Gå til innhold

utskrapning idag, gikk mye bedre enn trodd!!!!! Narkose var ikke skummelt!

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei Elise,

Dette vil du ikke tro, tror det knaptnok selv, men altså; var som avtalt på UL idag tidlig, og tok blodbrøve. Tok UL igår kveld og da mente de at de fosteret, men idag klarte hun ikke å se det, akkurat det kan være tilfeldig fordi tarmene lå i veien osv. Legen sa at siden HCG bare hadde steget og steget så var jeg gravid utenfor livmor (livmor ble jo tømt ved utskrapning), men argumenterte at det har jo bare steget en gang siden utskrp, jeg har jo bare tatt en blodprøve siden det. Vi ble enige om at jeg skulle komme tilbake kl 13 når prøvene var klare og da få cellegiften. Mellom kl 11 og kl 12 ringer legen og sier, du vil ikke tro det, men HCG har sunket, du hadde rett!!! Det kan tyde på at fosteret har dødd av seg selv!!!!

Jeg skal nå tilbake på sykehuset på fredag og ta blodprøve (med mindre jeg får smerter før den tid, bank i bordet) for å se at HCG fortsetter å synke. I så fall, vil jeg også kunne prøve igjen veldig snart, og ikke vente de 3 månedene man må vente etter cellegift!!! HIpp Hipp hurra, blør nå, men klarer jo fint å vente til det er over!! Da snakker vi uke® og jeg er med i kampen igjen:-)

Så kryss fingrene for meg kjære Elise, for at det virkelig er som det tyder på:-)

Håper du har hatt det hyggelig i bursdagen, og jeg krysser fingrene masse for søndag!!!! Dette blir jo spennede, du har jo hatt festblødning:-) Jeg kommer etter:-)

stooor klem

Fortsetter under...

Nettopp, august baby here we come!

Så bra at du koste deg i Manchester, jeg bodde der selv i 4 år:-)

Denne "sjauen" min er helt utrolig, jeg er jo gravid/ikke gravid annenhver gang jeg er hos legen.

For å ramse opp

1. gravid hjemme med CB digital

2. 2 dager senere hos fastlegen, ikke gravid

3. Oslo akutten 2 timer senere: gravid

4. Ullevål 5 timer senere: gravid

5. Ullevål 2 dager senere: gravid

6. Ullevål 2 dager senere: abortert

7. Ullevål 7 dager senere: abortert, sendt til utskrapning

8. Ullevål 1 dag senere, utkskrapning, ikke gravid lenger.

9. Ullevål 4 dager senere: gravid alikevel utenfor livmor

10. Ullevål 1 dag senere (idag): mulig at fosteret har dødd av seg selv....

Denne må jeg kopiere og lage en egen tråd på tror jeg....

Er virkelig spent på oppfølgingen....

Du blør litt fortsatt??? Vi satser på å slutte å blø på likt og begynne prøvingen igjen på likt!!!! Hipp hurra:-)

stor klem

Hei igjen Nette!

Dette er jo egentlig helt sykt! ;)

Håper virkelig at det går bra og at du slipper sprøyten.. Krysser fingrene for at prøvene ser fine ut på fredag :)

Hvordan føler du deg nå da?

For min del blir det spennende om noen dager også, men lurer på om jeg skal klare å vente med å teste til noen dager etter ikm. Har på følelsen at jeg er en av de som produserer hcg sakte....

Kjenner jeg meg selv rett, så klarer jeg nok ikke vente...hihi.

Er ikke sikkert at det var festeblødning da, men var veldig rart, for jeg blør aldri bare noen dråper sånn utenom mensen og så lignet det veldig på en festeblødning sånn jeg innbiller meg at den er...

Er bare å vente å se :)

I dag er forresten puppene mine ganske vonde også, men det kan jo være andre grunner til...

Vi får krysse fingrene for at det ender lykkelig med oss begge :))

Stor klem fra meg

Hei Elise,

Dette er skravletråden vår nå:-)

Formen er egentlig veldig bra, fikk høre at jeg så godt ut på jobben (av en kollega som vet alt) og jeg har jobbet masse idag, vært på forsone, gått tur osv. Sov veldig dårlig i natt, det var fordi jeg sov igår ettermiddag fra 17-19.... veldig smart, men når jeg ikke fikk sove i natt tar jeg det som et tegn på at kroppen ikke trenger så mye søvn lenger.

Når det gjelder festeblødningen får vi jo bare vente og se, men hadde jeg blødd mellom mens/IKM hadde jeg begynt å løre, jeg gjør det ihvertfall aldri!

Vet du, jeg holder med deg i at det kan være ok å vente med å teste noen dager, selvom det er vanskelig. Inne på Bligravid siden er det helt hysteri i forhold til testing synes jeg, det er EL tester og graviditetstester i hytt og pine.... Det er jo selvfølgelig lett å si nå, men jeg er med på at når det er min tur vil jeg prøve, ihvertfall en dag eller to over tiden, helst 3.

Vonde pupper er bra, mine er ikke så vonde lenger, det er jo et godt tegn med tanke på at ting kanskje er på vei ut av kroppen. Nå skal jeg bare slutte å blø jeg, så tar jeg deg igjen, det går nok bra med oss begge, vi vet jo at vi kan bli gravide, og å miste er normalt:-)

stor klem

Good morning Nette!!

Jeg er visst blitt en skikkelig morgenfugl. Tror jeg har vært våken siden kl 06.00 i dag. Sover ikke så godt om nettene jeg heller og det er litt slitsomt. Kan vel egentlig ikke klage, for jeg sover egentlig som en stein. Men siden søndag har jeg sovet dårlig. Får håpe det går over :)

Det er jo supert at du er i fin form igjen. Ingenting er bedre enn det. Blir spennende å se hva de sier i morgen..

Er faktisk veldig glad for å vite at jeg faktisk kan blir gravid. Da er det ikke så stressende med tanke på det. Nå blir neste skritt å beholde spiren i magen. Selvfølgelig har jeg fått bakteriell vagionose. Vet ikke om du vet hva det er, men det er noe dritt. Fikk Flagyl 400 mg som jeg skal ta (har tatt en dose og skal ta den neste i dag). Leste i pakningsvedlegget at det ikke måtte brukes under graviditet og særlig ikke de 3 første mnd, men jeg lurer på om hvordan det er å bruke det før du i det hele tatt vet at du er gravid??? Hvis det skulle vise seg at jeg er gravid, så er det jo ikke dannet navlestreng eller noe enda, så jeg håper det går bra... Hva tror du??

Er livredd for at det skal skje noe igjen.

Vurderer å ringe legen å spørre, men jeg føler meg så dum når jeg ringer å spør om alt mellom himmel å jord. Ikke er det noe nettmøte her inne i dag heller så vidt jeg vet.

I dag har jeg fri og det er HERLIG!! :))

Håper det fortsatt går bra med deg og så snakkes vi sikkert iløpet av dagen... Jeg er nok litt til og fra her hele dagen :)

Stor klem

PS! Kult å ha en egen skravletråd da. Det har jeg ikke hatt før ;)

Annonse

Hei Elise,

Også min første skravletråd:-) hipp hurra!!

Endelig er jeg hjemme fra jobben, det har gått i ett idag, har ikke rukket å dra på kontoret engang, bare vært ute og fartet.

Jeg aner ikke hva bakteriell vaginose er? enlighten me please.....men hørtes ikke bra ut?

Jeg vet hva FLAGYL er, fikk det for 2 år siden når jeg hadde betennelse i eggleder(denne er forresten grunnen til at de på et så tidlig tidspunkt har mistenkt utenfor livmor, da har man hatt betennelse der før får den arr som holder igjen egget....)tok det og en eller annen annen pille. Husker at det sto at hvis man drakk alkohol kunne det få antabus effekt, hjælp. Jeg skulle være forlover og arrangere utdrikningslag den siste dagen jeg tok dem. Husker jeg var veldig nervøs, ringte en venn av meg som er lege og spurte om jeg kom til å få antabus effekt, han bare lo av meg og spurte hvorfor jeg i det hele tatt gadd å bekymre meg..... lurer på om alle de advarslene er der i "tilfelle rottefelle".... han var ikke bekymret. Husker jeg var forsiktig mens jeg drakk den første og andre ølen, etter det gikk det ned med begge hender.

Skjønner at du blir urolig, spurte du legen om det kunne være en fare, eller glemte du det når du var der? Du kan også ringe legevakten og spørre, så slipper du å føle deg masete. De loggfører alle henvendelser, men hva så? Jeg ringte dit også i tillegg til han legekompisen, så de har hvertfall loggført at jeg lurer på om jeg kan drekke på Flagyl....

Håper dette order seg... du må fortelle hva den flaginosen eller hva det var betyr.

I dag har jeg bare spottet, hipp hurra, første dagen uten rødt blod, kanskje det betyr lage baby-tid snart?

Skal jo ta ny blodprøve imorgen, så jeg krysser fingre og tær for at HCG har gått ned...

Nå får jeg straks servert suppe og pannekaker:-) samboeren min har kommet til normal tid, han som alltid jobber lenge, luksus:-)))

stor klem, og krysser fingrene for at den flagylen ikke gjør noe:-)

Å så godt å se deg her igjen. Er hjemme alene i kveld, så jeg kommer sikkert til å kjede meg litt ;)

Huff...det er bare stress og tull med meg. Spurte faktisk ikke om Flagyl og graviditet når jeg fikk de, for jeg innbilte meg at det var såpass tidlig i svangerskapet uansett, dersom jeg er gravid, at det ikke ville påvirke fosteret. Men så begynte jeg å tenke.

Fikk til svar på den andre tråden min at Flagyl kunne påvirke celledelingen til fosteret og at du ikke burde bli gravid før en mnd etter du hadde brukt det...men jeg håper det er litt overdrevent.

Ringte til legekontoret i ettermiddag, etter jeg fikk alle disse skumle svarene og de sa at jeg ikke skulle ta siste dosen, men vente til jeg hadde testet (i neste uke). Hvis ikke jeg var gravid da, skulle jeg ta de på nytt. Håper nesten jeg ikke er gravid nå.

Bakteriell vaginose, eller "flaginosen", som du kaller det (hehe), er vel det samme som skjedekatarr. Ikke noe å anbefale iallefall :(

Jeg får vel bare vente å se til over helgen. Er jeg ikke gravid, så er det iallefall ingen fare, men er jeg det så tror jeg at jeg kommer til å være en smule bekymret...

Hehe...ja den antabus-effekten var samboeren min litt bekymret for. (Han må jo også ta Flagyl). Han skulle ut med jobben i kveld og da blir det jo noen øl. Jeg sa at det sikkert gikk fint, for det er jo nesten 2 døgn siden han tok første dosen. Han overlever nok :))

Heldig du som får servert middag!! Og så pannekaker til og med :))

Jeg har kjøpt meg reker i dag som jeg nettopp har stappet i meg. Det var NAM! :)

Godt å høre at det går fint med deg og at du ikke blør så mye mer.

Da er det kanskje tid for å prøve igjen om ikke så lenge :)

Håper de er fornøyd med prøvene i morgen!

Stor klem

Hei Elise-vennen,

Jeg har ligget og snorksovet på sofaen etter pannekakene og ser frem til en søvnløs natt;-)... er det mulig....er LYS VÅKEN!

Du vet hvordan det er når man skal svare på noe uten å ha det man svarer på foran seg, da blir det "flaginose", he he. Vet ikke hva skjedekatarr er heller, men jeg har hatt sopp mange ganger og det er jo et helvete da. Jeg smittet samboeren min for etpar år siden og han hadde det i 2 måneder.... uff, det var skikkelig ille, ler skikkelig godt nå når jeg tenker på det. Det var i tillegg før vi var ordentlige kjærster, det var kanskje ikke den mest romantiske starten, he he...

Jeg skjønner utrolig godt frustrasjonen din med flagylen, det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente med å se om du er gravid og så ta det derfra? Bra at du ikke tar den andre pillen ihvertfall, dette med at pillen kan påvirke fosteret negativt er vel worst, worst, worst case scenarie. Du deler jo ikke blod eller noen ting med fosteret på det stadiet du eventuelt er, så mest sansynlig har det vel ingenting å si. Tenk deg alt det gale folk gjør før de vet at de er gravide, det er jo som regel sånn at enten så går det bra eller så ordner kroppen opp av seg selv. Tror aldri jeg har hørt om barn som har hatt skader pga en pille, da er det i så fall fordi mammaen er pillenarkoman!

Så samboeren din er på Flagyl-antabus fylla, ho ho, det blir spennende å få han hjem;-), tror ikke det gjør noe, jeg tok flagyl en hel uke, 2 ganger pr dag og drakk den dagen jeg tok den siste pillen. Såvidt jeg husker gikk det veldig greit:-)

Imorgen er det dags for blodprøve igjen, er veldig spent!!! Jeg tror jeg foregrep begivenheten litt når jeg trodde jeg var i ferd med å slutte å blø....

Jeg er forresten 33 år og er "drittlenning";-) (he he, bodde i Bergen for endel år siden og husker at det var man visst hvis man var fra østlandet), Jeg er fra Bærum og bor i Oslo:-)

Det er veldig hyggelig at vi blir kjent på denne skravletråden. Dette foraet er jo helt perfekt, nesten ingen her! Har du sett styret inne på BliGravid? Jeg ler meg fillete.....

Stor klem til deg vennen:-)

Hei Nette-mor :)

Har du sovet i natt eller sov du for mye i gårkveld?? ;)

Er spent på å høre hvordan det går i dag...du må gi en lyd når du er tilbake!

