knoppi Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg var ganske rask med å begynne innføringen av leggerutiner siden lille gutt hadde veldig mye magevondt og knapt sov i starten. Det ble gradvis bedre frem mot ca 4-4.5 mnd da han sov fra ca 8, våknet mellom halv 12 og halv 1. Deretter ca kl halv 5 og sov tilslutt til mellom 7 og 8. Han er en stor gutt så 2 matinger iløpet av natta var ikke så ille syntes jeg. For ca 2 uker siden (nå er han 5 mnd) begynte han å vase igjen. Våkner annenhver time hele kvelden og natten gjennom. Noen ganger holder det med å gå å gi han smokken men han vil ha mat hvertfall 2 ganger hver natt. Har begynt med grøt om kvelden og er nå oppe i en halv porsjon men det har ikke hatt noe å si for nattesøvnen. Hva skjer? Han har hatt god vektøkning hele tiden så kan jeg prøve å la være å gi han om natten? Har prøvd å la han ligge å skrike littegranne før jeg går inn å gir smokk men det vil ikke gi seg (jeg holder ikke ut så lenge da før samvittigheten min tar meg:-) Han sovner fremdeles veldig greit om kvelden. Om dagen har han en lur på formiddagen og kanskje 2 sove perioder mellom 12 og 18 før jeg legger han i 7 -8 tiden? Igår prøvde jeg til og med å holde han våken fra 15 til jeg la han i 7 tiden. Han fikk grød og pupp og var så trøtt at øynene gikk i kryss. Men han våknet flere ganger i natt også. Jeg er ganske sliten nå etterhvert siden mannen min er ute og reiser hele tiden og jeg ikke får noe avlastning... Noen som har noen råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6484214-n%C3%A5-forst%C3%A5r-jeg-ingenting-samme-som-s%C3%B8vndebatten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Var det for to uker siden du begynte med grøten? Ialefall er det greiest å begynne med nye ting sånn i 11-tiden på dagen, da har du ettermiddagen å se reaksjonen hans på dagtid. Han kan være tørst nå, eller ha vondt i magen. Ellers er vasing i 4-5mnd alder (mange varianter!) helt normalt og det går over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6484214-n%C3%A5-forst%C3%A5r-jeg-ingenting-samme-som-s%C3%B8vndebatten/#findComment-6484284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå