Gå til innhold

noen som er sykmeldt eller har tatt egenmelding pga kvalmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ikke føle deg egoistisk!! Jeg skal til legen i morgen og kommer til å be om 50 % sykemelding..Jeg holder ikke ut en hel dag på jobb, men pga stillingen min har jeg ikke mulighet til å være helt borte fra jobb nå.

Jeg har selv en sjefsstilling og ville heller satt pris på om man får en sykemelding og evnt kan sette inn en pers så lenge enn at man skal gå rundt på jobb dårlig og ikke orke å gjøre stort. Blir man sykemeldt pga graviditet så får også arbeidsgiver tilbakebetalt alle sykepengene fra trygdekontoret.

Ta vare på deg selv!!

I mitt første svangerskap var jeg forferdelig kvalm og brukte vel alle egenmeldingene jeg kunne bruke! I tillegg var jeg 50% sykemeldt ei stund. Jeg strevde meg gjennom hver eneste dag på jobb, var blek og tufs og spydde rett som det var. Jeg trodde jeg gjorde jobben en tjeneste ved å holde ut så mange dager som mulig, men i ettertid har jeg tenkt at det hadde vært mye bedre om jeg hadde vært sykemeldt 100% og en annen frisk person hadde jobbet for meg! For jeg greide ikke å yte max på jobb. Flere av kollegene mine hintet også til meg om at det var mange gravide som var sykemedt en periode pga kvalme. Og det er ingen som takker deg i etterkant for at du har holdt ut på jobben, du sliter deg bare ut! jeg tror det er viktig å lytte til kroppen sin og ta det med ro når man ikke er i form. Det er i hvertfall min erfaring. Så bare sykemeld deg med god samvittighet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...