Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Var hos tannlegen forleden, da det var nesten 2 år siden sist.... Har hørt det ikke skal gjøre noe å gå til tannlege og få behandling, lokalbedøvelse ol.l når man er gravid. (Jeg er i uke 9) Men jeg kunne godt ha ventet litt til. For det første ville ikke tannlegen min ta røntgen, noe som selvsagt var helt ok, da man skal ha minst mulig rtg.stråler. (Tannlegen sa forøvrig at en flytur Tr.heim - Oslo gav en 5 ganger mer rtg.stråler enn hos tannlegen......) For det andre hadde jeg et lite hull, som han ikke ville gi lokalbedøvelse for og borre siden jeg var gravid. Han ville vente til det var trygt, så jeg har fått ny time langt ut i 2. trimester. Dvs. jeg betalte 500 kr for at han skulle fortelle meg dette. Og hva vil det ikke koste neste gang....?!?! Så tips til dere i 1. trimester som vurderer å gå til tannlege: vent en stund, kanskje dere sparer noen kroner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485533-tannlege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pachamama Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg var hos tannlegen i forrige uke, var da 7+4. Han valgte å undersøke uten bilder først, for så å evt ta bilder hvis noe så mystisk ut. Røntgen hos tannlegen er visstnok så lokalt at det ikke er farlig selv om en er gravid, men kan en unngå det er jo det best, sa han... Han fant et lite hull uten å ta bilde, og satte da bedøvelse og fikset det med en gang. Lokalbedøvelsen har ingenting å si for barnet visst. Stolte på dette, han er relativt ung og regner med at han da er oppdatert på hva som gjelder. Det hele kom på under kr 700,- og jeg trenger ikke tilbake til terroristen før om et år. Så det er tydeligvis forskjellig praksis ute og går! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6485533-tannlege/#findComment-6485897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå