trønder ¨med jente på 2år¨ Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 hva mener dere da?? leste litt fra den siden som ble anbefalt her inne, men jeg vet ikke jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485771-vente-eller-ikke-vente-etter-sa/
Nette2 Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, veldig aktuelt tema for endel av oss ja.... Har nå vært inne og lest på den anbefalte siden. Konklusjonen min blir at jeg blir nesten mer betrygget om at det er greit å prøve igjen med en gang. Argumentene for å vente som at du kan bli uvenner med legen din??! javel, den sjansen får jeg bare ta. Usikkerhet rundt termin? mulig jeg er naiv, (har jo ikke barn selv) men måler man ikke hodet osv etter en stund og tilpasser terminen til det? det viktiste må jo være at man har en sprell levende baby som overlever!!! Det var jo ingenting som tydet på at det kunne være skadelig for barnet evt en selv, er ikke det det viktigste da? Jeg må si at jeg stusser litt når det står at hun blir ikke bekymret for de som sørger, men for de som vil gå videre?!?!, ja ja, det er meg det. Det er ikke sånn at jeg ikke er lei meg, men jeg er ikke knust, jeg er lettet over nå å ha fått en utskrapning, jeg vil gå videre. Jeg så aldri et foster på UL, jeg så aldri et lite hjerte, sansynligvis ble det ikke dannet foster. Jeg ble forespeilet et svangerskap utenfor livmor som hadde måttet bli operert bort sammen med eggleder, som igjen ville redusert sjansene for å bli gravid. når det istedet viser seg at det var "nok" med utskraping, blir man nesten litt lettet! Jeg vet ikke hva fremtiden bringer, om jeg om noen dager knekker sammen over det jeg mistet, men sånn som jeg føler det nå vil jeg videre, konsentrere meg om de barna jeg faktisk skal FÅ i fremtiden, ikke de som aldri ble noe av.... puh, litt av en utblåsning. Så ja, prøve igjen fort! Hva sier dere damer??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485771-vente-eller-ikke-vente-etter-sa/#findComment-6486294
Leontine Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Har nå prøvd begge deler, og må si at jeg føler meg mer trygg nå som jeg har hatt et par perioder i mellom. Mistet først i mars, ble gravid uten mens i mellom, og mistet igjen i mai. Nå har jeg hatt et opphold på fire perioder, og er klar til å begynne igjen. Skjønner mange som argumenterer med at amn blir ikke gravid hvis kroppen ikke er klar for det. Men selv om man kan bli gravid, er det ikke sikkert livmora er klar til å holde på det. Derfor vil jeg anbefale å vente en eller to perioder. La kropp og sinn få hvile, og la livmora bygge seg opp igjen. Har dessuten hørt at det er større sjangse for å føde for tidlig i tillegg. Det var tungt å miste to ganger så tett, og jeg tenker nå at det kan være sunt å få ting litt på avstand før man blir gravid igjen. En måned er ikke lengre hvis det kan styrke livmora og gi bedre sjangser for et vellykket svangerskap. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485771-vente-eller-ikke-vente-etter-sa/#findComment-6488912
Sweet tooth Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg er helt enig med Leontine. Syens det er verdt å vente minst en måned for sikkerhets skyld, både for kropp og sjel. Alle reagerer forskjellig, men jeg tror det er sunt å få litt tid til å fordøye det som har skjedd og være helt sikker på at alle vevsrester er ute osv. Jeg går videre, men gir meg selv og kroppen min et lite pusterom. Selvom en ikke kan vite sikkert at en øker sjansen for en ny spontanabort ved å prøve med en gang, ønsker ikke jeg å ta den risikoen. Jeg ville bli fryktelig lei meg dersom jeg opplevde det samme igjen, og tror jeg lettere ville føle skyld over at noe gikk galt dersom jeg ikke ventet den lille måneden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485771-vente-eller-ikke-vente-etter-sa/#findComment-6489811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå