Elise29 Skrevet 3. november 2006 #76 Del Skrevet 3. november 2006 Hei og hopp! Stakkar deg da! Tydelig at det er stor forskjell på folk. Samboeren min hadde også fryktelig vondt når han trakk en visdomstann. De halte og dro og tannlegen måtte tilslutt få hjelp av en annen tannlege. Huff. Da gikk det mye bedre for min del... Får håpe det går over snart da. Så du merker når du har EL?? Jeg er fryktelig usikker på min. Har tatt el-tester innimellom og i forgårs og i går så fikk jeg 2 streker, men den ene er svakere enn den andre. Vet ikke om det er gyldig da. Samtidig så har jeg jo ikm nå til helgen, så hvis det stemmer at jeg har EL nå, så er den isåfall veldig forsinket. Får ta en ny test i dag kanskje. Ikke noe nytt at EL er forsinket iallefall. Det var den da jeg ble gravid også. Samtidig som jeg har vært litt småkvalm om kvelden de siste dagene, så har jeg også på følelsen at TR er på vei. Veldig merkelig dette opplegget her...hehe. Blir ikke klok på noen ting Jeg hadde også hatt veldig lyst å være skikkelig tynn når jeg blir gravid, men synes det er fryktelig vanskelig. Skal på møllen i dag også, så da føler jeg meg litt flink Skulle gjerne gått ned ca 8-9 kg. Da hadde jeg hatt idealvekten min. Ketolyse ligner litt på ketose tror jeg. Går iallefall ut på å ikke spise karbohydrater, men mye protein og fett. En av kompisene til samboeren min går på ketolyse-dietten nå og har tatt av 20 kg på 3 mnd. Kunne ønske jeg også hadde klart å gå ned så lett.... Nei nå må jeg få gjort noe fornuftig. Kanskje jeg skal ta en tur på møllen og bli ferdig med det Det er min jobbehelg igjen nå, så jeg har 3 nattevakter foran meg nå. Minner meg om at det er 8 uker siden jeg mistet denne helgen. Rart at det er så lenge siden allerede.... Kjipt at du må vente enda lenger før du kan prøve igjen nå da, men det er jo uansett verdt det hvis barnet slipper å være påvirket av cellegiften. Ha en kjempefin helg!! Snakkes snart Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-6946041
Nette2 Skrevet 3. november 2006 Forfatter #77 Del Skrevet 3. november 2006 Hei på deg snuppe-lure.... Det med tennene har vel med hvor hardt de sitter, betennelse osv.... Jeg ligger fortsatt i sengen, får bare i meg flytende osv. Prøve noen bukser isted og de bare smatt på!! Den ene hadde jeg på forrige fredag og da måtte jeg bruke åpen knapp- strikk i hullet og rundt knappen trikset. Nå var den ikke trang engang:-) hipp hurra. Dette går jo over all forventning!!! Blir spennende å se om du er gravid da.... kvalm.... hm... spennende.... Jeg tror jeg vet når jeg får EL, hvertfall noen ganger, jeg får sånn EL slim... brukte alikevell EL test når jeg ble gravid, første måneden fikk jeg sånn som deg, litt svakere nr 2 strek, men den mnd jeg ble gravid var begge strekene like. Gleder meg sånn til å røre meg igjen.... det er relativt intetsigende bare å ligge her i sengen....har sett mye på tv, sendt tekstmeldinger snakket i telefon, surfet nettet osv.... Ketolyse, er det litt mer sånn atkins aktig? Enig i at det høres litt kvalmende ut, men funker det er jo det fantastisk!'' Stakkars deg som skal jobbe da....lykke til i helgen.... stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-6948412
Elise29 Skrevet 5. november 2006 #78 Del Skrevet 5. november 2006 Hei på deg vennen Er bare innom en rask tur. Kun en natt igjen nå så er jeg ferdig men jobbehelgen min. HERLIG! Har du gjort noe gøy i helgen da? Lurt det strikk-rundt-knapp trikset Mine bukser er ganske trange for tiden, men det er nå ikke noe nytt. Får håpe jeg klarer å gå litt ned snart. Du er nesten heldig som ikke kan spise annet en flytende....hihi. Går det bedre nå? Har du begynt med fast føde igjen? Fremdeles ingen tegn til TR her, men det betyr jo ingenting. Er ikke noe kvalm lengre og har heller ingen andre symptomer, så det er vel bare å vente. Gidder ikke ta noe GT på leeeenge enda, siden jeg kanskje hadde EL denne uken som var. Ikke vits i å teste på et par uker ennå... Vi snakkes mer en annen dag. Du får nyte det som er igjen av helgen STOR klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-6968922
Nette2 Skrevet 9. november 2006 Forfatter #79 Del Skrevet 9. november 2006 Hei på deg snupp! Trege meg, men det er fortsatt mye å gjøre på jobben. Det blir det helt sikkert frem til jul.....Idag fikk vi vite at vi har gått videre i en stor anbudskonkurranse så det blir spennende å se hvordan det går videre. Jeg tok ut stingene idag, men jeg har fortsatt vondt så jeg fikk et nytt desinfiserende gassbind som ligger nedi der.... Har også trykk i brystet som sikkert skyldes stress, så idag har jeg jobbet hjemmefra. Ikke følt meg helt pigg. Satser på at jeg er bedre til imorgen. Skulle møte en gammel bestevenninne idag, men jeg måtte kansellere, veldig synd for jeg hadde gledet meg masse, men ikke noe poeng hvis man ikke er i form. Ketosen går bra, jeg er nesten ikke sulten og spiser helt riktig. Har ikke gått ned noe mer enn de tre kiloene foreløpig, men da betyr det vel at jeg faktisk har gått de ned, til å begynne med var det sikkert væsketap også. Skal være i ketose i 60 dager i to forskjellige faser, men i desember blir det jo litt vin, og i romjulen blir det jo sjokolade!!!!!!! Skal ha gjester på lørdag og da skal jeg drikke vin, men stå over desserten, poteter osv. Har du fått TR? veldig spent på det! Skal du jobbe i helgen, eller var det sånn at du gjorde fra deg helgejobbing på en stund i forrige uke? stoooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7030783
Elise29 Skrevet 10. november 2006 #80 Del Skrevet 10. november 2006 Hei hei lille venn Så flink du er med dietten da!! Jeg er kjempemisunnelig! Jeg eier ikke viljestyrke for tiden, bortsett fra det å ikke spise godteri da. Det har jeg klart bra, men det har blitt en del usunne ting utenom det dessverre. Må skjerpe meg fra mandag av....hihi. 3 kg er sinnsykt bra på så kort tid. Hva spiser du egentlig? salat og kjøtt? uten saus og poteter?? Lurer litt på om jeg skulle prøvd en sånn diett jeg også. Jeg har forresten ikke sett noe til TR enda, men tar ikke det som noe tegn på at jeg kan være gravid. Har bestemt meg for å teste neste helg dersom den ikke dukker opp før. Føler meg iallefall ikke gravid i det hele tatt, bortsett fra at magen min ser ut som den er det. Har ikke tall på hvor mange som har spurt meg om jeg har vært gravid i det siste. De er jo ganske flau når jeg sier at jeg ikke er det... Er egentlig ganske normal kroppsmessig bortsett fra at magen står rett ut. Det er utrolig irriterende, men det er typisk for pcos'en, som jeg fortalte deg om, at fettet først og fremst samler seg rundt midjen. MÅ klare å bli kvitt det snart. Vil heller ha en baby inni der som gjør at magen står ut ) Jaja, nok om det. Har du sett noe til TR da?? Jeg jobbet sist helg, så nå har jeg fri de 3 neste helgene. HERLIG! Har selvfølgelig mistet stemmen nå og klør i halsen. Håper bare jeg ikke blir forkjølt eller noe. Blir nok en rolig helg Nå må du ha en kjempefin helg! Vi snakkes når du får tid, ikke stress ) Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7037930
Elise29 Skrevet 20. november 2006 #81 Del Skrevet 20. november 2006 Hei på deg Nette-mor Er alt bra med deg? Begynner å bli en stund siden du har vært her ser jeg... Tenkte bare jeg skulle oppdatere deg litt Begynte å spotte forige lørdag og det fortsatte helt til fredag, da kom mensen skikkelig igang, så i dag har jeg begynt på min tredje Pergo-kur. Det skal sette fart på eggløsningen. Ble jo gravid etter første kuren, men altså ikke på andre. Håper det snart klaffer nå. Går det bra med ketosen? Har du gått ned enda mer?? Jeg MÅ skjerpe meg nå. I går hadde vi besøk, så da bakte jeg sjokoladekake, 40 skillingsboller og 24 vaniljehorn. Spiste heldigvis ikke alt selv ) Nå skal vi ut og gå tur eller noe. MÅ gjøre noe drastisk. Misunner deg den viljestyrken din...hihi. Håper du har det bra iallefall og at du snart stikker innom her en tur STOR klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7160218
Nette2 Skrevet 21. november 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 21. november 2006 Hei på deg Elise vennen, Nå er det lenge siden jeg har vært her, sorry, ikke meningen i det hele tatt å være så treg. Det er spennende å høre om pergokuren din, jeg vet egentlig ikke hva det er, men som du skriver er det for å få igang eggløsningen? Det blir spennende å se da, om det blir noen egg;-) Jeg har ikke gått ned noen ting siden de tre kiloene, men det er ikke så rart. Jeg har liksom vært i ketose, men gått ut og inn av den. Det har blitt litt alkohol og mat jeg ikke skulle hatt i meg. Hadde egentlig bestemt meg for å holde på til neste onsdag med det aller strengeste, men strekker det til uken etter. Nå på lørdag er det 3. lørdagen på rad at vi har gjester, en ting er maten, der klarer jeg meg fint, men når jeg drikker er det ikke noe ketose.... neste dag er jo også vanskelig, må innrømme at jeg har sprukket med sjokolade da..... Lørdag som kommer skal vi ha gjester igjen, men etter det er det ikke noe alkoholrelatert før om 14 dager så da skal jeg virkelig leve nitidig!!!! Tiden flyr til vi skal prøve igjen over nyttår, trodde ventetiden skulle være lang, men det har vært så mye å gjøre både på jobben og privat så det virker som om det går greit. Skulle jeg, bank i bordet, bli gravid utenfor livmor igjen så må de fjerne eggelederen, men satser på at det ikke skjer. Den bolleorgien din høres jo helt fantastisk ut, nam... kanskje jeg kommer bort en tur og spiser restene og dropper hele ketosen...... sukk... Hvordan går det på jobben om dagen? jeg har masse å gjøre, men begynner å se enden av det så jeg kanskje kan ta fri en uke før jul eller noe og virkelig bare slappe av i to uker i strekk... gud så fantastisk. Jeg er så sliten etter at vi hadde gjester på lørdag til kl 0430, søndag sov jeg ganske lenge pluss på ettermiddagen noe som igjen førte til at jeg ikke fikk sove søndag kveld, så sov jeg mandag etter jobb, og fikk ikke sove mandag kveld, og idag har jeg søren meg sovet etter jobb igjen..... herlig:-l.... må trene etter jobb imorgen eller noe så jeg ikke sovner etter jobben igjen..... skal være flink og være her litt oftere fremover, lover:-) stooooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7176967
