Gå til innhold

trenger litt råd dere....ny her! (langt)

Anbefalte innlegg

Var hos lege i vår og lurte på om hun kunne sjekke om jeg hadde PCO/PCOS, og tok blodprøver samt fikk henvisning til gynekolog. Kjenner igjen nesten alle symptomene som jeg har lest i den langinfoen om sykdommer.. Ble konkludert med at jeg kanskje-muligens kan ha et snev av dette.

Tok bla ett år før jeg fikk igjen mensen etter å ha sluttet på pillen. Når mensen kom tilbake gikk jeg inn i et forhold, og satte da inn kobberspiral da det var tidlig å bli gravid, Hadde spiralen i 8 mnd, og tok den ut igjen idag da jeg plages med lange blødningsintervaller. Ble da frarådet å bruke prevensjon, for at kroppen min tydeligvis tåler disse hormonprevensjonene dårlig.. Har prøvd p-piller, p-sprøyte..

Har tidligere hadd en cyste på høyre eggstokk og måtte operere, 2/3 deler av eggstokken forsvant i samme slengen. Så denne fungerer ikke som den gjorde. Idag når han tok ut spiralen fant han en cyste på venstre eggstokk, så må tilbake på kontroll om 6 uker, og fikk beskjed om at jeg ikke måtte tenke så mye på dette, MEN GJØR JO DET DA!!

Har sagt opp jobben min og skal flytte å begynne i en ny og krevende jobb. Så hadde vært greit å vente litt med å prøve å bli gravid i forhold til det med jobb samt at forholdet ikke er så veldig gammelt enda, men vi er veldig sikre på hverandre og har det fantastisk sammen!

Har et veldig stort ønske om å få barn, og vil oppleve det som en stor sorg om jeg ikke kan få egne barn.

Bør kanskje bare være glad om det blir graviditet i det store og det hele når det er så mye styr med underlivet mitt. Er bare oppgitt og ønsker tilbakemeldinger fra andre som kanskje har opplevd liknende, eller noen som bar mener noe om dette, tenker kanskje ikke så rasjonelt akkurat nå..

Kanskje noe rotete skrevet... sorry for det...

Fortsetter under...

Hei på deg ebkonradsen og velkommen til oss =)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen og skjønner at du har det litt tungt nå.. Fikk for bare et par uker siden vite at jeg har PCOS, noe som jeg tenkte var et kjempe mareritt!!! Fordi jeg hele livet har ønsket meg barn! Jeg var skikkelig nefor etter gyn. besøket men nå går det faktisk mye bedre! Man tenker alltid det verste, og du trenger sikkert bare et par dager å tenke igjennom ting- også finner du eller dere nok ut at det helt sikkert kommer til å klaffe for dere også når dere er klare for det.

Skjønner at det er en kjip beskjed å få dette om cyster også at du har mist litt av eggstokken, men det trenger ikke å bety at dere ikke skal få det til. Det kan bare hende at dere må sette av litt mer tid til det og at det kanskje er lurt å begynne med barn tidligere enn man hadde tenkt. Vi hadde ikke tenkt å starte før etter jul, men når jeg fikk den beskjeden, bestemte vi oss for å begynne som prøvere med engang. Jeg er 22 og samboer er 24. Hvor gamle er dere? Ønsker typen din barn nå?

Jeg har selv ikke hatt mensen på 9 måneder etter p-plaster slutt før jeg fikk det etter en PROVERA kur denne uken! Nå har vi fått beskjed av gyn at vi skla begynne å prøve og har fått frem til nyttår til å klare det på egenhånd og har vi ikke en spire til da så begynner jeg på pergo.

Så selvom det virker som om ting raser litt sammen nå, så er jeg sikker på at det ordner seg! Dette gjør deg sikkert bare sterkere, og er du sikker på at det er et dårlig tidspunkt for å få barn nå?

Og du.. det er mange som til og med har PCOS uten å vite det og får til å få barn alikevel.. Så det er nok håp for oss alle!!

Håper dette gjorde ting litt bedre! Masse lykke til =)

tusen takk for svar! :)

Jeg blir snart 25 og samboer er 24, han er litt blandet mht til å få barn så raskt, han vil dele livet sitt sammen med meg og ser for seg at vi skal få barn. Han syns nok at vi skal vente til vi har kommet godt i orden på den nye plassen vi skal bo før vi blir gravide. Men blir litt stressa av at jeg kanskje nå har en cyste igjen. Dersom denne cysten må fjernes er jo mulighetene mine mikroskopiske for å produsere egg så jeg har løst å droppe alt som heter å telle dager for ikke å ha sex under eggløsning og kondomer og sånnt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...