Gå til innhold

utskrapning idag, gikk mye bedre enn trodd!!!!! Narkose var ikke skummelt!

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Hadde utskrapning idag, sov nesten ikke noe i natt.... Fortalte at jeg var redd for narkose, og de var veldig søte. Jeg aner faktisk ikke når de satte narkosen, det ene øyeblikket slet jeg med å sette meg rett i stolen fordi jeg følte meg driting etter noe sovemedisiner, i det neste øyeblikket blir jeg vekket i sengen i et annet rom av sykepleier som forteller meg at det er over.... jeg prøvde å fortelle henne at det var det nok ikke, men hun ville ikke høre på det øret....;-) Alle var kjempesøte, og nå er jeg proppet full av piller der piller kan proppes så jeg har ikke vondt for første gang på 2 uker, er også veldig blid og ved godt mot:-)

De sa at jeg ikke skulle ha "samleie" på 14 dager, er ikke det verdifull "full av MA hormoner tid"???? Hmmm,....

Tusen millioner takk til alle som beroliget meg igår, det hjalp masse, nå vet også jeg at det ikke er skummelt i det hele tatt!!!! Dere er skjønner jenter:-))))))

stoooooor klem fra lettet og litt "ruset"

Fortsetter under...

Hei vennen!!

Ååå så bra at det gikk fint med deg! Har tenkt på deg!

Jeg var akkurat hos legen, og trengte ikke utskraping - men han brukte en vakuum pumpe eller noe.. Sinnsykt vondt... Fikk i allefall ut de restene som var. Har nå proppet meg med paracet - og skal pakke kofferten og gjøre meg klar til å reise til England i helgen. :-) Blir godt å tenke på noe annet en stakket stund!

Fikk beskjed at vi kan prøve igjen ved neste mens, om 3-4 uker :-) (IVF behandling) Da har vi bestemt oss for å sette inn 2 egg i stedet for ett som nå sist.

Kos deg i helgen da! Ta ett glass vin eller noe og slapp av :-)

Klem

Hei kjære deg UngVoksen!

Så bra at du slapp, da blir det England!!!!!!!!! Jeg har bodd der i 7 år og digger det:-)

Den pumpen høres jo helt sprø ut!

Hva står IVF for, (det er vel innplanting av egg) hvilket forsøk er det? Den sitter nå vet du, vi får satse på lik termin:-)

Ha en super god tur til England, hvor skal du???

stoooor klem

Hei igjen!

In vitro fertilisation.. :-) IVF - Prøverør. Vi har bare forsøkt en gang, og dette er min første abort.. Har to barn fra før da :-) Men ny mann og nye muligheter - og vi strever med å få ett sammen :-)

Vi prøver på ett Juli/august barn vi nå da, ikke sant ;-)

Skal til Manchester - fotballkamp ;-)

Blir sikkert artig. Han er jo litt mer ivrig enn jeg da ;-)

Nå må jeg pakke :-)

God helg til deg.. så "snakkes" vi :-)

Hipp hurra! Jeg har bodd 4 år i Manchester, kul by!!! Kos dere masse på Old Trafford!!! (regner med at det er United kamp dere skal på.....)

Juli/ August mammaer blir vi UngVoksen, god tur til Manchestoooor, MADchester osv:-)))

Jepp, "snakkes" da;-)

Hei Nette2.

Så bra at alt gikk fint. Er nok godt å være ferdig med det :-)

Var du der lenge etter at du var ferdig, eller ble du sendt hjem med en gang?

Kanskje du kan hjelpe meg med et lite "problem"...?

Har blitt invitert med en venninne på en reåpning av et utested i morgen og har egentlig veldig lyst å gå.

Problemet er jo at jeg i teorien kan være gravid igjen, men det er uansett for tidlig å finne ut, så det er jo ikke så bra med alkohol...

Vet bare ikke helt hva jeg skal si hvis jeg blir med uten å drikke??

Har du forslag til hva jeg kan gjøre?? ;-))

klem

Annonse

Hei Elise28,

Digg å være ferdig!

Jeg var der i kanskje en time etterpå. Sov og slappet av og hadde det egentlig veldig bra:-)

Når det gjelder drikkingen så skal du vite at mor og foster ikke deler blod de første 4 ukene, så det er i prinsippet ikke skadelig å drikke. Man skal jo selvfølgelig ikke overdrive da, men det skal gå greit. For min del kunne jeg ikke ha gått ut uten å drikke, uten at det hadde skapt mistanke... men det går an å ta det roligere, drikke f.eks martini med sprite, det er jo bare hetvin og med sprite blir det en veldig tynn drink. Får du bartenderen på tomannshånd kan du kanskje be han putte lettøl i vanlig glass innimellom?

Jeg var på jentefest for noen uker siden, var gravid, men visste det ikke, men visste jo at det var en mulighet. Drakk, men prøvde å ta det roligere, ble veldig fort full og måtte hentes... sjarmtrollet.... tålte mye mindre enn vanlig.

Dette var vel ikke akkurat det sunneste forslaget, men for meg hadde det ikke funket med sånne svar jeg har sett andre steder her inne, "nei takk, jeg har ikke lyst på alkohol idag!... osv....

Jeg er veldig glad i rødvin blandet med sprite, det heter "tinto verano" i Spania, og den drinket blir jo også tynn da....

du ble kanskje ikke så mye klokere av dette???....

stoooor klem fra

"edru"

Så deilig å se at du er ferdig med det og at det gikk bra med deg :-)

Har du "spritsmak" i munnen?? jeg skulle drikke et glass vann når jeg våknet - og var nesten overbevist om at de prøvde å dope meg ogjen..hehe.. hadde smaken nesten to dager.

Er ferdigblødd nå ( tror jeg..) blødde ikke i går og ikke i dag - og det ble feiret i senga..hehe... ikke no 14 dager på meg,nei !

Har skikkelig menssmerter i magen - kanskje EL allerede ??? Vel, får ta det som det kommer. Tenkte jeg skulle prøve å tempe igjen snart - men termometeret er opptatt om dagen... minstemann har ørebetennelse og er på penicilin :-)

Lykke til & ta vare på deg selv - lurt å ikke stresse nå, det får du ikke noe godt igjen for :-)

Klem,

Ikke noe spritsmak i munnen nei, men skyldes kanskje at den er full av sjokolade.....:-l, jeg eier ikke matlyst, men godteri, det eier jeg lyst på, så jeg pirker i en salat og spiser en pose M etterpå.... sjarmtrollet... det blir godt å slutte å blø, komme tilbake til rutinene med sunn mat og masse trening...

Du da rampejenta, ikke noen 14 dager på deg nei;-) Jeg tror ikke jeg venter heller. Ser an til jeg slutter å blø, og så er vi nok igang igjen ja.... må jo utnytte HCG som er i kroppen og at den er mer mottagelig for nye graviditeter...

Du, denne tempingen rundt EL, hvordan funker det?

Stakkars lille som har ørebetennelse, det hadde jeg MYE som liten, husk å ikke gi han noen melkeprodukter, det gjør vondt verre.

Skal bare slappe av helt til mandag, ett telefonmøte imorgen, men det tar jeg fra sengen... ellers blir det jobb igjen fra mandag....

stor klem

Hihi Nette....synd jeg ikke leste svaret ditt for 5 minutter siden. Har ikke fått åpnet barnimagen-siden de siste timene. Vet ikke hva som var gale, men har iallefall akkurat svart til venninnen min at jeg blir med ut i morgen, men at jeg går på penicillin og ikke kan drikke...grrr...

Nå angrer jeg litt på det ja. Er jo ikke så festlig å være den eneste som er edru ;-/

Vel vel, vi får se hva det blir til i morgen.

Tenkte selvfølgelig ikke på det med at ungen uansett ikke er knyttet fysisk til meg de første ukene.

Bare har fått litt hetta nå etter jeg mistet og har ikke lyst å ta NOEN sjanser nå når vi prøver igjen....

Går jo vinter og vår mellom hver gang jeg er ute nå for tiden, så det hadde vært gøy med en skikkelig fest igjen :))

Takk for tipsene ialelfall :))

Hei Elise28,

Jeg er enig med deg at det er greit å ta litt hensyn, tror ikke akkurat jeg kommer til å " ta trakten" neste gang jeg heller.... det er jo kjipt når man har mistet.... men uansett, det blir jo sikkert gøy og du må jo vurdere fortløpende om du tar en tynn drink selvom du "går på antibiotika", husker perifert at da vi var fjortiser var ikke akkurat pennicilin noen hinder...;-) ha ha, da gikk man på byn med øreverk og halsbetennelse, nå orker man nesten aldri fordi man er så sliten etter jobben.... litt andre prioriteringer....

Når har du IKM?

stor klem

Hehe....ja det var andre boller for noen år siden. De siste årene har jeg vært veldig lite ute. Gikk faktisk lei og syntes at det var mye bedre å kose seg hjemme uten å måtte feste hele tiden.

Merker at jeg begynner å dra på årene ;-))

Tror nok at jeg kanskje kommer til å drikke litt likevel i morgen, men kanskje ikke bøtte nedpå *ss*

Har IKM om 9 dager i forhold til SA'en, men har veldig uregelmessig sykluser, så det er litt vanskelig å si. Er på dag 19 i dag.

Har begynt å verke veldig i brystene de siste dagene og flyr på do hele tiden selv om jeg drikker altfor lite. Har et lite håp om at det er en spire inni magen, men det er vel sikkert bare bivirkninger etter pergoen tenker jeg :(

Jaja, det blir spennende å se...

14 dager var lenge uten sex?? Tviler på at det er så mange som venter så lenge. Jeg ventet til jeg var ferdig å blø, ca 6 dager og det var egentlig lenge nok ;)

Nå må jeg gjøre meg klar til nattevakt igjen.

Ha en fin kveld :)

Klem igjen

Annonse

Hei maj.baby

Utskraping er faktisk helt greit, selvom jeg ikke anbefaler det selvfølgelig....

Klar for å begynne igjen jeg også... når mistet du?

IKM er ikke kommende mens, altså den dagen man egentlig skal ha mens, men egentlig ikke vil ha det på en måte....

stor klem

Hadde siste IKM den 19.juni... så jeg har ingen aning om hvor jeg begynne rpå igjen i syklusen, men jeg har en litt merkelig magefølelse her..murrende.. lurer litt på om det kan væreen El på gang. Det finner jeg vel ut i morra - skal tempe da.

Jeg temper hele perioden - bruker ikke FF (skjema der du fører opp hver dag ) men se helt tydelig at tempen stiger eller EL, dagen etter tror jeg. for å finne EL i forkant må man ha El tester. Hvis tempen holder seg høy frem mot IKM, er det store muligheter for at det er noe på gang :-)

VAr kjempespent hver morgen jeg hvor tempen var like høy - men skjønte egentlig ingenting, fordi alle tester var negative. Testet til slutt positiv på en test hos lege, 6 dager etter IKm.

Det jeg har skjønt nå, er at jeg har hatt lav hcg utvikling i starten - noe som kan være et tegn på at noe er galt. Og det viste seg jo var rett. Så hvis jeg tester neg. neste gang jeg blir gravid - vil jeg nok bli litt bekymret for at det ender med MA igjen...

JA til høy hcg

JA til positive tester

JA til nytt svangerskap

Ja til livet :-)

Nå skal jeg se på SOS barnevakten og se at det er noen foreldre som er værre enn meg..hehe....

Er utdannet barnevernpedagog, og ser i grunn på programmet med stor humor :-) det er jo aldri barnas feil at de er som de er - og når foreldrene blir bedre instruert i hva de skal gjøre går alt bra og alle blir lykkelige..sukk :-)

( ikke mange som etterspør medisiner for ADHD der nei)

Ha en fortreffelig kveld da :-)

Hei Elise28 - vennen!

Jeg vet, blitt skikkelig kjip hjemmesitter jeg og! For noen år siden lo jeg av folk som så på Skavlan osv på en fredag, nå benker jeg meg foran tv'en for å se gullrekka hver fredag:-) (er fortsatt ikke gammel nok til å se beat for beat, eller hearbeat for den saks skyld, men det kommer vel...)

Pupper og tissing, det kan jo høres ut som om dette kan gå veien da, spennende, spennende....neste lørdag blir det morsomt å se!

Jeg venter også til jeg slutter å blø, 14 dager er bortkastet HCG tid..

Nå kommer det bare litt helt lyst lyst blod, satser på at de er de siste restene:-)

Ha det bra på nattevakt,

stor klem:-)

Ja til alle de tingene ja, JA, JA, JA, JA!!!

Så det vil si at når tempen stiger er EL allerede over? Hmm, jeg hadde høyere temp, det stemmer det hele den perioden, trodde jeg hadde litt feber jeg:-)

Krysser fingrene;-)

stor klem

Takk ska du ha :)

E dessverre ikkje så kjent me alle uttrykkå og det.. va fysste gang eg va gravide nå så eg e vett ikkje så møye om alt rundt det..

Eg mysta vel igår eller forigår.. det va då smertene va på det versta.. så regne me d va då.. ti du mysta?

Klem

Heisann Nette!

Da var jeg våken igjen, men alltid litt svimete når jeg har sovet hele dagen ;)

Har kjøpt inn øl og ba typen kjøpe en flaske vin på vei hjem. Klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg skal drikke...

Følte meg som en skikkelig alkoholiker på butikken i morges da jeg måtte spørre om ølsalget ikke var åpnet enda. Det var nemlig fremdeles dekket til kl 08.20, men det viste seg at de bare hadde glemt å ta "teppene" vekk.

Er faktisk litt giret på å gå ut for en gangs skyld. Skjønner ikke hvorfor, for de siste gangene har det vært en skuffelse hver gang...

Kanskje det blir gøy i dag :)) Og kanskje (forhåpentligvis) er det siste gangen jeg kan drikke alkohol på en stund.....*SS*

Har ikke verket i puppene i natt/dag og heller ikke tisset spesielt ofte, så det var visst et forbigående fenomen....dessverre.

Får vel bare vente å se...

Best å utnytte hcg mens det ennå er i kroppen ja, sånn tenkte jeg også. Håper så inderlig at det går bra neste gang :))

Sakl til gyn på mandag forresten, så da får jeg vite om alt ser greit ut. Har ikke vært på sjekk etter SA'en. Hun sa det ikke var nødvendig hvis jeg ikke fortsatte å blø veldig, eller fikk store magesmerter.

Virker iallefall på meg som om alt er bra nå.

Leste her inne en plass om en som hadde blitt gravid igjen 5-7 dager etter enten en MA eller SA. De sier visst at man ofte får el tidligere enn normalt etter ma/sa, så det er egentlig bare å "kjøre på" når man er klar... Det tror iallefall jeg.

Får hive meg i dusjen nå, så jeg er fin og fjong til typen kommer hjem :))

Kos deg i kveld!!

Stor klem fra meg

Hei Elise!

Jeg synes du skal unne deg i å gå ut og kose deg. Man vet jo aldri når den sitter og det er jo viktig å leve normalt frem til det, skal man gå rundt og være "lissom gravid" før man får det bekreftet kan jo sikkert det bare føre til at ingenting skjer. *Ler* av deg som skulle kjøpe øl litt over kl 8, kjenner følelsen, har opplevd å kjøpe vin mandag morgen kl "litt over 9"som en premie eller noe sånt til jobben, man føler seg litt "endelig åpnet polet mandag etter å ha vært stengt siden lørdag, puh!!!!" hi hi,

Jeg har vært i super form i hele dag, har hatt et telefonmøte, ryddet hele leil (akkurat det var plikt fordi vaskedamen skulle komme...), gått lang tur, hentet bilen på verksted, handlet mat, hentet pakke på postkontoret osv. og forsatt ikke sliten!! Digg å få gått en tur og spist litt sunn mat igjen, både mosjon og mat gikk liksom litt på halv tolv mens det hele sto på. Jeg skal ta det litt forsiktig med trening, men kanskje gå på en enkel step time eller noe til uken for å prøve meg frem... trener du vanligvis og hva har du gjort nå?

Har omtrent ikke blødd siden utskr igår, dette går veien for å utnytte HCG'et som er i kroppen. De sa for øvrig til meg igår at det var lite å skrape ut! Hipp hurra for at du og jeg slår til denne perioden!!!!

Kos deg masse ikveld, du får det sikkert kjempegøy, skulle du ikke gjøre det får du trøste deg med at du ikke "må" ut neste helg og at snart er det baby!!!

"snakkes" snart da, hvis du ikke er for fyllesyk da;-)

stor klem:-)

Hei hei Nette.

Da var jeg her igjen. Formen er ikke helt på topp, men jeg hadde det veldig gøy i går :)) Ble litt mer vin på meg enn det jeg hadde tenkt i utganspunktet...men det er typisk meg. Endte opp med å legge meg på stigende rus. Det er veldig festlig....hihi.

Gjorde du noe gøy i går da?

Går det bra med deg etter utskrapningen?

Har en skikkelig daffedag i dag og har egentlig planer om å ligge på sofaen resten av dagen/ kvelden. Det er litt digg med sånne dager :))

Klems

Hei på deg Elise!

Så bra at du hadde det gøy, at du drakk litt mye skal du ikke har dårlig samvittighet for. Det med stigende rus et et "h....." jeg har gjort det noen ganger selv, samboeren min blir gæren når jeg blir litt "syk" etter en stund....

