Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 satt og tittet på disse navnene.. hva synes dere?? Brynjulf Dankert Fastolf finngeir frøystein gjærulv haftor keiko herloff karelius kleng kjærand lambert leidulf loddvar malfred melkior nup nottolf onæ r salve saksbjørn størker tallak tjostolv villum HER KOMMER JENTE NAVN alberta arndis bernhardine cornelia clara edwarda elisif ellisiw fernanda fransisca frilaug gisela gunnel gustava hagard heidrund herta honoria hæge ingse irje jartrud jofrid judith kamma karete leikny leila lidvor magdelone maisen munngjerd olivia palma sigyn skjoldvor steinfrid sylvelin undi s valfrid velaug veslemøy wilhelmina yrje ørnhild. jeg skjønner personlig ikke at folk kan være så slemme å kalle barna sine for noe av dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrha Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Heeeheeehee... huff og huff! Ikke navn for dagens samfunn nei.. Disse var fine; Olivia. Leikny (til nød). Takk for god latter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Skal si meg enig i at noen av navnene var virkelig ille! Stort sett alle guttenavnene, selv om jeg faktisk synes at Villum var et søtt navn! Og av jentenavnene var det flere jeg synes var brukbare, og noen jeg likte godt også! Som Cornelia, Leila, Olivia, Sylvelin og Wilhelmina. Men det er vel bra at vi er forskjellige, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Hei! Jeg kjenner mennesker som heter 13 av jentenavnene og 4 av guttenavnene. Syns ikke de er særlig rare. Noen av navnene du nevner har oprinnelse i andre kulturer og andre språk, noen i andre nordiske land, og jeg syns denne listen vitner litt om kunnskapsløshet når det kommer til bakgrunnene for at forskjellige folk velger forskjellige navn. Kanskje hovedinnlegger har en smule begrenset omgangskrets, og et generellt snevert syn på verden og dens mange fantastiske variasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kardemomme Skrevet 28. september 2006 #5 Del Skrevet 28. september 2006 Uff, stakkars deg... Du virker både snever, lite oppdatert og svært konservativ.... Mange av disse navna er jo helt vanlige. Og selv om mange av dem er originale må selvsagt folk få kalle barna sine det. Jeg liker mangfold og variasjon! Spesielle navn krydrer tilværelsen på en fin måte synes jeg!!! Men på den andre siden har du gitt mange av oss gode ideer til litt mer spesielle navn for et eventuellt fremtidig bruk. Takk for tipset, sier jeg, og god forbedring... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå