fikk vondere. Men nå har det jammen roet seg litt igjen, så han har nok ikke tenkt å komme enda. Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, kan han ikke skjønne at han skal få fart på sakene og ikke roe de ned??? Dumme babyen altså :) min har vært så rolig de siste dagene at det er jo nesten skummelt. Kjenner han hikker litt og rører litt på seg av og til. Han er sikkert dopa :P Hehe, skal ikke mye til!

 

Kan jo alltids håpe at det er et tegn på at det skjer noe snart siden han erså rolig men tviler veldig. Han kommer vel ikke før de må dra han ut. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...