Elise29 Skrevet 24. november 2006 #83 Del Skrevet 24. november 2006 Hehe...du og den sovingen ) Er du kommet inn i riktig døgnrytme igjen nå da? Jeg har nettopp hatt 3 nattevakter, men har sovet ganske lite etter alle tre vaktene, så jeg tror ikke det blir noe problem å sove igjen til natten. Skal jobbe hele helgen også og det er litt kjedelig, men samboeren min er reist til Oslo på en boligmesse (jobb), og det var krise på jobben, så da sa jeg at jeg kunne jobbe. Trenger jo pengene også Har tatt siste dosen med Pergotime i dag, så nå er det bare å vente å se om jeg får EL. Eller...vi kan jo ikke akkurat sitte og vente Har fått samboeren min til å gå med på å ha litt mer sex i EL-perioden denne gangen. Sist jeg skulle ha el hadde vi nesten ikke sex i det hele tatt, så jeg sa til han at hvis ikke vi hadde litt oftere denne mnd var det ikke noe vits for meg å ta den Pergo-kuren. (Den skal hjelpe for å få fart på eggløsningen). Det er ikke bra og ta for mange slike kurer for eggstokkende kan bli overstimulert + at det øker risikoen for eggstokk-kreft. Men må man så må man... Hadde det nå bare klaffet igjen snart ) Du er visst alltid like opptatt du Alltid selskap eller et eller annet. Det er helt utrolig hvor fort tiden går. Jeg har en venninne som er 20 uker på vei og hun går rundt og koser seg med den voksende magen. Vi skulle egentlig hatt termin omtrent samtidig, så det kan være litt sårt til tider å høre om ultralyd og diverse. Er selvsagt glad på hennes vegne, men samtidig trist fordi jeg ikke kan gå rundt og være like lykkelig... Jaja, nok om det. Du må ha en strålende helg, så snakkes vi vel snart igjen ) Kos & klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7216597
Nette2 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei Elise vennen, Du må jo tro at jeg har forsvunnet, men det har jeg altså ikke! Jeg har jobbet mye, vært på en hel haug av julebord,......og nå er det nesten ikke mer jobb igjen før nyttår og det er bare en fest igjen førstkommende fredag, puh.... Det er jo greit å drikke nå for om en mens, (er akkurat ferdig) skal vi prøve igjen, det vil om ca 30-40 dager..... Alle julebordene har tatt på, har følt meg helt utslitt, men idag har jeg trent samt vært på fotsone og da blir heldigvis formen litt bedre. Skal trene imorgen igjen, og prøve å holde dampen oppe hver dag i før jul og i romjulen når det er åpent på Elixia. Klarte å gå ned 5 kg frem til forrige fredag og det var fantastisk. Følte meg så tynn på det første julebordet, men siden jeg hadde 4 julebord på en uke pluss jobb, klarte jeg liksom ikke helt å være flink dagene derimellom så jeg følte meg feitere og feitere he he, derfor er jeg nå godt igang med å være flink igjen. Satser på at det ikke tar så lang tid å ta av julebordsflesket. Nå er jeg veldig spent på å høre om hvordan det har gått med deg, pergo kuren og prøving!!! Hvis du ikke har gitt meg fullstendig opp da!!! Som sagt så har jeg mye bedre tid nå og det hadde vært så kos å få en oppdatering om hvordan det er med deg, det er jo så utrolig hyggelig å skravle med deg vennen!!!! Håper alt står bra til og venter spent på nytt fra deg, KJEMPEKLEM fra Nette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7511694
Elise29 Skrevet 28. desember 2006 #85 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei på deg Nette!! Er visst jeg som er litt treig denne gangen Har vært så travelt i det siste med mye jobbing rett før jul, og i julen er det jo alltid "travelt" ) Tusen julebesøk ++ Har du kost deg i julen da?? Så sinnsykt flink du er forresten!! 