Jeg prøver å ikke tenke så mye mer på Flagyl-episoden. Har nemlig på følelsen at tante rød er på vei. Vet ikke hvorfor, bare tror det. Det er forsåvidt greit hvis den kommer nå, så kan jeg komme igang igjen :))

Du er veldig flink å komme med beroligende ord, så det hjelper veldig på :)

Hehe, sopp er jo også veldig festlig. Var litt plaget med det for noen år siden, men med samboeren min har det ikke vært noe problem. Tror vi har hatt det en gang. Men det er jo digg å få bakt. vag. istedenfor da som attpåtil må behandles med en skikkelig hestekur. Sambo hater itillegg å ta tabletter, så han ble veldig glad når jeg sa at vi måtte begynne på nytt neste uke....hihi.

Det gikk forresten fint med han på fylla i går. Har aldri opplevd at han blir dårlig uansett hvor mye han drikker og han ble ikke det denne gangen heller... Dro ikke på jobb før 10.30 i dag :)

Du må gi en lyd når du vet mer i dag...kanskje vi begynner på an igjen omtrent samtidig hvis jeg får mensen i helgen ;))

Hadde vært kos :))

Håper alt er BRA!!

Stooor klem

Hei på deg snuppe-lure:-)

Nå er jeg endelig hjemme i sengen min(etter at vi fikk tv på soverommet synes jeg at sofaen ikke er komfortabel nok, selv om det er egentlig er veldig digg). Tok blodprøven idag tidlig, og dro på jobb. De ringte meg vet ett tiden. Jeg vet alltid at det er noe galt når de åpner med å spørre hvordan jeg har det.... og ja, HCG hadde STEGET!!! Hva gir du meg? Ikke mye, men fra 115 til 127.... helt vanvittig, det sank jo med 30 i begynnelsen av uken. Jeg ble bedt om å komme rett til sykehuset og det ble ny UL. Der fant vi fosteret, og det var faktisk ganske stort (1,5x1,5 cm...), hun hentet overlegen som også bekreftet, han dyttet på magen og sa ja, der er det.... Når han sa det ble jeg så svimmel, trodde jeg skulle slutte å puste. Så sa han at jeg enten måtte operere eller ta cellegift. Det ble litt snakk frem og tilbake, jeg gråt og gråt, følte meg så utrolig sliten etter 3 uker i uvisshet.

Jeg valgte cellegift, har allerede fått sprøyten. Grunnen til at jeg valgte dette var jeg ikke orker tanken på operasjon.... nå må jeg istedet tilbake ofte i minst 3 uker, samt at det er en risiko for at en sprøyte ikke e nok å at jeg må han en til, og i værste fall at jeg må operere alikevell. I beste fall så blir det lavere og lavere hcg!

Nå gikk piffen litt ut av meg, har du det bra??

Stor klem:-)

PS skriv snart da, så skal jeg skrive mer!!!

Annonse

Huffa meg....det vil visst ingen ende ta med deg. Jeg som krysset alt jeg hadde for at det skulle gå bra!! Huff. 1,5 x 1,5 var stort ja! Iallefall når det ligger i egglederen....

Får håpe at du slipper unna med den ene sprøyten og at det nå vil ordne seg, men synes det er så leit at du må vente så lenge før du kan prøve igjen :(

Skjønner godt at du har mistet litt piffen. Jeg gjorde også det etter SAen.

Jeg sitter bare å venter på å gå på jobb egentlig. Kjører ikke før kl 21, men det blir til at jeg sitter litt på "vent" liksom ;)

Skal ha 2 nattevakter nå.

Kunne heller tenkt meg å lagt i sengen og sett på tv i hele kveld :)

(Vi har ikke tv på soverommet da, så det hadde uansett blitt sofaen...)

Tok forresten en test før i dag (strips fra billigetester) og den var negativ. Men det er jo enda 2 dager igjen til ikm... Jeg vet faktisk ikke hva jeg håper på lengre. Føler som sagt også litt at tr er på vei, så vi får nå se ;)

Hvordan var sprøten da? Vil du bli dårlig av den?

Skriv mer snart!! :)

Stor trøsteklem fra meg

Hei på deg:-)

Uff du skal jobbe i natt, skjønner godt at du bare sitter og venter.... det går litt tregt da. Må du være våken hele natten? Jobber du alltid nattevakt, eller har du dagvakter også?

Så testen var negativ? men du har jo ikke IKM før på søndag, denne gangen blir det litt sånn vinn vinn, er den positiv, så er jo det fantastisk, er den negativ så tenker man på flagylen...og flaginosen;.)

Jeg ligger i sengen, tror det foregår kokkelering på kjøkkenet, det er så deilig ikke å bidra for en gangs skyld... bare å ligge her. Merker at jeg er veldig trett og slapp, men tror også at jeg er sulten.

Sprøyten gjorde ikke vondt i det hele tatt, kjente den nesten ikke, det må ha vært sideflesket som tok av for støtet;-) De sier at man kan bli kvalm osv, men at det er svært få som får bivirkninger. Jeg merker at jeg er slapp og trett, men som sagt, det kan jo være at jeg er sultet, og selvfølgelig at det var LITT vanskelig å sovne i natt, ettermiddagslurer er bare ikke smart....

stor stor klem til deg

Hei igjen lille venn :)

Så bra at det ikke var vondt! Håper du slipper bivirkninger. Slapp og trøtt er ikke det verste å være...

Heldig du som blir vartet opp i dag også, men det skulle nå egentlig bare mangle ;))

Jeg jobber fast på natt ja, 2 netter i uken og hver 4.helg. Jobber en del ekstra på dag og kveld også, så det blir litt variasjon. Må egentlig være våken hele natten, men det hender vi dupper litt når det er rolig :) Noen netter hadde jeg hatt stor bruk for fyrstikker for å holde øynene åpne, mens noen netter er det ikke et problem i det hele tatt...

Nå må jeg hoppe i høyet! Sambo er klar som et egg her!! Hihi, skrives mer senere.

Hva lager han for noe godt til deg i kveld da? Blir du sykemeldt fremover eller skal du på jobb over helgen?

Sambo venter så jeg må stikke. Er tilbake etterpå. Tar sikkert bare 2 min! Hihi...neida ;)

See you!

Stor klem igjen.

Hi hi tøysejenta, hvordan går det med flaginosen når dere hopper i høyet da?

Jeg har fått taco uten karbohydrater, og med kylling kjøttdeig, nam nam god og mett:-)

Tror jeg snart får godteri, det er nemlig lov å spise godteri når man har fått cellegift, og når man har skrapt ut, og når man har flaginose når jeg tenker meg om:-)

Hjalp litt å spise, var sikkert også derfor jeg var slapp, hadde ikke helt matlysten isted.

Ikke noe sykemelding på denne jenta, må nok kanskje jobbe litt i helgen også:-( jobbet jo søren meg litt samme ettermiddag som jeg hadde utskrapning.....hårda bud....)

Nå må du ikke komme forsent på jobben da Elise:-)

Ha en super nattevakt da:-)

stoooor klem

"God morgen" Nette ;-))

Da var jeg på plass igjen. Er en god stund siden jeg sto opp nå, men tar litt tid før jeg våkner helt :)

Natten gikk kjempefort og det er digg! Greit når det er litt å gjøre egentlig for da flyr tiden.

Så heldig du er som fikk taco!! Her i huset er det jeg som står for det meste av matlagingen. I dag skal vi ha fajitas med biffkjøtt. Det er skikkelig nammenam *ss*

Skal på jobb igjen i natt, men etter det skal jeg ikke på jobb før onsdag. Deilig med fri noen dager.

Jeg har også spist snop, både i går og i dag! Har vært en skikkelig godtegris i det siste, bortsett fra ca 9 dager inntil i går. Da hadde jeg utrolig nok ikke lyst på snop!!! Hadde egentlig ikke så kjempelyst på i går heller, men trykte nå i meg litt sjokolade og noen sure føtter ;)

Det er obligatorisk med litt snop når man har vært igjennom det som du har! Bare bra du ikke ble dårlig av sprøyten :)

Du må passe på så du ikke overarbeider deg nå da! Du trenger nok å slappe litt av til alt dette er over vil jeg tro...ta litt godt vare på deg selv og kroppen din :)

Det går helt fin å hoppe i høyet med flaginosen forresten! Vi må begynne på nytt med behandling neste uke uansett og så lenge ingen av oss har hatt behandling er det bare å kjøre på!! *sss*

Jeg merker egentlig ikke så mye til at jeg har det. Og han merker iallefall ingenting. Var mye verre sist jeg hadde det. (hadde det en gang i vår også).

Begynte å blø etter vi hadde hatt sex i går og jeg var sikker på at det var mensen som kom. Har derimot ikke kommet noe mer, så nå er jeg litt spent på hva det var egentlig. Ikm i morgen, så da begynner jeg vel å blø for fullt tenker jeg....hihi.

Hvordan er formen din i dag da? Fremdeles ingen store bivirkninger etter sprøyten??

