Gå til innhold

Noen med erfaringer med fotsone ...?

Anbefalte innlegg

Har begynt hos fotsoneterapeut nå. Snart 8 mndr siden fødsel og siden jeg fremdeles har en lang vei å gå før jeg er god, så ville jeg prøve noe nytt. Går også til manuellterapeut, der går det stort sett i trening nå.

Men lurer altså på hvordan det fungerer med fotsone. Han sa at en 5-6 behandlinger for å rette opp bekkenet, men at det ville kreve stor innsats fra meg med trening og forsiktighet for å holde bekkenet stabilt.

Vil det si at jeg skal bli "god " på en 5-6 behandlinger og deretter må trene og sånn for å holde det stabilt ??? Har tatt to behandlinger og kjenner ingen endring så langt ( men det er vel kanskje for mye å forlange...)

Håper noen her inne har peiling på dette. Raske svar er fint....for jeg lurer veldig....og det er så lenge til jeg skal tilbake. Skal selvfølgelig spørre ham mer da, men...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6483471-noen-med-erfaringer-med-fotsone/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Så veldig raskt svar ble jo ikke dette da, siden jeg nettopp har begynt med BL igjen, men jeg har iallefall prøvd fotsone. Begynte som deg ca 8 mnd etter fødselen. Ble bedre, men fikk stadig tilbakefall. Gikk ca ti ganger før jeg ga opp. Da gikk jeg til kiropraktor. Han fant ut at jeg var kvitt bekkenløsningen, men hadde låsninger som satt i ennå. Hadde jeg vært klok hadde jeg kombinert de to behandlingene mye før, for da tror jeg at jeg hadde vært god etter 5-6 behandlinger. Hun som behandlet meg var veldig skeptisk til kiropraktorer, så da slo jeg det fra meg.

Så jeg ble altså god av BL hos fotsonen og god av bekkenlåsningen hos kiropraktoren. Nå er jeg ti uker på vei med nr to, og kjenner så altfor godt igjen symptomene som har begynt nå. Kjenner at jeg blir litt motløs, ja. Men nå skal jeg først ta meg en tur til kiropraktoren for han sier at han skal se om det er hormonelt eller bare ryggvondt, og så tenker jeg meg til fotsone igjen. Hun jeg gikk til hadde veldig gode resultater av å behandle gravide med BL. Drømmen er å få jobbe og fungere helst hele svangerskapet. Har nettopp begynt i jobb igjen etter forrige (hadde utvidet perm), så jeg er ikke klar for noen sykemld nå....

Må bare legge til at jeg gikk nokså ofte i starten. Synes det er rart at det er så veldig lenge til du skal igjen.

Takk for svar. Er jo positivt at du ble bra av bekkenløsningen hos fotsone da... varnoe sånt jeg ville høre om :-)

Jeg går til manuellterapeut i tillegg, og han knekker opp låsninger innimellom, og så trener jeg der..

Aner ikke hvorfor jeg går så sjelden. Men har hørt mye om den fotsone terapeuten og han skal visst være veldig dyktig.

Hvor fort merket du forskjell ? Ble du bedre med en gang..og fikk tilbakefall etter hver behandling? eller...?

Jeg har jo bare hatt 2 behandlinger foreløpig og har ikke kjent noen endring, men kommer til å gi det sjans på en 6-8 behandlinger til før jeg eventuelt gir opp det...Er jo ingen vits å fortsette og fortsette hvis det ikke funker.

Husker ikke helt, men mener det var bedring etter 5 ganger iallefall, kanskje før. Fikk ikke tilbakefall etter hver gang, nei. Det var slik at jeg var optimistisk i forhold til behandlingen jeg fikk. Men tilbakefallene skyldtes nok låsningen, ikke BL. Har en venninne som selv ble god av BL hos samme dama, og kjenner til flere ellers, så hun hadde iallefall gode resultater. Tror ikke alle som driver med fotsone har like god peiling på dette området. Viktig å finne en som har resultater å vise til.

Hvor ofte går du til behandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...