5 kg er jo helt sinnsykt! Kunne ønske jeg hadde viljestyrken din...hehe. Skal faktisk på diett jeg også nå, fra begynnelsen av januar. Har spist og spist siden lenge før jul, så jeg føler at jeg eser ut. Ikke bra. Får håpe jeg klarer å holde meg til kuren, men av en eller annen grunn synes jeg alltid at det er enklest å begynne i januar. Sikker fordi det ikke er så mange fristelser da. I januar/februar i år gikk jeg ned 6 kg, men har nok gått opp igjen ca 3 kg bare nå i desember Huff... Men nok om det! Venter på samboer nå. Han kommer nok inn døren hvert øyeblikk. Har vært ute med noen kompiser Jeg fikk forresten mensen 4 dager før ikm sist og det var ikke så veldig festlig. Håper bare det ikke blir en vane, slik at jeg må slite med korte lutealfaser i tillegg til det andre... Etter "planen" skal jeg ha El i disse dager, men tester ikke. Vi har sex annenhver dag denne uken, men har ikke helt troen på at det kommer til å klaffe før jeg legger om kostholdet til lavkarbo. De anbefaler pcos'ere å holde seg mest mulig unna karbohydrater, så jeg har fått det for meg at det er det som skal til for at dette baby-opplegget skal gå i boks )) Ikke lenge til dere kan gå igang med prøvingen igjen nå! Det blir jo spennende! Du blir sikkert gravid leeeenge før meg Ha en fortsatt kjempefin jul og et godt nytt år!! Vi snakkes plutselig igjen ) Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7576442
Nette2 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #86 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei på deg vennen! Gikk ned 5 kg før jul, opp sikkert 3 i julen og ned igjen en nå siden jul.... herlig.... Nå er jeg kjempeflink, men i julen åt jeg masse sjokkis.... Har du begynt på ketolyse dietten? Hvordan har det gått i forhold til eggløsning? Spennende, spennende.... var inne på noen sider isted og der sto det faktisk at lavkarbo var bra i forhold til det å bli gravid. Jeg er i ketose nå, og skal ta første eggløsningstest på fredag, regner med at jeg får eggløsning sånn ca søndag... spennende.... hyggelig nå om det skjer noe positivt.... Krysser fingrene masse for deg:-) stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7686692
Elise29 Skrevet 8. januar 2007 #87 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei og hopp! Så flink du er! Jeg spiste også mye drit i julen, men siden tirsdag har jeg ikke spist noe usunt, dvs. karbohydrater. Spiser litt karbohydrater da, men veldig lite. Er i ketose jeg også. Har gått ned 2 kg på 5 dager, men det er nok bare væske. Har begynt på ketolyse dietten ja. Går utmerket så langt Jeg har ikke tatt el-tester siste mnd, men jeg hadde uansett ikke begynt på dietten når jeg hadde el (hvis jeg hadde el), så den har nok ikke noen innvirkning før neste mnd. Har begynt å tenke litt på å utsette prøvingen til april, så jeg kan gå ned de kiloene jeg vil, før jeg blir gravid. Vil ikke gå på ketolyse dietten hvis jeg blir gravid og det er litt surt å bare såvidt ha begynt når jeg blir gravid. Jeg har jo pcos også ogda anbefaler de faktisk lavkarbo-diett, så dette er sikkert midt i blinken for meg Jeg har ikm i morgen, så jeg tok en GT i dag som var negativ. Ikke akkurat noe sjokk...hehe. Skal vedde på at hvis jeg bestemmer meg for å vente til april, så blir jeg gravid med en gang ) Så spennende at du skal begynne å prøve igjen nå da! Får håpe det blir full treff på første forsøk. Det hadde jo vært gøy ) Lykke til til deg også! Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7696335
Nette2 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #88 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei vennen, 2 kg på 5 dager er jo fantastisk uansett!!! Grattis, det er jo deilig å være igang eller hva? Kan du ikke forklare meg en gang til hva ketolyse kuren går ut på? Jeg har nå holdt på siden 2. januar. Har vel gått ned ca 2 kg jeg også. Hvor mange kilo vil du gå ned tilsammen? jeg har lyst til å gå ned 16 kg, men da blir jeg undervektig, men det gjør jo ikke noe... he he. Jeg tar den første eggløsningstesten på fredag. Blir spennende å se hvordan det går og om det