Håper alt står bra til med deg :))

Skriv snart da! Det er så kos å "chatte" med deg....

Stor klem fra meg igjen

Hei snupp-Elise,

Nå er klokken etter midnatt og du har IKM!!!!!!!!!! Det blir så spennende å se, flaginose eller ikke:-) Skal du teste idag? Du må oppdatere meg når du står opp!!!!!!!! Jeg krysser fingre og ben!!!!!!! Den blødningen du hadde igår var sikkert bare flaginosen, eller din brutale samboer;-)

Så bra at nattevakten gikk greit, da gjør den det sikkert i natt også!! Digg med noen dager fri etter det....

Jeg har egentlig vært i grei form idag, hatt endel magesmerter og vært trett, var hos moren min og spiste middag, hadde magesmerter og la meg på sofaen etter middag og sovnet.... ikke helt i form kanskje. Blødde masse, æsj. Det er bra at jeg hviler maksimalt nå, siden det er et veldig kjørt på jobben til uken. Prøver å være flink til å ta hensyn, men når man blir revet med er det fort gjort å glemme.

Vil så gjerne gå videre nå, håper jeg kan slutte å blø snart og at dette går ut av kroppen. Vil så gjerne begynne å trene igjen og leve som normalt.

Fortell hvordan det går med IKM da, super kos å chatte med deg også Elise:-)

stor stor klem

Hei hei igjen Nette :)

Det høres jo egentlig litt positivt ut at du er begynt å blø en del igjen. Det kan vel tyde på at restene er på vei ut nå, tror du ikke?? Håper du blir fort ferdig iallefall :)

Har du vondt i magen også??

Ikke så spennende med ikm-dag når jeg begynte å blø igjen før jeg gikk på jobb i går kveld og i dag er det mer. Så jeg hadde nok rett i at den ville sette inn for fulle mugger i dag....hihi. Men jeg er faktisk ikke så lei meg. Har ikke vondt i magen og heller ikke migrene slik som jeg ofte har første mens-dagen. Får ikke håpe det kommer heller.

Er vel ikke noen vits i å teste akkurat, selv om jeg drømte at jeg var gravid til tross for at jeg hadde fått mensen...;)

Nå skal det bli veldig deilig med noen dager fri igjen, selv om jeg ikke pleier å gjøre så veldig mye fornuftig. (Er blitt litt for avhengigg av å bimme...huff).

Nei jeg får vel hoppe i dusjen. Prøver å overtale samboer til å gå ut å spise på tyrkisk resturant :)) Har mast om det noen mnd nå, så det spørs nå om jeg vil lykkes denne gangen....hihi ;)

Blir vel sikkert bare pizza fra Dolly eller noe annet junk kan jeg tenke meg.

Du får være flink å fortsette å slappe av, så blir det nok bedre etterhvert:))

Du må ha en fin dag/kveld, så snakkes vi kanskje senere??

Jeg klarer nok ikke å holde meg unna bim så mange timer...*ss*

Hej då!

Klemmer fra

Hei på deg Elise,

Dumt at du fikk mensen, men det er bra du tar det som du gjør, også med tanke på flagylen og flaginosen. Fint at du ikke har vondt ihvertfall.

Vi har gått tur idag og dro etterpå ut for å se på byggingen av den nye leiligheten(vi har kjøpt ny leilighet som er ferdig om ett og et halvt år), fikk veldig vondt i magen, ble slapp, uvel og litt små kvalm, følte meg helt elendig. Skulle lage middag og hadde bedt en venninne på middag, men måtte bare ringe og si at jeg ikke orket. Vi kjøpte grandiosa istedet... orket liksom ikke å gjøre noen ting. Etterpå sovnet jeg sittende!!! Ville ikke sove fordi da blir det værre om kvelden, men jeg sov fra kvart på 8 til kvart over 8, helt håpløst. Skikkelige magesmerter. Det er tydelig at det er mye aktivitet i livmoren. Ikke behagelig i det hele tatt, håper det gir seg snart. Jeg blør masse også, skikkelig mørk rød blod, sånn som rent blod er... skal ta blodprøve imorgen så jeg er veldig spent på hvordan hcg nivået er.

Ble det tyrkisk eller dolly?

Så bra at du har fri noen dager nå, skulle gjerne slappet av noen dager jeg og... jeg må se an formen imorgen, men regner med at jeg drar på sykehuset og på jobben og blir der så lenge jeg orker, må få prøve å få gjort mest mulig og så kan jeg evt jobbe hjemmefra etterpå.