Jeg var bare hjemme, litt sliten selvom formen er mye bedre. Sov 10 timer i natt, har vært og gjort noen ærend idag og sovet 2 timer på ettermiddagen.... tror jeg fortsatt har litt narkose i kroppen....:-)

Bare avslapning idag også, prøver å få samboeren min til å montere opp en lampe og henge opp en bilde, det kreves en real innsats for å få han til det.....

Jeg driver og teller litt på knappene om når vi skal sette igang igjen, har ikke blødd siden torsdag, så jeg er fristet til å prøve imorgen, vil jo ikke gå glipp av en EL hvis den kommer tidlig og alle de gode hormonene som er i kroppen, hva sier du??

kos deg ikveld og god bedring;-)

stor klem

Hei igjen Nette.

Hvordan går det med deg? Leste på en annen tråd at du hadde smerter og begynt å blø litt?

Har du ringt sykehuset? Håper alt står bra til...

Jeg har vært hos gyn i dag. Skulle egentlig vært en 1.gangskontroll (eller hva det heter), men ble vel bare en slags kontroll om at alt var greit isteden. Hun tok innvendig ul og sa at alt så bra ut. Ingen rester.

Synes hun har en tendens til å være litt rask, så jeg fikk ikke spurt om alt jeg ville.... :(

Bra vi har barnimagen, så får jeg sikkert svar på det jeg lurer på her :)

Fikk forresten en liten blødning i går. Bare litt helt lyst og friskt blod på papiret når jeg tørket meg. Håper jeg selvsagt at det var festeblødning (som jeg ikke har opplevd før), men vet jo ikke. Hadde passet så bra i og med at det var nøyaktig 1 uke før ikm. I tillegg føler jeg meg litt oppblåst og har fått fullstending forstoppelse. Dette pleier jeg aldri å ha til vanlig. Er sikkert flink å innbille meg ting, så nå må jeg prøve å jekke meg ned noen hakk, så ikke skuffelsen blir for stor når mensen kommer...

Snakkes forhåpentligvis snart igjen :)

Klem fra meg

Hei Elise!

Krysser fingrene for at det er festeblødning, er ikke IKM allerede lørdag? Spennende....:-)

Stemmer at jeg hadde litt smerter, ringte KK og har tatt blodprøve. Dessverre har HCG steget, så jeg er fortsatt gravid, og det utenfor livmor.... den er jo tømt så der er det ingenting. Skal på UL imorgen og sansynligvis få cellegift...

Dette var jo ikke med i beregningen da, trodde jeg skulle gå videre nå...

Jeg synes det er så trist å tenke på at denne lille spiren har overlevd masse blødninger og utskrapning, men nå skal tas med cellegift.... uff, blir litt lei meg nå. Jeg håper de tar feil.....

Når man har tatt cellegift så må jeg vente 3 måneder med å prøve... arg... i tillegg har jeg alle gravidesymptomene med puppene, enorm og oppblåst mage. Orker ikke å ha noe stramt over magen(og det er jo alle klærne), så jeg har på meg en kjole som er litt gravidekjole... føler at folk på jobben titter på meg og tror at jeg er sånn vanlig gravid....

Uff, Elise, dette ble mye syting, men jeg følte meg så sterk etter utskrapningen, og ble litt motløs når jeg fikk høre dette....

Krysser virkelig fingrene for at du fikk festeblødning:-))

Vi snakkes da du:-)

stor klem

Nei ånei ånei....er det sant? Så forferdelig da :(

Synes så synd på deg som må gå gjennom alt dette...

Cellegift er vel ikke småtteri og så at du må vente i 3 mnd etterpå.

Huff!

Men det var jo ihvertfall bra at de fant ut hva som hva årsaken til smertene før det var for seint...

Leste en annen historie om en jente her inne som ikke var blitt tatt på alvor når hun hadde smerter og som også var gravid utenfor livmoren. Det endte med at hun mistet den ene eggstokken.

Jammen bra at det ikke gikk så langt med deg.

Håper det går bra med deg tross alt. Du klarer dette!

Jeg må gjøre meg klar til bursdagsbesøk til en niese nå, så jeg må nesten løpe.

Du må ha masse lykke til med cellegiften. Forferdelig synd at det endte slik da :(

(Jeg har forresten ikm på søndag, første dag i siste mens var søn 10 sept).

Snakkes snart igjen.

Stor *trøsteklem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...