klaffer denne måneden... sjansen er vel ikke så stor for det, men man vet jo aldri. Jeg har jo ikke de store problemene med å bli gravid, men klarer jo ikke helt å holde på det da, har jo nå hatt en SA og en ex.u.... Jeg har tenkt å ta en "Jenny Jensen", he he, vet du hvem det er, hun dansebandsdronningen? Hørte at hun kun gikk opp 2 kg i svangerskapet, altså, når ungen kom ut var hun mye tynnere enn når hun var gravid. Det er visst ikke noe problem å gjøre det, men utfordringen er jo hvis man blir kvalm og må spise hele tiden osv. Sikkert mye man får aversjon mot osv. Ja, ja, vi får se, jeg skal ihvertfall gjøre mitt aller beste for å gå ned masse. Vi har slankekonkurranse på jobben, jeg og en annen kollega, pluss at en tredje også holder på. Det er litt sånn, "hvor mye trente du igår?" Jeg trente 1,5 timer og syklet før jobben idag".... he he, jenter... du vet hvordan det er ..... Enig med at du sikkert blir gravid med en gang hvis du bestemmer deg for å utsette, hva sier samboer til det da? Nå skal jeg gå og titte i en butikk, det er en jakken jeg har så sinnsykt lyst på, men gidder ikke kjøpe den før de setter ned prisen... er veldig dyr.... og jeg har shopping på hjernen og da er det ikke så mye på kontoen... krysser fingrene for at de setter den den på 90% eller noe sånt.,.... sikkert..... stoor klem til deg vennen, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7712439
Elise29 Skrevet 11. januar 2007 #89 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei igjen Nette Vi er jo like flinke vi nå da hvis begge har gått ned 2 kg på 5 dager I dag har jeg vært på kuren i 8 dager og vekten viste faktisk 3,2 kg mindre enn når jeg begynte!! Er så sinnsykt fornøyd. Kan jo ikke forvente at det fortsetter i dette tempoet videre, men det er nå en bra start! Mitt mål var 14 kg, men er fornøyd hvis jeg klarer 12 Da får jeg en BMI på 22 og det er perfekt for meg. Var det for noen år siden og likte kroppen min godt da. Det skulle nå ikke være nødvendig å slanke deg så mye at du blir undervektig vel??? Synes ikke det er fint med for tynne kropper jeg. Skal se sunn og normal ut etter min mening, men det er nå smak og behag Jeg vet hvem Jenny Jensen er ja. Leste at hun hadde sinnsykt mange prøverørsforsøk før hun lyktes. Ante ikke at hun bare gikk opp 2 kg. Vet du hvordan hun klarte det? Hun er jo ganske stor. Salg er gøy ja! Det eneste som er kjipt er å se ting man har kjøpt til full pris, men knapt fått brukt, bli satt ned til 50% etc. Det har skjedd mange ganger og er ganske surt...hehe. Jeg har bestemt meg for å ikke shoppe før jeg ser at dette går rette veien og jeg nærmer meg målet mitt ) Mye gøyere å shoppe når klærne sitter bedre på også Ja nå er det snart EL-tid for deg Det blir jo spennende... Får håpe det går bra denne gangen Samboer har ikke så mye han skulle sagt når det gjelder utsettingen av prøvingen, men tror det er greit for han. Han skjønner jo at jeg gjerne vil fortsette på kuren nå når jeg først har begynt. Du lurte litt på hva ketolyse-dietten går ut på, så jeg skal prøve å forklare enkelt: -Kosten skal bestå av for det meste fett og proteiner. -Du skal spise litt karbohydrater også, men det er viktig at disse i hovedsak kommer fra grønnsaker (salater) -Du må drikke mye vann. Helst 3 l eller mer hver dag. -Du kan ikke spise poteter, brød og ris. Frokosten min består gjerne av egg og bacon, eggerøre og laks, eller spesialbrød med graddost eller rekesalat. Lunsjen kan være noe av det samme som frokosten. Middagen er som regel kjøtt eller feit fisk med litt saus og MYE salat. Ca halve tallerkenen