Håper det ble en bra middag dag:-)

Snakkes da vennen:-)

stor klem

Hei på deg Nette-mor :)

Så kjedelig at du har fått så vondt nå da. Det er ikke noe kjekt :(

Tyder jo på at ting skjer, så jeg håper virkelig at det er dette som skal til for at du blir ferdig.

Du må ha vært sliten hvis du klarte å sovne sittende....hihi. Jeg klarer det kun når jeg er på nattevakt og da er jeg temmelig trøtt ;)

Fikk du sove i natt likvel?

Det ble verken Dolly eller tyrkisk på meg. Hadde egentlig ikke lyst på noenting, men endte om med å dra på McDonalds. Jeg kjøpte kyllingburger ;) Det er helt greit nok en gang iblant....

Grandis er også helt greit en gang iblant....hehe.

Så dere har kjøpt dere ny leilighet?? Så spennende da!! Har dere mange soverom?? (les fremtidige barnerom) ;-)))

Vi har planer om å bygge snart og tegningene av huset holder på å bli ferdige. Utrolig gøy og spennende, men det er utrolig mye som må ordnes. Puhh! Vi hadde egentlig tenkt å bygge for et par år siden før vi kjøpte huset hvor vi bor nå, men visste rett og slett ikke hvor vi skulle begynne. Deilig å være kommet igang med det nå og vite at vi er et skritt nærmere "drømmehuset".

I går hadde jeg skikkelig lyst til å bake boller, men hadde selvfølgelig ikke mel, så nå tror jeg at jeg skal ta meg en tur på butikken å kjøpe så jeg kan bake i dag istedenfor :)) Burde vel egentlig latt være, men det er jo så godt!! Og så er det så sjelden jeg baker noe...

Du må gi en lyd når du er hjemme igjen. Veldig spent på hvordan det gikk med deg og prøvene i dag!! :) Håper virkelig at hcg har sunket...

Husk å slappe litt av også da! Ikke slite deg ut på jobben...

Stor klem

Hei snuppa,

Sykehuset har akkurat ringt, HCG har steget litt, men det er visstnok normalt de første 4 dagene, det sa de på fredag også så det er greit. Problemet er disse smertene jeg har, fortalte legen om dem og de er IKKE normale. Har jo så vondt i livmoren. Skal på sykehuset nå kl 1600, fikk beskjed om ikke å spise eller drikke noe mer i tilfelle operasjon. Krysser fingrene for at jeg slipper, men nå innser jeg at er det operasjon som må til får jeg heller leve med det. Må bare overvinne den narkosefrykten. Orker ikke å ha disse smertene. Dro på sykehuset idag tidlig og skulle videre på jobb, men orket rett og slett ikke å dra fordi jeg hadde så vondt... .dro hjem og jobbet masse her, men det er tross alt bedre for da kan man gå i joggebukse og legge seg ned når det skulle passe. Noe jeg også gjorde... sov en stund isted.... ikke helt pigg denne jenta nei....

Sovnet igår kveld, men veldig sent....;-)

De bollene dine høres veldig gode ut du, kan du ikke sende noen over til meg, nam nam, jeg er verdens dårligste baker, baker aldri.... Kom til et vennepar for noen uker siden og da fikk vi varme kanelboller, nam.... burde bli litt flinkere, men magen min er ikke så glad i hvete, så det blir mest til at jeg benytter sjansen når jeg er borte.... NAAAAAAAMMMM

I den nye leiligheten er det 3 soverom... i den vi har nå er det 2, men den andre rommet står det endel ting i, skal det komme noen "flyttende" dit må det ryddes litt, men vi har jo god tid på oss til det da....

Det området vi har kjøpt den nye leiligheten er så dyrt at da går det på bekostning av plassen.... sånn er det når man skal være "fin på det" ;.))

Det høres jo helt fantastisk ut å bygge eget hus da, wow for en drøm!!! Har dere tomt?? Eller er dere på jakt etter det også? Er det lett å få tak i tomt?Det høres jo helt fantastisk ut å kunne bygge sitt eget hus!!! Hipp hurra!!! Det nærmeste vi kommer til det er å kunne se på byggeplassen hvor den nye leiligheten bygges. Vi var der igår med noen venner som også har kjøpt samme sted. Vi prøver å lage litt melrose place stemning, tror det trengs for de fleste som har kjøpt leilighet der er folk har voksne barn og selger villaene sine for å flytte i leilighet..... så kommer vi med, "bank i bordet", små barn!!!

Har du fått slappet ordentlig av idag? Ble det boller?? Klarer ikke å fokusere på noe annet enn de bollene dine nå, fikk beskjed om ikke å spise eller drikke noe før jeg kom på undersøkelse, det gikk jo selvfølgelig opp for meg da hvor utrolig tørst og sulten jeg var....ha ha....

