Gå til innhold

Positiv EL-test i dag ?!?!

Anbefalte innlegg

Testa etter jobb i dag, og glemte følge med tida... Men da jeg så på den var det kraftig teststrek :) Men d er mulig d var litt mer enn 5 minutter da, såe???

Tok en test til litt senere (greide ikke la være), der ble d svak teststrek...

Dermed er jeg nå forvirret :)

Iflg kroppen min sine tidligere rutiner, skal jeg ha EL på søndag omtrent...

Hadde også EL-murring i underlivet i ettermiddag...

Konklusjon? Aner ikke :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485669-positiv-el-test-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Moniccen. Måtte inn en tur og se om du hadde gitt lyd fra deg. Jeg har ingen erfaring me EL-tester, så jeg kan ikke hjelpe deg med det - håper noen andre kan. Kommer til å følge med på hvordan det går, krysser fingrene.

Klem

Hei.

Vil tro mannen din gleder seg, ja :) Spennende!

Jeg tok tre tester og var like usikker etterpå (turte nok ikke tro det var sant) - på fredag tok jeg en digital CB... Der sto det gravid! Jeg er i kjempeform, kjenner få symptomer - men går oftere på toalettet og har fortsatt ømme bryster. Håper så inderlig alt går bra! Når var du til legen første gang?

Klem, klem

Takk, takk. Jeg er kjempelykkelig og kan nesten ikke tro at det gikk i boks med en gang. Nå sliter jeg veldig med å holde på hemmeligheten, fordi det er så mye sosialt som skjer og som innebærer rødvin. Jeg takket ikke nei tidligere, jeg... Hvor tidlig fortalte du det til familie og venner?

Annonse

*ler*

Holdt på å sprekke jeg også, av stolthet og glede... Tror d var ca 10 uker på begge to, men fortalte d tidligere til mine aller aller nærmeste venninner.

MÅ jo ha noen å prate med liksom :) Er jo sånn vi jenter er... Hehe ;)

Følte jo at d sto skrevet i panna mi også, selv om ingen spurte eller noe...

Denne gangen tenkte jeg holde på d så lenge som mulig, men greier d neppe :)

Kanskje lurt å vente til 12 uker hvis man er redd for og miste, det er vel da man sier at den største faren er over.

Tenkte i alle fall å få første kontrollen hos legen før jeg sier noe... Men det er jammen ikke lett! Blir veldig avsosial av dette... og "god" til å lyge/finne på unnskyldninger... Når du sier 10 uker, mener du da fra første dag i siste mens eller fosterets alder (litt forvirrende for en "nybegynner" dette...)?

12 uker er lenge i denne sammenheng...

12 uker er en evighet!!! I denne sammenheng i hvertfall :)

Si du får vondt i magen av rødvin, og lurer på om du har magekatarr:) Da kan du ikke drikke ihvertfall...

:)

Jeg tror jeg uker fra omtrent EL tidspunkt, altså fosterets alder. Er d ikke d legene gjør da?

Hmmm...

Må finne ut hvordan d var igjen, men mener d var slik d var.

Vil tro det er slik man teller uker, men blir litt forvirret av at ukeantallet regnes fra første dag i siste mens ved noen sammenhenger - eksempelvis ved beregning av termin. Jeg er i min 4. uke nå, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. En magekatarr nå vil nok føre til større mistanke enn om jeg er opptatt med andre ting. Kos deg i sengehalmen i helga, og hold meg oppdatert!!!

Jeg mener i hvertfall å huske at lege/jordmor regner 40 uker fra El-tidspunktet, og når de snakker om hvor mange uker og sånt, er d også d tidspunktet de snakker om:)

Skal se på de gamle papirene mine jeg, så ser jeg d...

Blir senge kos i helga ja! Enten jeg har lyst eller ikke *ler*

Rop på meg her inne, så snakkes vi :)

God helg!

KLEM

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...