er salat. Jeg har ikke vært så veldig oppfinnsom når det gjelder middag enda, men det finnes mange gode oppskrifter og tips til hva man kan lage. Når du spiser mye fett i maten fører det til at du blir mindre sulten og du spiser mindre. Det viktigste med kuren er å få i seg nok fett iallefall. Det øker fettforbrenningen. Mye vann øker også fettforbrenningen. Her er linken til siden, så kan du lese mer: www.ketolyse.no Nå er det på tide å finne frokost. Begynner å bli sulten Ha en superfin dag så snakkes vi... Ble visst litt langt i dag...hehe. Stor klem PS! Hva går din diett ut på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7739794
Nette2 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #90 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei på deg vennen! Ketolyse høres morsomt ut, men også litt slitsomt å lage så mye varmmat? Det ligner veldig på Athkins eller hva? Jeg går ketose gjennom noe som heter Eurodiet. Det er poser som man blander med vann eller melk, veldig lettvindt, ikke mulig å ta feil liksom, i tillegg skal man ha grønnsaker til to måltider. Det er 4 faser, den fjerde er vanlig fedon kosthold, eller en litt streng variant av dette. Nå er jeg i fase to, gikk på fase en rett før jul, gikk så rett over til julemat og masse tvist som ikke er bra, blir jo karbosjokk for kroppen og da legger man fort på seg, som jeg gjorde. Nå begynner det å gå veien igjen, har holdt på i 10 dager og veier meg imorgen tidlig, det blir spennende. Prøver å veie meg kun en gang i uken, for da blir det ekstra mye pluss at jeg ikke blir stressa hvis det er liten/ingen endring. Tror også at min BMI blir ca 21-22 etter 15 kg, regnet litt feil her om dagen tror jeg. Snakket med en lege for etpar dager siden vedrørende det å være i ketose når jeg evt blir gravid, og hun mente at jeg kunne være i ketose nå til jeg evt fikk en positiv test og da gå ut av ketosen. Kult, så kan jeg gå ned OG bli gravid. Jeg har også hørt at man blir lettere gravid når man er i Ketose! Imorgen tidlig blir det altså både veiing og EL test. Tror nok ikke den er positiv allerede imorgen da jeg fortsatt blør litt idag, men det blir nok f.eks på søndag vil jeg tippe. Spennende, men det er vel mye som skal klaffe for at jeg blir gravid allerede denne måneden. Var på fotsone igår og hun trykket på eggstokk og eggleder punktene endel så det skal nok hjelpe:-) Hun Jenny Jensen er kursleder hos Libra så jeg gjetter at hun fulgte det opplegget nøye når hun var gravid. Hun var jo kursleder hos Grethe Roede før, men har byttet siden. Hun var jo svær før, men synes det ser ut som om hun er mye mindre etter at hun fikk baby. Sikkert mindre sene kvelder osv m "dænsebændet". Grusom musikk. Jeg var på et høyfjellshotell m jobben for noen år siden hvor hun og bandet spilte. Jeg ante ikke hvem de var, men var ganske frustrert over den dårlige musikken og gikk opp til dem og spurte om de ikke kunne spille noen annen musikk, de ble drit sure..... jeg ante jo ikke at de var et dænsebænd.... he he.. stor klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7744475