Kommer inn hit senere idag hvis jeg ikke blir operert, så snakkes vi da vennen, super kos å "skravle" med deg!

Stoor klem

Hehe, du er nå morsom er du ;-))

Først av alt, det var kjempekjedelig å høre at du kanskje må opereres da! Men er det det som må til nå, så er det vel like greit at det skjer nå før egglederen sprekker eller noe annet. Ikke bra at du har så vondt :(

Hørtes forresten lurt ut å holde seg hjemme fra jobb i dag slik som du har det.

Jeg har nettopp bakt boller nå ja. Smaker på den første nå (men det vil du kanskje ikke vite...hihi). Har laget noen vaniljehorn og noen vanlige boller. De med vanilje var veldig nam! *ss*

I tillegg har jeg faktisk stekt nakkekoteletter, som er klar til sambo kommer hjem fra jobb og faktisk så har jeg også laget "bruning" til sausen, så den blir hjemmelaget helt fra bunnen. Det er sååååå godt ;-))) Men nå skal jeg ikke friste deg mer (hvis du ble fristet da).

Faktisk så er du vel på sykehuset nå når jeg tenker meg om, så du er vel uansett blitt operert (hvis det skjer), når du leser dette...

Skulle gjerne sendt noen boller over til deg hvis det hadde latt seg gjøre ;-)

Det er jo skikkelig digg med en splitter ny leilighet også!! 3 soverom?? Det holder jo lenge det ;) Er det ikke knalldyrt å kjøpe en helt ny leilighet?? Hva måtte dere gi for den? Er det husleie i tillegg??

Vi har faktisk funnet ut at det er billigere for oss å bygge hus enn hvis vi skulle kjøpt et ferdig bygget. Og i tillegg så får vi det jo akkurat slik vi vil ha det også. Jeg har faktisk tegnet planløsningen selv og vi er veldig fornøyde :)) Har 4 soverom, men skulle vi få 4 barn (noe jeg IKKE har planer om), så har vi et trimrom som også kan gjøres om til et soverom...hihi. Men det holder nok lenge med 3 unger (eller 2).

Gleder meg sånn til å komme igang med byggingen og ikke minst til huset står klart for å innrede!!! Det er så vanvittig gøy!!! :-))

Vi har faktisk vært veldig heldige å få en tomt av foreldrene til samboeren min. De har skilt ut en tomt på landstedet. Det er faktisk sjølinje og greier og utsikt innover mot Bergen sentrum. Konge beliggenhet og bare ca 15 min å kjøre fra Bergen sentrum.

Nå må jeg gjøre ferdig middagen, men håper vi snakkes senere :)

Tenker på deg som er på sykehuset nå...håper det ordner seg denne gangen.

Stooor klem igjen

Hei snuppings!!

Ble ikke operasjon, puh, skal tilbake på torsdag til kontroll. Smertene går litt i rykk og napp, kjenner ingenting nå hjemme på sofaen. Jeg er nok mentalt ganske sliten også.... tåler sikkert ikke så mye....

De vaniljehornene hørtes veldig gode ut... nam, er det vaniljesaus inne i hornene? nam nam..... Du da kokken Tor, med nakkekotelletter og brun saus, det må jeg si, heldig han samboeren din!!! Min ble med på sykehuset og dro tilbake på kontoret etterpå, det blir ofte lange dager... Jeg har for andre gang i 2006 spist grandiosa, og det to dager på rad.... jeg orker rett og slett ikke noe annet enn noe helt enkelt. Vanligvis er jeg ikke spesielt glad i pizza engang... hmm, kanskje denne graviditeten har gjort meg usunn:-l

Tomten deres høres jo helt fantastisk ut!!!! Wow, når begynner dere å bygge? Når får dere flyttet inn? Høres såååå flott ut!!!!

Vi har betalt nesten 4 og en halv mill for leil...:-l mye penger, men den er i 1. etasje og har egen have, samt at den faktisk også ligger helt nede ved sjøen... så tror det blir bra. Vi har to haver her vi bor nå også, så vi trives kjempegodt her og, men på sikt er denne leiligheten litt for liten får jeg håpe..... Nå bor vi i Oslo, men den nye leiligheten er utenfor, i Bærum.

Idag er det masse bra på tv... er du glad i å se på tv? Jeg er relativt tv-slave nå som jeg bare er hjemme, og mye alene også. Hva liker du å se på? Jeg skal nå se på faktor på nrk om en healer, så modelljakten, så Anna Pihl osv:-) hipp hurra, grandiosa, MMMM og tv......

stoooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...