Gå til innhold

utskrapning idag, gikk mye bedre enn trodd!!!!! Narkose var ikke skummelt!

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei vennen, der var du tilbake ja :)

Det var jo godt at du slapp å operere da! Får vel bare fortsette å krysse fingrene for at det vil ordne seg selv...

Sitter og ser på programmet om healeren jeg også. Ganske imponerende at noen kan ha sånne evner. FIkk nesten lyst å oppsøke han selv :) Kanskje han kunne ha hjulpet oss med å få et problemfritt svangerskap :)

Hehe, så du har hatt grandis i dag også ja? ;) Det må jo være lov når du ikke er frisk. Jeg spiser det utrolig sjelden jeg også. Det er mest samboeren min som spiser det når jeg ikke er hjemme.

Nå har jeg faktisk vært på Ikea en tur. Bor bare et par minutter ifra, så det er fort gjort. Lenge siden vi har vært der nå, så vi tok bare en runde og kikket litt. Kjøpte ingenting.

Det er forresten vaniljekrem i hornene. Samboeren min var veeeldig fornøyd når han kom hjem i dag :)) Har allerede skrytt til flere kompiser hvor god hornene var :)

Det var en vanvittig pris på leiligheten da!! 4,5 mill?? Tror vi har beregnet at huset vårt kommer til å koste rundt 3 mill, med skyting og alt. Men vanskelig å si. Hvor stor er leiligheten da? Hørtes jo ut som en fantastisk beliggenhet det også. Og det er jo veldig fint i Bærum (det jeg har sett, men mange år siden jeg har vært der nå).

Vi aner ikke når vi kan begynne på huset. Først må vi sende ut nabovarsel og det kommer vel litt an på hvor raskt naboene godkjenner (eller ikke godkjenner), men håper på å begynne inn januar kanskje :)

Innflytting er vel enda vanskeligere å si, men jeg har sagt at jeg håper at vi er flyttet om ca 1,5 år, men selvfølgelig helst før *ss*

Nå er det "Savnet" på tv. Må se litt på det..

Anna Phil har jeg ikke sett faktisk. Har jeg gått glipp av noe??

Har egentlig altfor mye jeg følge med på for tiden av tv-programmer. Favorittene er Prison Break, Invasion, top Model, og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Litt pinlig å si det høyt, men ser faktisk på Home & away også og har gjort det siden den begynte å gå for sikkert 10 år siden...hihi. Sikkert ikke så mange på min alder som ser på den *ss*

Ha en fin og avslappende kveld så "snakkes" vi senere eller i morgen :)

Klems

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vi flytter også om ca 1,5 år:-) Leiligheten vi har kjøpt er på 98 m2, så den er ikke så stor, men bra planløsning, 2 bad, mye uteplass etc. Det er jo beliggenheten som er den mest fantastiske, den har faktisk steget ca en halv mill i verdi allerede siden vi kjøpte den i april..

Hornene høres jo helt fantastiske ut, må lære meg å bake så jeg kan glede den stakkars overarbeidede samboeren min, han eter ihvertfall enormt med boller når vi er hos den bollebakende stemoren min eller andre.

Anna Pihl er råbra!!!! Der har du gått glipp av noe!!! De er jo vanskelig med mandager, det er jo trippelbooking på tv, etterlyst, Anna Pihl og Nynne... mamma tar opp alle Nynnene til meg, har bestemt meg for at jeg skal se alle på en dag en kald vinterdag, forhåpentligvis litt kvalm pga høy HCG:-))) drømme, drømme.....

Da jeg studerte i England så jeg Home and away og neighbours hver dag... har liksom kommet litt ut av det nå som det går på dagtid, men hadde gjerne tatt opp tråden om jeg hadde hatt sjansen;-) vi har ganske lik tv-smak, hi hi. Jeg ELSKER å se på tv:-l hysj hysj....

stoooor klem

Hei igjen! Er det så lenge til dere flytter også?? Var ikke leiligheten ferdig om et halvt år sa du? Eller var det kanskje jeg som leste feil..?

Bra stor leilighet når den er 98 m2. Planløsningen har jo også utrolig mye å si :) Blir vel sikkert helt konge det!

Boller er ikke vanskelig å lage. Det er bare å blande det tørre og det våte hver for seg og så blande alt sammen :) Du hadde nok HELT sikkert fått det til. Jeg er absolutt ingen verdensmester, så hvis jeg klarer det, så klarer nok hvem som helst det *ss*

Hornene er snart borte vekk nå, men bollene har vi ikke rørt enda...

Hmm...vet ikke hvorfor jeg aldri har sett Anna Phil egentlig. Enkelte ganger når det begynner nye serier tenker jeg at jeg ikke må begynne å se, siden jeg ikke har tid til å følge med på 10 serier...hihi

Får håpe de sender den i reprise en gang :)

Faktisk liker jeg litt den "Ghost whisperer" også som går om onsdagene før Invasion. Liker litt overnaturlige ting, slik som Åndenes makt f.eks., Så lenge det ikke blir for dumt da ;)

Nei, det er vel på tide å komme seg i seng snart. Tror jeg må gi fra meg pcen igjen til en som vil "knotte" :)

Sov søtt, så får vi meldes mer i morgen...

Nattaklem

Hei snuppa,

Dette vil du ikke tro, men jeg har jobbet i 11 timer, fra 0900-1900...... orket ikke å lage mat så jeg plukket opp noe indisk (nam nam) på vei hjem og var ikke hjemme før ca 2030... er det mulig... så vanvittig mye å gjøre på jobben når man skal jobbe halv dag i noen dager pga dårlig form,....legen spurte igår og jeg ville ha sykemelding, men det er jo ikke noe poeng, må jobbe uansett. MEN det fantastiske er at formen er MYE bedre, har ikke hatt vondt i hele dag! Og jeg som holdt på å bli operert igår og var så dårlig!!! Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg hadde tre dagers smerteh.... og at det er fordi det funket og nå er jeg bedre, kryss, kryss....

Det er 1,5 år til vi flytter, tar lang tid å bygge de husene... vi flyttet hit vi bor nå 1. desember ifjor og pusset opp fra grunnen, fortsatt ikke helt i mål med å henge opp lamper, men det kommer en elektriker om en uker eller to og skal gjøre det. Vi trives kjempegodt så det gjør ikke noe at det er lenge til.

Noen flere boller igjen??? I dag har jeg vært flink, bare spist sunne ting. Er som regel opptatt av sunn mat, men når jeg har vært dårlig har jeg bare spist tull og tøys og sjokolade... det eneste jeg har villet ha.... nå skal jeg slanke meg!! Alle på jobben gjøre det, så jeg må bare henge meg på!!! Gleder meg sånn til å være i form til å trene igjen, savner sånt når man ikke kan....

Ha ha, jeg liker også Åndenes makt!! Så du på på søndag? Det rotete huset var mer skremmende enn spøkelsene, helt utrolig, de hadde sikkert ryddet også siden tv var der! Likte du cold case når det gikk? Jeg elsket cold case! Håper det kommer tilbake, jeg ser også ghost whisperer:-) Akkurat nå ser jeg på greys anatomy....

Skal du på jobb igjen imorgen kveld?

Hva betyr å knotte?

stor nattakos:-)

Hei på deg!

Da var jeg her igjen :)

Så bra at du ikke har vondt mer!! Det er jo kjempepositivt :)

Håper det fortsetter slik da.

Du er nå litt sprø som jobber så mye når du egentlig er "syk", men hvis du føler deg så fin som det høres ut som, så går det vel gjerne bra *ss*

Jeg så Åndenes makt på søndag ja. Samboeren min var helt sjokket over hvordan det så ut i det huset, men jeg er egentlig vant til litt av hvert fra jobben ;) Har sett verre, men hadde aldri orket å bodd en sånn plass selv..Huff.

Tror forresten jeg er den eneste i verden som ikke ser på Grace anatomy ;) Cold case så jeg nesten aldri, men likte CSI (litt lei av det nå).

Det er så gøy å pusse opp!!! Vi pusset også opp huset vi bor i nå før vi flyttet inn. Det var stress, men gøy å få det slik vi ville ha det :) Har bodd her i snart 2 år nå. Er spent på om vi får hustegningene igjen i dag. Tror det er tredje gangen vi har de inne til endring. Kommer stadig på noe nytt, men det er jo best at vi får det akkurat slik som vi vil ha det, så vi slipper å angre på ting etterpå.

Huff, nå er det bare EN bolle igjen. Begynner å føle meg som en bolle selv ;) Har heldigvis ikke spist alle selv...hihi. Tror det blir en stund til neste gang jeg baker!

Nå skal jeg ha meg en økt på tredemøllen tenkte jeg, før den støver ned. Har ikke brukt den siden før sommeren. Har vært så fint at vi har gått mye tur istedenfor. Er forresten nydelig vær nå også, men tror jeg skal teste møllen igjen likvel :))

Seinere skal jeg med den ene katten vår til dyrelegen. Han har betennelse på en pote stakkar. Har dere dyr? Jeg elsker katter :))

Har fri igjen i dag og det er digg. Skulle egentlig vært på jobb, men de ringte og spurte om jeg kunne jobbe i går istedenfor, så da fikk jeg fri i dag. Heeerlig!!

Nå må du ikke slite deg helt ut på jobb i dag! Håper det fremdeles går fint med deg :)

See you later! *ss*

Ciao bella!

Stor klem fra meg

PS! Sier "knotte" om å sitte på pcen og taste...Tror egentlig det bare er noe jeg og samboeren min kaller det ;))

Knott, knott, hei på deg:-)

Deilig å sette seg ned litt, de andre dagene har jeg ligget i sengen og skrevet, men nå er jeg oppgående og sitter i stuen! Har jobbet idag og, men ikke like lenge som igår. Har mye å gjøre om dagen og en stund fremover..... rotterace frem mot jul nå.... formen er fortsatt bra, litt trettere idag kanskje, men omtrent ikke vondt, puh, blør litt, men det må jeg vel regne med en stund fremover. Fredag som kommer er det 4 uker siden jeg begynte.... husker nesten ikke hvordan det var ikke å blø.....

Er du hjemme hos mennesker i jobben din siden du har sett så mye rart? Det huset var ganske sjokkerende ja... he he....der tror jeg det vanket boller daglig for å si det sånn, og vanijehorn.... tipper den siste bollen er borte nå... nam nam, men nå har sukkersuget mitt gitt seg litt, rart at det går så fort over bare man føler seg litt bedre. Det ligger sikkert et element av stakkars meg, nå har jeg så vondt at da "fortjener" jeg godteri....

Har dere fått tegningene idag? Når du sier at det er du som har tegnet det er det sånn at du tegner et utkast så tegner arkitekten det i målestokk?

Stakkars lille pus!!!!!!!!! Hvordan gikk det? Vi har ikke dyr nå, men jeg er vokst opp med katt!! Veldig glad i katter jeg også:-)

Bor dere i nå i nærheten av der dere skal bygge?

Jeg skal ta blodprøve imorgen, håper virkelig hcg har sunket, krysser virkelig fingrene for det nå som jeg er i bedre form og alt:-) Idag er det forresten tvNorge sin dag:-) hi hi, tipper du er enig...;-)

Når skal du jobbe igjen neste gang?

Stooor klem:-)

Annonse

Hei igjen vennen :)

Nå har jeg faktisk vært ute på en times rask tur. Det var herlig! Vært flink i dag føler jeg, men trenger det absolutt etter alle bollene (og hjemmelaget pizza i dag...hihi).

Huff, er så matlei for tiden og ingen av oss vet hva vi har lyst på. Eller problemet er vel at vi ikke har lyst på noenting egentlig...

Var en tur i Tyrkia i mai og da var vi også utrolig matlei før vi reiste. Var helt himmels å komme ned dit og spise all mulig deilig mat uten å måtte lage det selv :)

Har du vært i Tyrkia?? Liker du å reise?

4 uker er lenge å blø...huff. Blir vel ikke så mye kos nå for tiden da? ;) Eller det kommer vel litt an på hvor mye det er også...

Jeg blør faktisk ganske mye nå og det er sjelden jeg gjør. Håper det avtar litt snart.

Det gikk ikke så veldig bra hos veterinæren i dag med lillepus. Det var veldig betent (mye mer enn jeg hadde sett), så han måtte fjerne den ene kloen. Ble dopet ned og gikk rundt her og sjanglet stakkar når han våknet igjen. Nå er han litt misfornøyd fordi han ikke får gå ut....stakar. Men han får aldri lov å gå ut så sent uansett, så det er han forsåvidt vant til. Men han liker det ikke....hehe. Kommer til å bli et problem å få i han antibiotika-tabletter 2 ganger om dagen i en uke + vaske foten hans og smøre den 2 x om dagen. Gleder meg allerede ;))

Jeg jobber forresten i hjemmesykepleien. Er sykepleier (selv om det kanskje ikke virker sånn). Har veeeldig liten greie på gravdiditet og slikt, annet enn det jeg har erfart selv da og hørt ifra andre ;)

Hva jobber du med da?

Jeg skal på kveldsvakt i morgen og etter det har fri frem til søndag kveld, da skal jeg jobbe 3 netter igjen.

Vi bor ca 25-30 min fra der hvor vi skal bygge, så det er forholdsvis kort vei. Bor dere i nærheten av der hvor dere har kjøpt leilighet??

Sist vi flyttet bodde vi bare 5 minutter fra, så da var det veldig greit. Kjørte mye frem og tilbake med småting før vi tok møblene på stor bil. Neste gang har vi bestemt oss for å leie flyttebyrå til å bære inn og ut og transportere. Det er verdt pengene :)

Vi har tatt utganspunkt i et hus som byggfirmaet hadde, men gjort en del forandringer. Blant annet har vi gjort det nesten dobbelt så stort og tegnet helt ny planløsning. Jeg tegnet en skisse slik som vi ville ha det og så fintegnet ariktekten det ja, slik som du sa ;))

Fikk dessverre ingen tegninger i posten i dag heller.....grrrr.. er utålmodig. Akkurat som jeg er med å bli gravid...hihi.

Jeg fikk ikke sett Ghost Whisperer i dag, siden vi gikk tur, men tenkte jeg skulle se den på fredag når den kommer i reprise :)

Skal iallefall se Invasion og kanskje Den tredje vakten (på nrk), hvis ikke jeg tar den opp. Begynner ikke før 23.50, så det blir kanskje litt sent...

Puhh! Dette ble langt... Jeg får skrive mer i morgen heller. Er vel lenket til tv'en resten av kvelden ;)

Bra det ikke bare er jeg som er tv-slave *ss*

Kos deg i kveld da! (det som er igjen av den).

STOR klem

Hei på deg vennen,

Har sittet og jobbet til nå:-l, dro hjem fra jobbet til vanlig tid, men har sittet og jobbet til nå....arg... men sånn er det noen ganger. Jeg jobber som salgssjef i et stort selskap og i perioder er det mye å gjøre... særlig nå på slutten av året når vi må sikre at årsbudsjettene kommer i havn. Det er store bonussummer å hente hvis man når budsjettene eller helst komme over, det er nok mye (alt) av grunnen til at jeg har jobbet så mye selvom jeg ikke har følt meg helt pigg.....Jeg har (hadde) rett og slett en plan med de pengene. Jeg har tenkt som så at hvis jeg skulle få barn er sjansen stor for at man ikke får barnehageplass etter et år, da må man jo være lenger hjemme og da hadde jo det kommet godt med, kanskje man til og med kan unne seg litt ekstra fri!!!! Derfor er det veldig viktig å stå på som bare det for å komme i havn.....

Mormor har hjemmehjelp hos seg to ganger om dagen etter at hun hadde et fall og brakk låret, men er du ute hos folk midt på natten?Du jobber jo mye nattevakter????

Uff, jeg kjenne godt følelsen av å være matlei, utrolig irriterende.... På søndag hadde jeg tatt frem kyllingkjøttdeig og skulle lage bolognaise saus, i og med at jeg ble så akutt dårlig utover så ble det jo gradis som du vet både mandag og tirdag, onsdag ble det jo thai. Laget bolognaisen igår og spiste det igår og idag. Tror kanskje den var litt på kanten, fikk hvertfall ganske vondt i magen.....:-l

Har forresten tatt blodprøve idag!!! Og hipp hurra, endelig går det min vei, hcg er nede i 40!!!! (var på 137 på mandag!!!!)!!!!!!!!!!!

Bare vent til du ser ghost whisperer..... du må skrive til meg med en gang du har sett det.... ganske skremmende.............hjælp......

Stakkars lille pus........:-l stor kos til lille pus, mjau, mjau....

Nå må jeg legge meg, vi skrives MASSE i helgen da, da orker jeg mer!!!!!!

Ha en super nattevakt idag, STOR STOR klem!!!

Hallai schnuppa ;)

Så fantastisk at hcg var gått ned da!! 40 høres jo utrolig lavt ut, så det bra :) Du må ha blitt godt vant til å ta blodprøver nå etterhvert ;)

Vi får satse på at det ordner seg for deg nå og kanskje vi begynner omtrent på likt?? ;)

Vet ikke helt hva jeg skal regne som dag 1 denne gangen, for mensen har vært litt merkelig. Var bare litt hver dag mellom fredag-mandag. Tirsdag var det mye. Lite ons + tors og nå trodde jeg at jeg var ferdig, men NEIDA. I dag var det litt mer igjen....huff. Pleier nå aldri å vare så lenge heller... Har også funnet ut at hvis jeg har el rundt dag 14 (noe jeg ikke vet), så er iallefall samboeren min borte akkurat i feil tid, så da går det vel ikke denne gangen heller. Begynner å bli fryyyktelig utålmodig ;)

Vet du hva?? Sjekket programmet i dag for å se når Ghost whisperer kommer i reprise, men jeg tok feil!! Det er Invasion som sendes i reprise og ikke Ghost W :( Men siden du syntes den var så skummel, så er det kanskje like greit at jeg ikke ser den....hihi. Er litt lettskremt når det gjelder spøkelse og slikt ;)

Så du er salgsjef ja. Det hørtes jo utrolig flott ut! Da kan jeg forstå at det ikke er bare bare å ta seg "fri".

Jeg planlegger også litt slik som deg. Prøver å jobbe mest mulig for å kunne få bra med lønn under permisjonen (hvis vi noen gang kommer til å få det til), og etter det første året tenkte jeg kanskje å jobbe 50% et år og ha barnhageplass 2-3 dager i uken, men vi får nå se når (hvis) den tid kommer. Synes ihvertfall at det hadde vært ideelt når jeg tenker på det nå :)

Jeg jobber forresten 50% på natt nå + at jeg jobber en del utenom på dag/kveld også, tilsammen ca 100%. Vi har faktisk en god del å gjøre om natten også. Vi har faste runder om kvelden, midt på natten og om morgenen. Folk skal ha hjelp til legging, måle blodsukker og sette insulin + mye annet. I tillegg oppstår det ofte akutte situasjoner hvor folk blir dårlige eller faller. Har vært med på alt ifra å redde folk ut fra brennende hus til plutselig dødsfall. Ganske variert kan du si ;) Synes som oftest at det er en kjekk og spennende jobb, men er litt lei også innimellom og har nedtelling hver mnd til når jeg kan gå ut i permisjon dersom jeg blir gravid akkurat DEN mnd....hehe. Har innsett at det kan bli en stund til ;))

Jeg har ryddedilla i dag, så nå må jeg fortsette før det går over igjen!

Faktisk kjekt å rydde når man har fått "ånden" over seg...hihi.

Og i dag var det for en gang skyld lett å finne på middag! REKER!!

Nam nam. Kjøpte noen som var så gode forige uke, så jeg skal dit og kjøpe mer i dag :)

Ha en strålende kveld, så snakkes vi igjen snart :)))

Stooor klem :)

Hei snuppe-lupp!!!

Sovnet kl 20 og våknet igjen kl 22.....sånn er det å bli gammel, he he....

Når det gjelder å prøve igjen så må jeg vente ca 3 mnd:-(, noe med cellegiften i kroppen, jeg satser på å prøve i romjulen, hvis du ikke får prøvd denne pp, så begynner jeg vel ca en måned etter deg. Skal bli spennende å se hvordan det går med begge to! Vi får det nok til tilslutt!!!

Ghost whisperer... "spøkelset var en jente som døde fordi hun var gravid i eggelederen..... må si jeg satt med vid åpne øyne der ja....

Spennende å høre om jobben din da, det virker jo helt rått at du har reddet folk fra brennende hus, hvordan gikk det for seg? Og plutselige dødsfall, shit.....

Samboeren min er ute idag. Han studerte i utlandet og noen amerikanere som studerte der er på rundreise i Europa, og nå i Norge. De spiste middag sammen hos noen felles venner igår, og har vært ute og spist idag og er nå på byen. Det er rart, men jeg føler meg i fin form psykisk, men når han spurte om jeg ville være med både igår og idag merker jeg at det ikke er så veldig fristende å prate "piss" i en sånn setting med folk jeg ikke kjenner, spesielt ikke amerikanere som er så overfladiske... akkurat som om jeg ikke har overskudd til å snakke tull med fremmede mennesker.... har du det litt sånn, eller har du vært eksponert for en slik situasjon?

Reker høres jo kjempegodt ut, kjøper du dem ferske, og spiser du dem som man spiser dem om sommeren med brød og majones og sånn?

Idag ble det take away fra den thai restauranten igjen, tror jeg har fått dilla på den.... nam nam....

Hvordan går det med pus, må han ha en sokk eller bandasje på labben?

Håper du har en fin kveld vennen så snakkes vi imorgen:-)

stoooor klem

Hei og hopp!!

Jeg kom faktisk på det etter jeg hadde lagt meg i går, at du må vente 3 mnd før du kan prøve igjen. Det er jo kjipt, men bedre å vente enn å risikere at barnet ikke er friskt pga cellegiften...

Vi bare kjører på som normalt denne mnd og så får vi se om vi treffer el eller ikke. Håper inderlig at vi gjør det, men ikke lett å si. Orker ikke tempe og el-teste hele tiden. Det er bare stress :(

Jeg kjenner meg GODT igjen når det gjelder å snakke med fremmede mennesker. Kan være ganske slitsomt til tider å prate bare for å prate liksom. Skjønner godt at du ikke gidder det ;)

Jeg er alene hjemme fra i dag til i morgen. Samboeren min er nettopp reist til Oslo med jobben.

Jeg skal bare være hjemme og slappe av tenkte jeg :)

Jeg kjøpte forsne reker og legger de utover på avispapir så de tiner. Synes faktisk de er like gode som ferske, men det kommer veldig an på hvor du kjøper de og hvor store de er. De jeg kjøpte var veeeldig store og gode og kostet faktisk 129,- pr kg. Ikke akkurat billig for å være frossen-reker, men det var verdt det :))

Spiser de med brød og majones ja. Nam nam.

Thai er forresten også skikkelig yammi, men lenge siden jeg har spist det nå...