Elise29 Skrevet 12. januar 2007 #91 Del Skrevet 12. januar 2007 Hehe...morsomt med hun Jenny Jensen da. Skjønner kanskje at hun/de ble litt sur. Hehe.. Ikke akkurat min favorittmusikk heller Jeg må innrømme at jeg ikke husker helt hvordan hun ser ut, men trodde hun var ganske stor. Det var sikkert før i tiden det da... Har du vært på vekten nå? Fornøyd? Og EL-testet? Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å holde meg unna vekten, men nå skal jeg prøve å vente til mandag før jeg veier meg igjen. I dag var jeg det samme som i går. Har faktisk bare 10 kg igjen til målet mitt og det høres ikke så hakkende gale ut ;-) Hvordan smaker de pose-blandingene da? Jeg tror ikke det hadde vært noe for meg. Liker best å spise normal mat. Har ikke tenkt over at det blir mye varmmat, men de dagene jeg ikke spiser brød blir det jo kanskje det. I dag laget jeg meg egg og bacon. Lenge siden sist, men kan ikke ha det for ofte, da blir det litt kvalmende. I går spiste jeg kun omelett laget av 4 egg, picnic.skinke, fløte og vårløk. Delte den i to og spiste halvparten før jeg gikk på jobb og halvparten på jobb, med tomat til. Det var skikkelig godt. Var omtrent ikke sulten i går. Spiste litt valnøtter og mandler når jeg var ferdig på jobb. Jeg er forresten litt deppa i dag. Venninne nr. 2 ringte og fortalte meg at hun var gravid i går. Det kom egentlig litt som et sjokk, samtidig som jeg ventet på det. Vi har snakket om prøving mange ganger i det siste og det er ikke lenge siden sist jeg spurte om hun var gravid. Nå er hun 10 uker på vei, så da har hun egentlig løyet for meg når jeg har spurt tidligere.... Det er jo forsåvidt lov når det er graviditet det gjelder og pga usikkerheten til å begynne med, men likevel. Jeg tror nok ikke jeg hadde løyet hvis jeg hadde fått direkte spørsmål om det av venninnene mine. Det som er så surt er at begge de venninnene mine som er gravide nå sluttet på pillen ca 9 mnd og 1 år etter meg og begge ble gravide 3-4 mnd etter pillesluttt. Og her sitter jeg og får det ikke til.... Må innrømme at jeg skjemmes over meg selv som ikke helt klarer å glede meg på deres vegne. Må fordøye det litt tror jeg før jeg klarer det. Lå lenge våken i gårkveld og tenkte på hvor urettferdig livet kan være... Hun som fortalte meg at hun var gravid i går har i tillegg bare vært sammen med kjæresten i ca 9 mnd når hun ble gravid og han flyttet nettopp inn til henne. Nei nå må jeg prøve å tenke på noe annet...selv om det ikke er så lett. Vet ikke om jeg kan utsette prøvingen til april likvel nå. Det er vel egentlig bare å "kjøre på!"...hehe. Nei huff. Hadde nå bare mensen komt snart. Skulle vært her på tirsdag, men er ennå ikke komt. Tok en ny test i dag, så jeg er iallefall IKKE gravid...*snufs*. Nå skal jeg slutte med sytingen. Får rydde litt her og få tankene over på noe annet. Ha en kjempefin helg og lykke til med EL og prøving :-)) Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-7755532
Nette2 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #92 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei snuppa, En rask melding til deg, håper alt står bra til. Jeg har vært så treg og unnskyldningen min er at jeg har ikke vært på sidene på lang tid. Står på spranget fra jobb nå og må skrive mer en annen dag. Har EL nå så vi får se om det klaffer denne gangen, er du igang med å prøve igjen? Hvordan går det med slankingen? Jeg har gått ned 3,5 kg siden jul, ganske bra, men har gått ned mye mer i fett, og gått opp i muskelmasse. Jeg har trent 4-5 ganger i uken så det er bra! Kommer innom i løpet av de nærmeste dagene, gleder meg til å høre fra deg!" stor stor klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-8228068
Elise29 Skrevet 21. februar 2007 #93 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei på deg! Har startet en ny tråd jeg siden denne er blitt så lang Kalte den Nette2. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483863-utskrapning-idag-gikk-mye-bedre-enn-trodd-narkose-var-ikke-skummelt/page/4/#findComment-8325313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå