Gå til innhold

noen som studerer barsel/barnepleie?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er vel kanskje ikke helt rette plassen og spør om dette,men tenkte at her er det sikkert mange som vil/skal, eller holder på med barsel/barnepleieutdanningen. jeg lurer på om man må ha 2 års med yrkespraksis for å søke på denne videreutdanningen..eller om man bare trenger 1 år med erfaring? er det vanskelig å få seg jobb på barselavdelinger etterpå? for når jeg tar denne utdannelsen så har jeg jo lyst til å jobbe med barn ikke være hjelpepleier å jobbe på gamlehjem..noen som har erfaringer med dette? håper noen kan svare meg...

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hvilken utdanningsvei du tenker på nå? Å bli hjelpepleier for så å bli barnepleier går ikke lenger. Nå må man være sykepleier å så etterutdanne seg til barnepleier. Trenger kun godkjenning som sykepleier da tror jeg, er vel bare jordmorfag som krever at man har arb. erfaring. Er veldig vanskelig å få jobb på barsel og føden her i sør, min kilde er ei veninne som er jordmor på riksen, og hun sa det er nesten umulig -man er heldig dersom man får et vikariat. På barneavdelingene er det lettere tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...