Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Gjøres dette i Norge? I såfall hvor? Gjøres det både offentlig og privat? Hva er kriteriene for og få dette? Jeg sliter med høy FSH og kan dermed ikke gjennomgå vanlig IVF. Legene mener at jeg ikke vil reagere på hormonbehandlingen. Har nå tenkt meg til Finland og gjennomføre eggdonasjon, men så har jeg altså hørt om IVM. Hadde egentlig tenkt og diskutere dette med de finske legene, men kan denne behandlingen gjennomføres i Norge, og jeg kan være kandidat for den, så er jo det kjempebra:o)
lindynatt Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 ivm har veldig lave suksessrater, tror i Tyskland som har drevet på med dette en stund, er det kun kommet 2-3 barn til verden. Man blir kun stimmulert med hormoner i noen dager, så blir eggene hentet ut og viderekultivert utenfor kroppen. Men da må man ha bra eggkvalitet og nok egg, tror ikke det er noen alternativ hvis man har for høy fsh. Men fsh burde jo uansett måles flere ganger da den kan forandre seg fort. Dette er ikke noe kvalifisert innlegg, ivm har jeg kun lest litt om, du kunne jo ha hørt med de ansvarlige om det er mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå