C <3 M <3 E <3 Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Har skrevet denne historien før på skravlesiden, men tenkte jeg skulle føre den opp her også:-) Jeg hadde verdens beste fødsel når jenta mi kom til verden 25/8-06, 9 dager før ul. terminen som var 3/9-06. Det startet med at jeg fikk noen svake mensmurringer kl. 00.45 natt til 25/8, og det var etter en heftig runde med sengekos. Trodde at det bare var modningsrier som var på gang, og synes det var deilig at det endelig begynte å skje noe. Det gikk ganske rolig for seg, så jeg prøvde å få sove litt. Så klokken 01.00 hørte jeg et lite "plopp", og det begynte å renne. Jeg var ganske rask utav sengen da, for jeg ville jo ikke at det skulle renne utover sengen:-) Trodde nesten at jeg hadde tisset på meg. Gikk litt rundt og lurte på hva jeg skulle gjøre, hadde det jo ikke vondt. Utenom mensmurringene som jeg fortsatt hadde. Ringte da til slutt fødeloftet en halvtime senere for å hørre, fikk da beskjed om å komme inn med en gang. Og siden jeg ikke visste om hodet var festet eller ei skulle jeg helst ikke stå eller gå så mye. Fikk levert sønnen på 2,5 hos besteforeldrene. Hadde da fortsatt ikke vondt:-) Klokken 02.10 ankom vi sykehuset. Vi valgte å føde på Fødeloftet på SUS og fikk tildelt ei kjempegrei og koselig jordmor. Regnte egentlig med å bli sendt hjem igjen, så jeg tok det helt med ro. Hadde da fortsatt ikke vondt:-) Jordmor sjekket åpning, den var 3-4 cm. Fikk beskjed om at vi måtte bli en stund, bare for å være sikker. Men siden jeg ikke hadde det særlig vondt, utenom mensmurringen som faktis begynte å ta seg opp på dette tidspunktet, regnte jeg fortsatt med å bli sendt hjem. Lå i sengen i ca. 20 min. mens jordmor sjekket de såkalte riene mine. De hadde begynt å ta seg enda mer opp nå, men var fortsatt ikke kjempevonde. Kjente etterhvert at riene bare ble sterkere og sterkere, så jeg bestemte meg for å gå litt rundt. Og ca. i tretiden var de plutselig blit KJEEEEEMPE VONDE, men klarte overrakskende å puste meg rolig gjennom dem. Klarte til å med å ta på meg linsene oppi alt dette, måtte jo se klart når prinsessa skulle komme:-) Ca. klokken 03.10 tappet jordmora vann i badekaret. Ble spurt om jeg hadde lyst å føde i badekaret også, noe jeg hadde kjempelyst til. Mens jordmora var ute en liten tur kjente jeg at jeg måtte skikkelig på do og bommelomme. Men tenkte at det er jo normalt at det kan presse litt på.. Så rett før jeg skulle nedi vannet, ville bare jordmor sjekke hvordan det lå med åpningen min. Så jeg la meg ned på sengen igjen. Nå kom riene hele tiden, og de var forferdelig vonde. Og jeg kjente at det bare presset mer og mer på. Tror klokken var rundt 03.15-03.20. Så sa jordmora bare; "Vet du hva Anita, du får nokk ikke lagt deg i badekaret allikevel. For nå KOMMER BABYEN!" Jeg fikk helt sjokk, ALLEREDE! Og klokken 03.32 kom verdens nydeligste prinsesse til verden. 3,5 t etter at vannet gikk og 1,5 timer etter at vi kom på sykehuset. Trengte heller ikke å sy:-) Så fødselene varte meg i 3t og 45 min, men de verste smertene varte nå bare i en time. Noe jeg absolut ikke klager over da:-) En bedre fødsel enn dette kunne jeg aldri drømt om, hvertfall ikke når det tok 18t med førstemann. Jeg fikk og en kjempegod opplevelse på Fødeloftet på SUS, og det mye til takke med jordmora jeg fikk. Alt var lagt til rette for at det skulle være rolig og avslappet, og jeg merket at det var mye lettere å holde kontrollen denne gangen. Jeg kom meg også mye raskere denne gangen, så vi fikk reise hjem etter 9 timer. Så nå en mnd. etter koser jeg meg kjempemye med den lille, og er kjempestolt over å være tobarnsmor til to nydelige unger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6484594-fikk-en-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lissi* Skrevet 1. oktober 2006 #2 Del Skrevet 1. oktober 2006 Deilig når det går så kjapt! Mine to siste fødsler har vært over på under to timer. Kjempe glad for det:-) Kos deg med den lille! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6484594-fikk-en-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/#findComment-6518974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå