Gå til innhold

sove på dagen?


mammaen til Helena

Anbefalte innlegg

hvor sover deres baby på dagtid? og hvordan sovner de?

snuppa sovner bare hvis jeg bærer henne eller vi er ute på tur... ikke så praktisk nei. sover veldig godt om natten og om kvelden er det heller ikke noe problem å sovne i senga... Noen som har det sånn som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det forandrer seg litt fra uke til uke her, i alle fall...

 

I starten (5-6 uker) så ville han kun sove i mitt fang/på mitt bryst. Så fikk jeg ham til å begynne å legge seg å sove i vogna. (Jeg har valgt å kun bruke senga til nattesøvnen, for å prøve å skape litt forskjell på dag og natt). Han skriker da ca et halvt minutt, før han plutselig skjønner at det er en smokk han har i munnen, og da sovner han noen sekunder etterpå... I blant lar vi ham også sove på skinnet sitt i sofaen.

 

De siste dagene har han begynt å like å sitte i vippestolen, bærer den med meg, og så sitter han og ser på at jeg gjør husarbeid. Da har det også hendt at han har fått seg en liten blund. Noen ganger sovner han i vogna ute på tur, men det er ikke så veldig ofte. Da skriker han for det meste og vil opp på armen og bli båret rundt omkring.

 

Han har sovet utrolig mye i omkring en ukes tid nå, men de to siste dagene har han vært mye mer våken igjen. Og jeg har også hatt mer problemer med å få ham til å sovne i vogna igjen. Han er tydelig (over)trøtt, men vil bæres omkring. Når han har sovnet på armen, legger jeg ham i vogna, og så sover han videre...

 

Men det var utrolig deilig de ukene nå som jeg har klart å få ham til å sovne i vogna, så jeg håper jeg får til å fortsette med det... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...