Jo den brannen ja, eller en av de, der var det en mann vi bare tilfeldigvis skulle innom til akkurat den kvelden. Da vi kom bort til huset syntes jeg det luktet brent og vi så at vinduene var svarte av sot på innsiden. Når vi låste oss inn var det fullt av røyk i huset, men vi så ingen flammer. Jeg ringte 113, mens kollegaen min begynte å lete etter mannen som bodde der. Fant han oppe på soverommet og fikk han ut. Det ble bare mer og mer røyk, så vi klarte ikke å være der inne særlig lenge. Da brannvesenet kom, viste det seg at det brant i bjelkelaget (gammelt trehus), mellom kjelleren og 1. etg. De sa at huset kunne vært overtent iløpet av minutter dersom de ikke hadde komt, så det var jo utrolig flaks at vi skulle innom til han den kvelden... Det var ganske uvirkelig egentlig.

En annen gang brant det inne på sykehjemmet hvor vi har base når vi ikke er ute, men det var på en annen avdeling. Vi var akkurat kommet inn da skjønte at det hadde vært brann på et rom. Heldigvis er det veldig nytt og vært rom er en branncelle, slik at det ikke skal kunne spre seg. Personen som bodde på rommet hvor det brant var veldig brannskadet og manglet hud på store deler av kroppen. Så helt forferdelig ut stakkar. Hun døde noen timer senere.

Så det kan være litt action, men så gale er det heldigvis sjelden.

Nå skal jeg ut og handle litt. Skal i bursdagsselskap i morgen og har sagt at jeg kan ta med vaniljehorn, så da må jeg bake litt igjen :)

Ha en kjempefin dag! Godt å høre at du føler deg bedre :)

Skriver sikkert mer i kveld, da kommer jeg vel til å kjede meg litt....

Mange klemmer fra meg

Hei igjen.

Ville bare si at jeg var inne på nrk web-tv og så programmet "Koht i familien" fra 9 okt. Har du sett det? De snakket om det på et annet forum her inne for noen dager siden. De følger iallefall en jente som skal føde og er med på fødselen også. Det var bare helt utrolig!! Tårene bare silte :) Selv om det så vondt ut, så gleder jeg meg faktisk veldig til det blir min tur en gang. Håper bare at det skjer... *sss*

Huff, synd at det tar så lang tid å bli gravid, og så skal man være gravid i 9 mnd før man endelig får nurket ut. Gleder meg til å være gravid også, men aller mest til å få babyen ut :))

Du må se den fødselen når du har sjans, hvis ikke du allerede har sett den da :)

Klem fra meg igjen.

Hei på deg snuppa!

Nå tror du vel at jeg har sluttet å skrive, men det har jeg absolutt ikke. Har vært super stress; fredag var samboer på byen og lørdag var han litt fyllesyk, vi lå i sengen nesten hele dagen, jeg var sympatifyllesyk og vi har tv på soverommet. På lørdag ettermiddag logget jeg meg på for å jobbe og lap-topen var ødelagt!!! Den var 2 uker gammel!!!! Måtte dra tidlig søndag morgen og finne en reserve bærbar, jobbet så hele dagen til ett på natten.... slitsomt. Mandag var jeg på kurs til ca kl 21, kom hjem og gikk rett i sengen, idag har jeg også vært på kurs fra 0830, men sto opp tidlig for å lage frokost til samboer fordi han har bursdag!!! Vi dro rett fra jobb for å kjøpe bursdagsgave, så hjem og nå er vi akkurat ferdig med å spise!!!

Ville sende deg en melding sånn at du ikke skulle tro at jeg hadde glemt deg, har ikke det!!!:-)

Må gå og pleie bursdagsbarnet litt, men skriver mer imorgen!!

Stor klem, håper alt er bra med deg:-)

Klem klem klem

Annonse

Heey!! Der var du jo ;)

Jeg har sett etter deg ja, men har nesten ikke vært her inne selv de siste dagene. Kun for å se om du hadde vært her egentlig...

Jeg er nettopp ferdig med 3 nattevakter + at jeg har vært ganske opptatt utenom jobb + soving.

Nå er jeg litt deppa for samboer er reist til Oslo igjen og skal være borte helt til lørdag. Er så kjedelig når han ikke er hjemme :(

Har nå ikke tenkt å sitte inne å deppe frem til det, men gleder meg VELDIG til lørdag :)) I tillegg så har jeg kanskje EL til helgen, så da har vi en "jobb" å gjøre....hihi. Håper iallefall at den ikke kommer før skjema denne gangen, slik at vi går glipp av den. Det hadde vært surt!

Så snill du er med bursdagsbarnet ditt da :))

Hva kjøpte du til han??

Jeg sliter forferdelig med å finne ting å kjøpe til min samboer. Han har egentlig ALT og kommer aldri på noe han ønsker seg. Nå er det jo snart jul igjen også, så da dukker det velkjente problemet opp igjen...huff...hihi.

Tidligere har jeg egentlig kjøpt alt fra klær, til videokamera og sydentur, men begynner å gå litt tom for ideer nå.

Det er DIGG å ligge å bare kose seg i sengen en hel dag da!! Det har jeg ikke gjort på veeeeldig lenge, men så har ikke vi tv på soverommet heller. Kanskje vi skulle hatt det ;)

Er det ikke slitsomt å jobbe så mye som du gjør?? Jeg tror jeg hadde vært helt utkjørt! Men så er jeg jo ikke akkurat arbeidsnarkoman heller ;)

Det høres nå ut som det går fint med deg da? Har du vært inne på flere kontroller siden sist? Er du ferdig å blø?

Nå må jeg rydde litt her tror jeg. Det trengs når det ikke er blitt gjort en dritt siden før helgen ;))

Ha det bra så lenge!! Snakkes snart!

STOR klem

Hei snuppe -lure!

Endelig er det helg!!! Selvom jeg må jobbe i helgen da..... det tar helt av!!! Det går jo greit å jobbe så mye i perioder, men hadde det vært sånn hele tiden hadde det jo ikke gått da.... Vi har masse å gjøre og det går i ett. Har gått rett fra jobb og i seng flere dager samt at de to dagene jeg ikke jobbet så lenge har det vært burdagsfeiring.... Glad for å sitte godt plassert i sofaen nå ja....

Til samboeren min kjøpte jeg etpar sko og en elektrisk tannbørste.... høres ganske kjipt ut, men han ønsket seg den tannbørsten og skoene var veldig kule...... enig i at det er vanskelig å kjøpe presang.....

Har du fri i helgen? Det virket sånn utifra det du skrev, håper EL slår til da, tar du tester eller teller du?

Har du noen andre planer i helgen? Jeg skal møte en venninne imorgen. Vi har planer om å gå lang tur f.eks, men det er spådd endel regn så vi får se. Jeg har lyst til å begynne å trene igjen, og har tenkt til å gjøre dette i helgen, men må gå litt forsiktig frem og prøve å lytte til kroppen......er keen på å komme igang!!!!

Var og tok blodprøve igår og hipp hurra, endelig er hcg ute av kroppen. Jeg har store planer om å prøve igjen i julen, håper virkelig at syklusen min er igang igjen skikkelig til det.

Stakkars deg som er alene idag, snufs, hva jobber samboeren din med siden han reiser hit hele tiden?

Skriv snart da, og sorry at jeg har vært så treig, skal skjerpe meg, veldig koselig å komme inn her og se at du har lagt igjen melding:-)

stoooooor klem

Hei og hopp!!

Nå er det endelig helg ja. Jippi!! :))

Jeg var på kveldsvakt i går, så jeg var ikke hjemme før i 23-tiden, men nå har jeg fri til mandag. Herlig.

Det er jo kjempebra at hcg er ute av kroppen nå. Da er vel alt ute da??

Det er så herlig å gå lang tur! Jeg skal trene i dag og rydde litt før samboeren min kommer hjem i ettermiddag. Gleder meg veeeeldig :))

Egentlig er jeg invitert i bursdagsfest i kveld, men har ikke sett samboeren min siste uken omtrent, så jeg vil heller være hjemme og kose meg med han. Det blir sikkert nye sjanser for å feste igjen ganske snart...

Samboeren min jobber forresten i telecom-bransjen, så denne gangen har han vært på Autofil-messen i Oslo noen dager.

Jeg har forhåpentligvis EL i disse dager, men jeg aner ikke når. Jeg teller dager, men denne gangen vet jeg ikke helt når jeg skal regne ifra. Enten fra jeg begynte å spotte (eller hva jeg skal kalle det), eller fra jeg begynte å blø skikkelig. Tok en el-test i går, men det funket ikke skikkelig tror jeg. Kontrollstreken ble så svak og den pleier å bli ganske sterk vanligvis. Blir ikke helt klok på det, så det er vel bare å "kjøre på" noen dager nå :-))

Ha en kjempefin dag og kos deg på tur (hvis det blir).

STOR klem

Hei på deg!

Det har vært en super helg, gikk tur igår og idag, ca en mil hver tur. Super digg, er skikkelig trett nå, men sånn deilig trett som man blir etter trening. Trente du igår?

Tenker det var digg å få hjem samboeren. Vi hadde sex for første gang siden alt tullet igår. Jeg har jo blødd hele tiden, nå er det bare noen svake, svake rester igjen. Jeg går på fotsone for å få skikk på syklusen igjen. Håper den snart kommer i gjenge for jeg vil gjerne prøve igjen ved juletider.

Har du fått EL? krysser fingrene og satser på at det klaffer:-)

Drakk vin igår for første gang siden alt dette, drakk bare to glass, men det var veldig godt, skal på fest på lørdag og da skal jeg kanskje bevilge meg litt mer.... he he.....

Jeg må jo benytte sjansen i disse månedene frem mot jul.... droppet du bursdagen igår?

Nå må jeg jobbe litt igjen:-( snakkes snart da snuppa:-))

stoooor klem

Hei hei!

Skal si du går lange turer da!!! Så herlig!

Jeg har også vært på tur i dag, men vet ikke hvor lang. Vi gikk i en time. I går var jeg på tredemøllen i 45 min + tok sit-ups, så nå begynner jeg å komme i siget igjen :)

Jeg vet faktisk ikke noe mer om EL. Har ikke tatt el-test siden i forgårs eller noe sånt. Tror vi bare skal ha sex jevnt og trutt fremover, så får vi se om det klaffer. I går hadde vi oss faktisk 2 ganger. Gjensynsglede får man vel si....hehe :))

Jeg gikk ikke i bursdagen i går. Hun skal snart ha innflyttingsfest også, så det er ikke lenge til neste sjanse for å feste litt :))

Nå er det øyeblikk fotballkamp på tv. Brann-Rosenborg. Det blir nervepirrende. Vet nesten ikke om jeg tør å se på. Samboeren min er på stadion på kampen med en kompis, så jeg må se det alene også....huff. Får "knotte" litt samtidig tenker jeg :)

Vet ikke om jeg har fortalt at jeg har PCOS??

Iallefall leste jeg på forsiden på barnimagen om et prosjekt de skal gjennomfør på gravide med pcos. Jeg sendte en mail og spurte om jeg fikk være med dersom jeg ble gravid igjen og det fikk jeg :))

Skal bare gi de beskjed med en gang jeg blir gravid. Da får jeg kjempe tett oppfølging med UL, blodprøver etc og alt er gratis.

Håper jeg blir gravid snart så jeg ikke går glipp av "plassen" min.

Ha en fin kveld da og ikke slit deg helt ut :))

Klems

Hei på deg snuppa!

Synd med kampen igår da, samboeren min så også på den, han heiet på Brann faktisk, men så ikke ut til at det hjalp så mye....

Hva er PCOS? Veldig bra ta du får så tett oppfølging!!!!!

Sikkert smart ikke å ta EL test hele tiden da, folk fikk jo barn før det fantes mener jeg....

Idag har jeg vært på trening for første gang siden jeg begynte å spotte. Var litt nervøs for om egglederen ville si ifra( den har gjort det noen ganger når jeg har overanstreng meg) men det gikk super bra. Gikk først på en aerobic time så på kinesis. Gleder meg allerede til neste gang. Skal prøve å være ute så mye som mulig i helgene og på Elixia på hverdagene. Imorgen må jeg jobbe lenge så blir det ikke noe, men kanskje onsdag?

Jeg håper det klaffer for deg nå da, med så mye sex er jo sjansen stor;-) Vi har akkurat begynt igjen nå for noen dager siden, må jo være litt forsiktige vi da siden jeg ikke skal bli gravid før ca jul....

Har du bakt noen horn idet siste da? ;-) nå har jeg bestemt meg for ikke å spise sukker før julaften... må virkelig klare det. Har gått greit siden lørdag når jeg begynte.

På lørdag er vi bedt på fest til en venn av samboer. Det er nesten sånn at jeg gleder meg til å drikke.... har ikke drukket eller vært festsosial må maaaaaange uker..... drakk to glass vin på lørdag, men det tok jo liksom ikke helt av da da.....

stoooor klem

Hei og hopp!

Så flink du er å trene da!!! Og ikke spise godteri :)

Jeg var veldig flink å ikke spise snop tidligere, men nå har det sklidd helt ut. Skal prøve igjen fra mandag av, så skal jeg virkelig gå inn for det. I tillegg skal jeg prøve å trene iallefall 4 ganger i uken. Har vært på tredemøllen i dag også, men i går gjorde jeg ingenting...

Pcos er forresten forkortelse for polycystisk ovariesyndrom. Det innebærer mange ting, men iallefall så har jeg sjelden og uregelmessig mens og cyster på eggstokkene...kjipt. Men det går altså an å bli gravid likevel. Det kan bare ta lenger tid og så er det større fare for spontanabort, som altså jeg fikk erfare :(

Men jeg har ikke tenkt å gi opp så fort!

I og med at jeg har så uregelmessige sykluser, så orker jeg ikke el-teste hele tiden, men tar noen stikkprøver innemellom... Har enda ikke fått noe utslag på de, men i går begynte jeg faktisk å blø igjen. Det er nesten litt brunlig på fargen. Skjønner ingenting lengre. Får vel iallefall ikke El sånn som jeg holder på :((

Kanskje jeg blir gravid i julen jeg også....?? Men håper jo på at det skjer så fort som mulig selvfølgelig :)

Nå skal vi til svigerforeldrene mine en tur, så jeg må løpe.

Kos deg i kveld :)

STOR klem fra meg

Hei på deg snuppa!

Treige meg, jeg har jobbet og jobbet til sent hver dag, fredag var jeg ute med noen fra jobbet, lørdag var jeg først i 60 årsdag så på en fest....

I tillegg har UPC som nå har skiftet navn til Get vært nede fra i natt til langt ute på ettermiddagen idag.... hverken tv eller internett. De bytter navn, men jeg sier bare" same shit, new wrapping"....

Har ikke sett snurten til mensen, holder for meg at den kommer en gang bare før jul når jeg skal prøve igjen.....

Har gått på en liten godterismell idag, må innrømme det.... imorgen bretter jeg opp ermene igjen og begynner igjen. Har fått det for meg at jo tynnere jeg er når jeg blir gravid jo bedre blir det....

Har hatt så vanvittig mye å gjøre i det siste på jobben at jeg har ikke hatt tid til å tenke på at det er lenge til jul osv. Egentlig ganske bra. Jeg håper at innsatsen jeg legger ned her vil bidra til bonus til jul.....

Planen er å bli gravid i julen, men jobbe som bare det til neste år slik at når jeg går ut i permisjon har jeg klart hele årsbudsjettet og får bonus for det året også... hi hi.... man kan jo drømme.....

Trist å høre om PCOS, men det er jo bra at du kan bli gravid selvom du har en viss risiko....

Hvordan har helgen vært? Sett snurten av TR, EL osv? :-)

Tipper du ser på fotball nå, det gjør hverfall samboeren min....:-)

Stor stor klem til deg vennen

Hei og hopp!!

Da var denne helgen også slutt :(

Har bare kost meg egentlig. Fredag var vi hjemme og slappet av og så på tv, lørdag var vi hos noen venner og i går var vi ute og spiste middag og så lå vi på sofaen resten av kvelden. Fyrte i ovnene til det ble 27 grader inne, så vi måtte strippe ned til undertøyet ;-)) Herlig når det er godt og varmt. Hater å gå rundt med lag på lag med klær for å holde varmen :)

Vet forresten ikke noe mer angående el. Har ikm til helgen igjen, men ikke sikkert den kommer selv om jeg ikke skulle være gravid. Tror det er liten sannsynlighet for at det har klaffet denne gangen så lite sex som vi har hatt, men kan jo håpe at den er litt forsinket, så kan vi prøve å ha oss noen runder denne uken :)

I sommer når jeg ble gravid var el VELDIG forsinket tror jeg. Vet ikke hvilken uke jeg mistet i pga at mensen er så uregelmessig.

Noen ganger kunne jeg nesten ønske at jeg hadde det like travelt som deg. Da hadde jeg kanskje ikke hatt tid til å proppe i meg så mye "drit" som jeg gjør nå, men fra i dag av er det STOPP!! Har fått samboeren min, som er en ekstrem godtegris, med på å ikke spise snop frem til jul. Spørs hvor lenge det varer, men jeg må bare klare det. Har egentlig lyst å gå ned 5 kg før jul, men tror det er litt urealistisk. Kanskje jeg kunne klart 3-4 iallefall. Gikk ned 5 kg på 2 mnd etter nyttår nå sist, så jeg kan iallefall bruke det som motivasjon.

Er vel ikke akkurat blant de med det raskeste forbrenningen.

Venter du TR nå du?? Trodde ikke det var så altfor lenge siden du sluttet å blø. Trodde kanskje det ville ta litt tid før den kom når du blødde såpass lenge...?

Nå må jeg hoppe i dusjen. Skal på jobb kl 15 og har litt forskjellige jeg må gjøre på veien...

Ha en strålende dag!! :-)))

Stooor klem

Hei snuppelure:-)

Det er greit med mye å gjøre med tanke på maten, men jeg klarte å få i meg litt jeg ikke skulle i helgen alikevell.... idag har jeg begynt den strengeste av alle dietter, ketosedietten. Da spiser man lite og ingen karbs untatt grønnsaker. Målet er å gå ned hvertfall 6 kg til jul, men da må jeg være super streng. På lørdag f.eks skal jeg bort på middag, da blir det vin osv da, og enda værre blir det søndag når jeg ikke har noe motivasjon. ... men er svært godt igang idag så det er jo en start.... merker at jeg holder på å bli forkjølet eller noe, det klør i nesen og jeg kjenner meg litt febersyk i kroppen... har vært hos legen idag for å snakke om å ta laproskopi for å se hvordan egglederen ser ut og for evt å kunne håpe at den blå væsken renser gjennom egglederen og åpner den. Har fått time hos en spesialist imorgen. Mens jeg var der spurte jeg om en visdomstann som gjør så vondt. De har tannleger der hvor jeg er så legen spurte han med en gang. Viser seg at jeg må trekke den. De ville gi meg time imorgen, men jeg har så vanvittig mye å gjøre imorgen på jobben så jeg klarte å få det utsatt til onsdag... Må bare krysse fingrene for at ibux gjør jobben inntill da for det er veldig vondt. På jobben idag var det sånn at jeg nesten ikke orket å fokusere før jeg tok en ibux. Skulle trene idag, men orket ikke det pga smerten, men er ihvertall godt igang med dietten!!!

Er det mulig å få alt på en gang sier nå jeg.....

Har jobbet fra jeg kom hjem til nå, og skulle egentlig gjort endel mer, men glemte noen dokumenter på jobben så jeg får ikke gjort det.... nesten litt digg.... skal nå bare krølle meg opp i sofaen og se på tv!!! Hipp hurra!!

Nå er vel du ute og gjør dine heltedåder!!!

Helt enig i at jeg ikke skal ha mensen ennå, men har liksom ikke peiling på når den skal komme så det blir litt sånn" kommer den imorgen eller om en måned...." vil jo gjerne at syklusen er igang igjen til jul når planen er å prøve igjen....

enig at det er digg å fyre til det blir super varmt:-)

Har du fått tegningene til det nye huset ennå???

stooooor klem vennen

Hei på deg vennen :)

Stakkar deg som har tannverk da!! Det er grusomt vondt!

Jeg har også det av og til og jeg har allerede tenkt på hva jeg gjør dersom jeg får tannverk mens jeg er gravid (hvis jeg blir gravid). Det er jo ikke bra å ta Ibux under svangerskapet og det er jo det eneste som hjelper! Men den tid -den sorg ;)

Har du trukket tenner før??

Jeg trakk en visdomstann (tror jeg det var) i fjor og det gikk utrolig fint. Var over på 10 sekunder. Hadde trodd det skulle være mye verre, men det varierer sikkert fra person til person uansett. Min var jo ikke så stor.

Så du er på ketose-diett nå? Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Begynte på ketolyse-diett i fjor sommer, men klarte ikke mer etter en uke. Skulle spise mye fett og ingen karbohydrater, men det var så kvalmende at jeg ikke klarte mer. I vinter når jeg gikk ned i vekt var det bare pga at jeg prøvde å spise vanlig mat, lite snop og trene mye. Det funket bra det, så jeg skal prøve på det igjen nå også.

Det var jo "bra" at du glemte jobb-dokumentene på jobben, så du fikk sett litt på tv også :)

Så du Top model kanskje?? hihi..

Jeg tok det opp, så jeg tenker jeg skal se det i morgen mens jeg er på møllen. Skal på jobb kl 15 i dag også, men så har jeg fri frem til helgen.

Vi fikk tilbake tegningen før han hadde rukket å forandre på de denne gangen. Vi kom på noe mer vi ville endre på, så nå skal jeg innom og levere de igjen på vei til jobb i dag. Er livredd for at det er ting vi ikke har tenkt på, som vi burde gjort, men vi får nå se...

Nå må jeg rydde litt her. Sover altfor lenge om dagene, så jeg får jo nesten ikke tid til noen ting før jeg går på jobb ;)

Ha en fin dag da vennen og lykke til hos tannlegen på onsdag! :)

Hva sa de forresten angående lapraskopi-ønsket ditt i dag?

Ciao bella!

Stor klem

Hei vennen,

Ligger nå i sengen med en visdomstann mindre... fikk den operert ut igår, å fy og f.... Det var en skikkelig grotesk opplevelse, de skal og røsket og halte og dro. Ansiktet mitt ser ut som en kjempe ballong. Great... jeg spytter blod og har kjempe vondt. Tar masse ibux.... klarer nesten ikke å åpne munnen. Fantastisk diett da. Klarer bare å lirke inn litt flytende gjennom sugerør. Er jeg ikke i ketose nå så vet jeg ikke hva... Hva går ketolyse dietten ut på?

Jeg synes det er lett når man først kommer igang, men det er vanskelig å manne seg opp til det. Vil veldig gjerne være veldig tynn når jeg blir gravid. Man vet jo aldri om man blir sånn som må spise hele tiden fordi man er kvalm osv. Greit å være liten i utgangspunktet da....

Legen sa vel egentlig bare at jeg ikke skulle ta lap nå, vente til etter nyttår med å prøve igjen og hvis jeg ikke hadde blitt gravid før over sommeren så skulle jeg få det. Føler vel egentlig at ¨jeg tror jeg greit kan bli gravid, men at det havner feil sted......

Noen tegn til EL ennå? Jeg tror jeg hadde EL her om dagen så nå venter jeg spent på TR... ha ha, rart å skulle si det.

Nå må jeg sove litt igjen, ganske utmattende det styret her....

Adios guapa!

stooor klem vennen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...