Gå til innhold

fler her som har plagsomt høy puls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 35 og har en dundrende puls, målte hvilepuls på over 90, er i tillegg svimmel, er det flere som kjenner seg igjenn i dette, utrolig plagsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke sånn pulsmåling, men noen ganger dunker pulsen skikkelig i halsen. Særlig når jeg skal sove. Kjennes ut som hjertet skal sprette ut av halsen.

Skrevet

hei,, jeg kan desverre si hvorfor,,

Men jeg opplever at hjerte slår så fort og hardt noen ganger at eg føler det skal poppe ut. selv om jeg ligger å slapper av,,, det var så gale igår at eg vurderte å ring lege,, bare for å være på den sikre siden,, men eg gjorde det ikke:-)

lykke til videre,, venter selv gutt i nov.

Skrevet

Har det også sånn innimellom, hadde det sist jeg var gravid også. Kan ha hvilepuls på 100, da føler jeg meg uvel og nesten kvalm. Syns det hjelper litt å legge meg på siden. Er i uke 38.

Skrevet

Jeg også har det. Jordmor kommenterte det da hun jekket blodtrykket mitt i dag. hun sa at jeg hadde fint blodtrykk,men at jeg hadde en rimelig høy puls til å sitte helt rolig. Hun ville jeg skulle stikke en tur til legen så hun kan sjekke det. Så derofr skal jeg en tur til legen i morgen så får jeg sjekket det. ordmor mente det helt sikkert ikke var farlig for det hørtes ut som om pulsen var jevn og da er det ikke farlig.. men om det skulle bli urytmisk så kan det være fare på fære.. Men dette var fryktelig sjeldent mente hun... spes siden jeg ikke har noe hjerteproblemer i utgangspunktet.. Men best å få sjekket det for sikkerhetsskyld sa jordmor..

Skrevet

Det er visst helt vanlig å få "hjerteklapp" innimellom i svangerskapet. Jeg har også hatt det er par-tre ganger, slitsomt, hjertet i halsen og dundrende puls..

Skrevet

Jeg kjenner det spesielt når jeg står stille, f.eks. i kø e.l. Dessuten har jeg stadig en vedvarende følelse av å skulle svime av. Jeg svimer ikke av, men blir liksom litt nummen. Alt ser bra ut når legen sjekker, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

Skrevet

Husk at kroppen har mye å styre med! Vi har kanskje gått opp i vekt, og vi har 40-50% mer blod enn vanlig. Da er det ikke rart pulsen kan ta litt av innimellom, mye som skal pumpes rundt, og tyngre kropp en vanlig å drasse rundt på :)

Skrevet

Jeg ble sendt på Ahus jeg.. Da jeg var hos legen sjekket hun pulsen min flere ganger mens jeg var der og den varierte fra 80 og opptil 144 og ned igjen fere ganger.. hun synes ikke det var noe særlig og ringte sykehuset og fikk meg innlagt! Der fikk jeg helsjekk.... og da mener jeg helsjekk. Ble tatt EKG av hjertet, en hel haug med blodprøver og blodgassprøve, lyttet på hjertet, sjekket bak ørene,under armene, på beina, lyttet på lungene, tok røntgen av lungene, ultralyd av babyn på føden, målte pulsen konstant, sjekket feber... ja, sikkert glemt noe, men i allefall var jeg på Ahus i 8 timer i går! Etter at alle disse prøvene var tatt måtte jeg vente på observasjonsposten (lenge) før jeg fikk beskjed om at jeg kunne dra igjen da de ikke hadde funnet noen urytme i hjerteslagene, ingen blodpropp eller annet skummelt. Det eneste de kunne si var at kroppen min synes det er tungt å gå gravid... Og at jeg måtte ta det med ro...

Så det var min historie om høy og varierende puls.. får bare regne med at det ikke er noe farlig.. de kunne ikke tatt noen flere tester, så da får vi jo regne med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...