Gå til innhold

Burde vi skamme oss, jeg gjør det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dager hvor jeg klager over vondtene mine. Sove dårlig, smerter i bekken, tisser hele tiden.

Tenker på hvor godt det skal bli å få ut det lille mirakelet. Og det er det virkelig, et mirakel.

Det er ingen selvfølge å kunne få barn, og jeg er så glad for at jeg kun går gravid i 9mnd. Min fetter og hans kone har gått igjennom et svangerskap som nærmer seg to år og kanskje de skal få et barn før jul. De er ikke like heldige som oss her inne og må bruke masse energi og krefter og endeløs venting for å kunne få et lite barn.

Noe å tenke over mens vi høygravide klager over "helt normale svangerskapsplager". Jeg vet iallefall om en som skulle byttet plass med meg på dagen og tatt i mot alle mine plager og enda litt:-)

Bare til ettertanke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du helt rett i! Det er ikke alle som er like heldige som oss. Skulle ønske alle som ønsket segh barn kunne få barn.

Vi er UTROLIG heldige som får gå gravid.

Selv om vi ikke får sove,ikke klarer å jobbe eller gå noen plasser,halsbrann som vekker oss når vi endelig har sovnet, og vont i hytt og gevær.

Men det er ikke noe lek å være gravid. Krever ganske mye. Mer av enkelte enn andre.

Jeg klager litt i ny og ne, men er også veldig klarover hvor heldig jeg er.

Gleder meg veldig til å se den lille i magen. Å kunne gått tenke meg å gå gravid flere ganger, selv om det ikke er lett bestandig med alle hormonene som svinger!

Men :

Noen som burde fått barn og ønsker det,men kan ikke få.

Noen burde virkelig ikke hatt barn og ønsker seg det ikke, men får barn.

Rar verden!

Noen som ikke fortjener å leve lever, noen som dør fortjener å leve. Kun Gud som kan bestemme hvem som skal leve og dø.

Skrevet

Det var ett fint innlegg... Fører på min lille historie til ditt innlegg jeg... :))

Jeg er en av de som ikke tar det som en selvfølge å få barn... Har prøvd siden jeg var 18... Når jeg var 29 kom en etterlengtet ivf gutt... (prøverør) Følte det mange ganger når min søster klaget og bar seg over graviditeten at jeg ble både sint og lei meg... Å tenkte kunne ønske det var meg... :)

Hadde mange plager når jeg gikk med gutten min jeg også... Men jeg var glad for hver dag... :))

Nå venter vi etter 3 nye forsøk som har kostet oss dyrt.. En ivf jente... :)))) Er kjempe glad for alt i svangerskapet... Har fått sv diabetes også.. Ikke glad for det... Men prøver å gjøre det beste ut av det... :))

Men skjønner de som klager over plager... Men graviditet er ingen sykdom men en tilstand... :))

Nyt det mens dere kan uansett plager...

Det gjør jeg å vet det er siste gang jeg kommer til å kjenne de gode sparkene å bevegelsene... Så nyter det helt og fult... :))

Klem fra

Skrevet

Uansett hvordan man har det er det alltid noen andre som har det værre. Jeg tror ikke noe på at man får det bedre ved å ikke si noe til andre , fortelle hvordan man har det om man har det det tungt i en periode. Men det er jo greit at man er bevisst at det finnes andre som ikke er like heldig, men man får ikke mindre vondt noe sted av den grunn;)

Skrevet

Det var fint sagt. Har tenkt på det mange ganger, her jeg ligger og synes synd på meg selv... Det er jo bare en begrenset periode vi må lide:-)

Og så får vi jo en flott belønning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...